ΑΠΟΨΕΙΣ

Μέχρι πότε η Κεραμέως θα κάνει πλάτες στις αντι-εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στα ΑΕΙ;

Υπερψηφίστηκε την Πέμπτη το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της Κεραμέως, με τις ψήφους της ΝΔ και της Ελληνικής Λύσης, Εν συντομία, το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων προβλέπει: – Ίδρυση Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, -θέσπιση κατώτατης βάσης για τα ΑΕΙ, -χρονικό όριο φοίτησης  κ.α. Ουσιαστικά, προχωρά σε μια σειρά από άκρως αμφισβητούμενες μεταρρυθμίσεις, στις οποίες έχει βρει απέναντι της την...
Μέχρι πότε η Κεραμέως θα κάνει πλάτες στις αντι-εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στα ΑΕΙ;

Υπερψηφίστηκε την Πέμπτη το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της Κεραμέως, με τις ψήφους της ΝΔ και της Ελληνικής Λύσης,

Εν συντομία, το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων προβλέπει:

– Ίδρυση Πανεπιστημιακής Αστυνομίας,

-θέσπιση κατώτατης βάσης για τα ΑΕΙ,

-χρονικό όριο φοίτησης  κ.α.

Ουσιαστικά, προχωρά σε μια σειρά από άκρως αμφισβητούμενες μεταρρυθμίσεις, στις οποίες έχει βρει απέναντι της την φοιτητική κοινότητα και δεν υλοποιεί πράγματα που θα έπρεπε να ήταν αυτονόητα.

 

Αλλαγές που θα έπρεπε να ήταν δεδομένες στα Πανεπιστήμια

 

Η κ. Κεραμέως όπως φαίνεται, για κάποιον λόγο, δεν έχει τον ίδιο ζήλο για ουσιαστικές και πραγματικές μεταρρυθμίσεις, στα ΑΕΙ της χώρας.

Έτσι λοιπόν, εκεί που περιμένεις, ο αέρας αλλαγών να φυσήξει και μέσα στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, το μόνο που παρατηρεί κανείς, είναι στασιμότητα, διατήρηση των συντεχνιών και λογική του “οι καθηγητές κάνουν ότι γουστάρουν με τους φοιτητές” λες και οι σχολές είναι το μαγαζάκι τους.

 

Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι:

Δεν νοείται να είμαστε στο 2021 και να μην έχουν εδραιωθεί παντού οι πρόοδοι των μαθημάτων μέσω του eclass – και όχι αυτό να γίνεται μόνο λόγω πανδημίας.

Δεν γίνεται να μην έχουν βρεθεί άλλοι τρόποι αξιολόγησης των μαθημάτων, όπως οι ομαδικές εργασίες, που μπορούν να τονώσουν το πνεύμα ομαδικότητας και τις δεξιότητες των σπουδαστών

Είναι τουλάχιστον τραγικό, στην εποχή μας, που τα μαθησιακά μοντέλα έχουν αναπτυχθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, οι εξετάσεις να γίνονται με ερωτήσεις ανάπτυξης που ενθαρρύνουν την παπαγαλία και αμβλύνουν την κριτική σκέψη και όχι με πολλαπλής επιλογής

Επίσης:

– Είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτο, οι εξετάσεις των μαθημάτων να γίνονται με φανερό το όνομα των φοιτητών πάνω στις κόλες.

Θα έπρεπε εδώ και χρόνια οι εξετάσεις στα Πανεπιστήμια να γίνονται όπως οι Πανελλαδικές, με καλυμμένο το όνομα των φοιτητών , ώστε να μην υπάρχει στοχοποίηση και προκατάληψη καθηγητών προς συγκεκριμένα πρόσωπα.

– Η ανακοίνωση της βαθμολογίας των γραπτών θα πρέπει να γίνεται σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία εξέτασης, ώστε να σταματήσει η ψυχοφθόρα αναμονή.

Τέλος πρέπει να μπει ένα όριο και ένα τέλος στην καφρίλα, εμμονικών καθηγητών που “έχουν σύστημα” να μην περνάνε ποτέ τους φοιτητές στο μάθημά τους, παραμόνο εαν φτάσουν στο τέλος των σπουδών τους και τους θερμοπαρακαλέσουν με κάθε τρόπο. Τέτοιοι καθηγητές θα πρέπει να ελέγχονται άμεσα αν καταγγελθούν και να απομακρύνονται χωρίς δεύτερη σκέψη, για παραδειγματισμό.

Δυστυχώς η κ. Κεραμέως δεν φαίνεται να έχει την παραμικρή διάθεση για ουσιαστικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης και περιορίζεται μόνο σε επικοινωνιακές “μεταρρυθμίσεις” με στόχο την πώρωση ακραίων του κόμματος της.

Ο χρόνος γράφει και κρίνει τους πάντες…

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Μέχρι πότε η Κεραμέως θα κάνει πλάτες στις αντι-εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στα ΑΕΙ;», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.