ΤΣΙΛΙ TIME

4839 πραγματικές υπογραφές…

Κείμενο διαμαρτυρίας από φιλολόγους κατά της απόφασης του υπουργού Παιδείας, που μετά τις αντιδράσεις το ξανασκέφτεται
4839 πραγματικές υπογραφές…

Με 4.839 υπογραφές από Ελλάδα και εξωτερικό σε ένα οξύ κείμενο διαμαρτυρίας απαντούν οι φιλόλογοι στον υπουργό Παιδείας και στην πρότασή του για κατάργηση των Λατινικών από τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Δεν είναι σαν τις υπογραφές για τη «συμφωνία» των Πρεσπών. Είναι αληθινές. Το κύμα κατά Γαβρόγλου μεγαλώνει και γίνεται τσουνάμι. Ο αριθμός αυτός συγκεντρώθηκε μέσα σε δύο ημέρες από εκπροσώπους της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, σύμφωνα με ρεπορτάζ από την εφημερίδα τα «Νέα», ενώ άλλες περίπου 500 υπογραφές έχουν συγκεντρωθεί από εκπαιδευτικούς φιλολόγους της χώρας.

Δεν είναι όμως μόνο τα Λατινικά. Και οι αλλαγές που προτείνει ο Υπουργός έχουν προκαλέσει αντιδράσεις…

Κ. Γαβρόγλου: Πολύ λιγότερα μαθήματα και μεγαλύτερο βάθος στη Γ’ Λυκείου

Προτείνουμε ένα σύστημα που έχει μια δυναμική, ανέφερε ο κ. Γαβρόγλου και έκανε λόγο για “ριζοσπαστικές λύσεις με προσεκτικά βήματα”. Αλλά είναι έτσι; Θεωρώ πολύ σοβαρό αναλυτή για θέματα παιδείας τον ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ της Ένωσης Κεντρώων. Οι παρεμβάσεις του και οι τοποθετήσεις του στη Βουλή για την Παιδεία γίνονται δεκτές με σεβασμό απο πολλούς συναδέλφους του. Όμως, είναι μόνος μαζί με τον Λομβέρδο. Σε ΑΡΘΡΟ του ο Βουλευτης Π. ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ επεσήμανε ορισμένα πράγματα που καλό θα ήταν να τα προσεξουν.Σχετικά με τις κυβερνητικές εξαγγελίες για αλλαγές που αφορούν την αναβάθμιση του λυκείου και την πρόσβαση στα Α.Ε.Ι., ο Συντονιστής Τομέα Παιδείας της Ένωσης Κεντρώων κ. Παναγιώτης Ευαγγελίου ανακοίνωσε τα ακόλουθα:

«Σήμερα, και μετά από αναμονή μηνών, εξαγγέλθηκαν οι προτάσεις της κυβέρνησης για αλλαγές σχετικά με την αναβάθμιση του Λυκείου και την πρόσβαση στα Α.Ε.Ι. Λίγες ημέρες πριν ο πρωθυπουργός ανέβει στη Δ.Ε.Θ., κι ενώ πέρυσι τέτοια εποχή κυριαρχούσε η υπόσχεση για ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημοσιοποιήθηκε ένα πακέτο προτάσεων που –δυστυχώς για την εκπαιδευτική κοινότητα και τον τόπο– απέχει μακράν από το να λύνει χρονίζοντα προβλήματα της Παιδείας στη χώρα μας. Εξαγγέλθηκαν μέτρα που θα υλοποιηθούν μετά τις εκλογές, από μια κυβέρνηση που μόνο ο κυρίαρχος ελληνικός λαός γνωρίζει αν πάλι θα προκύψει από τα κόμματα που τώρα κυβερνούν. Αλλιώς, απλά αυτές οι εξαγγελίες θα μείνουν στα χαρτιά… Κι αυτό γιατί δεν είναι αποτέλεσμα διακομματικού, ενδελεχούς και καλόπιστου διαλόγου ώστε να είναι μακρόπνοου σχεδιασμού, όπως και θα έπρεπε για το κοινό καλό.

Ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που κατάργησε το 2015 τη συμμετοχή του προφορικού βαθμού στη διαμόρφωση των μορίων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και είναι η ίδια κυβέρνηση που σήμερα, τρία μόλις χρόνια μετά, τον επαναφέρει με σημαντικότερη συμμετοχή.

Ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που κατάργησε το 2015 το τότε πολυθρύλητο και ουδέποτε εφαρμοσθέν «Νέο Λύκειο» που προέβλεπε λίγα και εξάωρα μαθήματα στη Γ’ Λυκείου. Και είναι η ίδια κυβέρνηση που σήμερα, τρία μόλις χρόνια μετά, τα επαναφέρει στην ίδια λυκειακή τάξη.

Ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που μίλησε το 2015 για «ενιαίο λύκειο θεωρίας και πράξης». Και είναι η ίδια κυβέρνηση που σήμερα, τρία μόλις χρόνια μετά, παγιώνει τον διαχωρισμό γενικού και τεχνικού λυκείου.

