ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΝΔΡΩΝΗΣ

Εύβοια: Η Ν. Κεραμέως συνεχίζει τη καταστροφή της Δημόσιας Παιδείας – Υποβαθμίζει μέχρι και βραβευμένα σχολεία

Η Νίκη Κεραμέως ακολουθεί πολιτική «οδοστρωτήρα» στη Δημόσια Παιδεία, και υποβαθμίζει ακόμα και σχολεία - πρότυπα, όπως το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών.
Εύβοια: Η Ν. Κεραμέως συνεχίζει τη καταστροφή της Δημόσιας Παιδείας – Υποβαθμίζει μέχρι και βραβευμένα σχολεία

Νίκη Κεραμέως: Μεγάλος ντόρος έχει ξεσπάσει με την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην υποβάθμιση και συρρίκνωση του Δημοτικού Σχολείου Ωρεών της Εύβοιας, ένα πολυβραβευμένο σχολείο που έχει αποσπάσει αρκετές διακρίσεις, και μάλιστα με την πρότυπη δράση του εντάχθηκε πριν ένα μήνα στο Διεθνές δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία», ενώ αναρτήθηκε και στον προαύλιο χώρο η σχετική Πράσινη Σημαία.

Με εφαρμογή ενός τυφλού και ανελαστικού νόμου της Νίκης Κεραμέως, ο οποίος ήταν ανενεργός εδώ και δύο χρόνια (που η Παιδεία καταστρεφόταν με άλλα πολιτικά λάθη), το σχολείο απειλείται να γίνει τετραθέσιο από εξαθέσιο που είναι σήμερα.

Κατά την άκαμπτη λογική του υπουργείου, αν το εκάστοτε σχολείο δεν πιάνει έναν μίνιμουμ αριθμό μαθητών, τότε προβλέπεται η συγχώνευση τμημάτων και η μεταφορά παιδιών σε άλλα σχολεία. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως σε ένα τμήμα θα φτάσουν να μαθητεύουν 25 παιδιά. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει υποβάθμιση ενός πρότυπου σχολείου που αποτελεί στολίδι και υπόδειγμα για τη δημόσια Παιδεία.

Όχι άλλη υποβάθμιση στην πολύπαθη Βόρεια Εύβοια

Δικαίως η τοπική κοινότητα των Ωρεών και ο Σύλλογος Γονέων εκφράζουν την μεγάλη τους αγανάκτηση για τις επιδιώξεις του υπουργείου. Η πολύπαθη Βόρεια Εύβοια αντιμετώπισε και συνεχίζει να αντιμετωπίζει μια απίστευτη απαξίωση από το κράτος. Μια περιοχή που αφέθηκε στο έλεος μιας γιγαντιαίας πυρκαγιάς λόγω ενός ανύπαρκτου (έως προκλητικά απρόθυμου) επιτελικού κράτους, όχι μόνο μετρά ακόμα της ανυπολόγιστες πληγές της, άλλα έχει να αντιμετωπίσει νέες προκλητικές πρακτικές που επιχειρούν να την υποβαθμίσουν έτι περεταίρω.

Εκτός από το σάρωμα της πυρκαγιάς που κατέστρεψε πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, μαγαζιά, επιχειρήσεις, και νοικοκυριά. Εκτός από την τρομακτική υποβάθμιση του περιβάλλοντος και του δασικού πλούτου. Εκτός από τα παρηκμασμένα οδικά δίκτυα. Εκτός και από τις ανύπαρκτες υποδομές υγείας, τώρα οι κάτοικοι έχουν και νέο κυβερνητικό «χτύπημα», την απαξίωση της δημόσιας Παιδείας.

Ειδικά σε μια βασανισμένη περιοχή όπως αυτή, που χρειάζεται αμέριστη στήριξη, το να υπάρχει ηθελημένη υποβάθμιση των συνθηκών στην πρωτοβάθμια – μάλιστα – εκπαίδευση, είναι απλά ανεπίτρεπτο. Δεν μπορεί ένα σχολείο να αντιμετωπίζεται ψυχρά και κυνικά ως μια εκπαιδευτική μονάδα που περνά ή δεν περνά ένα τυφλό όριο, που έχει θέσει το υπουργείο.