Υπάρχουν τόσα πολλά σημεία να διευκρινιστούν που θα ήταν καλύτερο να ανακοινωθεί ότι οι εξαγγελίες έγιναν χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός, στη λογική να προλάβουμε τη Δ.Ε.Θ. Μερικά μόνο από τα σημεία αυτά είναι και τα ακόλουθα:
• Γιατί θα πρέπει οι μαθητές και μαθήτριες να υποβάλλουν μηχανογραφικό σε 10 μόνο τμήματα, όταν αυτά ανά πεδίο, όπως είναι σήμερα, ξεπερνούν τα 100; Ποιο το παιδαγωγικό και ακαδημαϊκό όφελος της ενέργειας αυτής; Μήπως φτάσουμε σε σημείο να επιλέγονται «σίγουρες» χαμηλόβαθμες σχολές και αν ναι, αυτό ήταν το ζητούμενο;
• Σε συνέχεια του προηγούμενου, τι απαγορεύει, επομένως, το να συμπληρώνουν τα παιδιά επιλογή για όλα τα τμήματα του πεδίου τους;
• Θα μπορούν τα παιδιά ή δε θα μπορούν να συμπληρώσουν σχολές δύο πεδίων;
• Αν σήμερα ένα από τα επιχειρήματα για τις αλλαγές είναι ότι τα παιδιά στα 18 υποβάλλουν μηχανογραφικό χωρίς κρίση, δηλώνοντας όποιες και όσες σχολές, καταλήγοντας να σπουδάζουν κάτι που δε θέλουν, τι θα αλλάξει στην εκπαίδευση με αυτά τα μέτρα που θα εγγυάται ότι αυτή η επιλογή θα γίνεται αρτιότερα έναν χρόνο νωρίτερα;
• Με ποια διαδικασία σταθμίστηκαν οι «επιβλαβείς επιπτώσεις» των συντελεστών βαρύτητας, ώστε σήμερα αυτοί να καταργούνται;
• Για ποιον λόγο τα παιδιά να εξετάζονται δύο φορές σε ελάχιστες ημέρες ενδοσχολικά και πανελλαδικά τα ίδια μαθήματα, και αντίστοιχα δύο φορές –μέσω των πανελλαδικών και του απολυτηρίου– να διαμορφώνουν αυτοί οι βαθμοί την επιτυχία;
• Η επιτυχία σε τμήμα ελεύθερης πρόσβασης θα δίνει ή δε θα δίνει δικαίωμα μετεγγραφής και πώς αυτό θα επηρεάσει τις επιλογές των παιδιών μονογονεϊκων, τρίτεκνων ή πολύτεκνων φτωχών οικογενειών –που σήμερα είχαν μια ελπίδα σπουδών;
• Μέσα από ποιον διεξοδικό διάλογο με εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς συλλόγους διαμορφωθήκαν τα τέσσερα πεδία και τα διδασκόμενα εξάωρα μαθήματα;
• Πώς διασφαλίζεται το αδιάβλητο, το αντικειμενικό, το αξιοκρατικό για την πρόσβαση σε Α.Ε.Ι. με θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων ανά δήμο, που όμως θα επηρεάζουν σε πανελλαδικό επίπεδο την επιτυχία σε σπουδές κάθε παιδιού;
• Σε συνέχεια του προηγούμενου, γιατί θα ήταν αρνητική για τη λήψη του απολυτηρίου η θέσπιση μιας, ήπιας μορφής, πανελλαδικής τράπεζας θεμάτων ανά μάθημα, με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής –τη στιγμή που πλήθος επιστημονικών συλλόγων διοργανώνουν εξαιρετικούς διαγωνισμούς με τέτοιες ερωτήσεις και το Δημόσιο προσλαμβάνει μέσω Α.Σ.Ε.Π. επίσης με τέτοιες ερωτήσεις;

Το κόμμα που εκπροσωπώ, η Ένωση Κεντρώων, μπορεί προς το παρόν να είναι σύμφωνα με τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 ένα μικρό κόμμα, όμως έχει διαμορφώσει με υψηλό αίσθημα ευθύνης ένα εξαιρετικά λεπτομερές, σταθμισμένο, ρεαλιστικό, λειτουργικό πρόγραμμα για την Παιδεία, το οποίο έχει δημοσιοποιήσει ήδη από το 2016.

Στο πρόγραμμά μας προτείνουμε πολύ συγκεκριμένα, εύκολα υλοποιήσιμα μέτρα παρέμβασης ώστε και το Λύκειο να ξαναβρεί το κύρος του, την διακριτή του αξία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλά και να βελτιωθεί η διαδικασία πρόσβασης στα Α.Ε.Ι., κρατώντας τα θετικά που μπορεί να υπάρχουν στο σημερινό σύστημα και βελτιώνοντας τα σημεία που αυτό πρέπει να γίνει.Και βέβαια, γενικότερα, συμμετέχουμε καλόπιστα, γιατί πρωτεύει για μας το παιδαγωγικό όφελος των παιδιών, σε κάθε μορφή διαλόγου για την Παιδεία.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμούμε ότι πρέπει άμεσα να συγκροτηθεί διακομματική επιτροπή εργασίας με άμισθα μέλη, με ένα μέλος ανά κόμμα, τρίμηνου ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου της, με αντικείμενο την από κοινού διαμόρφωση ενός σχεδίου νόμου για το Λύκειο και την πρόσβαση σε Α.Ε.Ι. Επιτέλους, κάποτε ας τολμήσουμε!».

Τα πάντα για τις τηλεοπτικές άδειες

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «4839 πραγματικές υπογραφές…», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Τσιλιπουνιδάκης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.