Μάλιστα ο Σύλλογος Γονέων ισχυρίζεται πως όχι απλά δεν υπάρχει μείωση, άλλα παρατηρείται και μικρή αύξηση των μαθητών στο δημοτικό σχολείο των Ωρεών. Και αντί να λειτουργήσει αυτή η αύξηση ως εφαλτήριο για την περεταίρω αναβάθμιση ενός ήδη καταξιωμένου δημόσιου σχολείου, η Νίκη Κεραμέως συνεχίζει την τακτική του κρατικού «οδοστρωτήρα». Μια τεχνοκρατική λογική της συγχώνευσης, μέσα στα πλαίσια μιας επιδιωκόμενης υποβάθμισης της δημόσιας Παιδείας, που θα ανοίγει τον δρόμο στους ολιγάρχες της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Ό,τι ακριβώς γίνεται – δηλαδή – και στον χώρο της Υγείας, όπου ο Θάνος Πλεύρης «φέρνει» την υποβάθμιση των περιφερειακών νοσοκομείων, τα οποία θα μετατραπούν σε παροπλισμένα Κέντρα Υγείας.

Προηγείται η στήριξη της τοπικής κοινωνίας

Όσον αφορά τη συρρίκνωση του Δημοτικού Σχολείου των Ωρεών, είναι αυτονόητο πως το κράτος οφείλει να εξετάζει πρώτα τις ιδιομορφίες κάθε περιοχής, τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων, την ποιότητα του σχολείου, το συμφέρον των παιδιών.

Η κατάσταση με τα κλεισίματα και τις συγχωνεύσεις σχολείων, είναι ήδη τραγική λόγω της μεγάλης πληγής του δημογραφικού. Μόνο πέρυσι, υπήρξε απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης να κλείσουν 40 (!) σχολεία στην Ήπειρο και 38 σχολεία στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Νηπιαγωγεία και Δημοτικά που έσφυζαν από ζωή και γέμιζαν από χαρούμενες παιδικές φωνές, τώρα στέκουν έρημα ντουβάρια, άδεια κτήρια μιας χώρας γερόντων που οδηγείται σε μαρασμό. Και αντί το κράτος να φυλά ως κόρη οφθαλμού το κάθε πολύτιμο κοινωνικό κύτταρο που λέγεται σχολείο, αποψιλώνει με κάθε ευκαιρία τη δημόσια Εκπαίδευση.

Στρώνει το έδαφος για μια αφιλόξενη, μια αποσαθρωμένη δημόσια Παιδεία που θα καταντήσει «διακοσμητική» παροχή του κράτους, κατά πολύ υποδεέστερη των ιδιωτικών σχολείων. Ένα σύστημα εκπαίδευσης που θα κυριαρχεί η απόλυτη ανισότητα, όπου η ποιοτική παιδεία θα ανήκει στους «έχοντες», και στους υπόλοιπους θα αντιστοιχούν «ψίχουλα» μόρφωσης.

Το θέμα είναι σοβαρό και δεν αφορά μόνο το Δημοτικό Σχολείο Ωρεών, άλλα και κάθε ελληνικό σχολείο που δίνεται βορά στη νεοφιλελεύθερη λογική της απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ολόκληρη η επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ωρέων Εύβοιας:

«Σχετικά με την υποβάθμιση του Δημοτικού σχολείου Ωρεών Εύβοιας

Με λύπη μας πληροφορούμαστε ότι στα σχέδια του γραφείου Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι η υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Ωρεών από εξαθέσιο σε τετραθέσιο.

Όλα τα επιχειρήματα από πλευράς Πρωτοβάθμιας και Υπουργείου ξεκινούν και σταματούν στο συνολικό αριθμό των μαθητών. Ένας νόμος που ποτέ δεν εφαρμόστηκε. Ο νόμος είναι ανενεργός όχι γιατί η πολιτεία τόσο καιρό χαϊδεύει τα αυτιά των τοπικών κοινοτήτων όπως κάποιοι θέλουν να πιστεύουν, ο νόμος είναι ανενεργός γιατί δεν είναι δυνατόν το μόνο κριτήριο για τη λειτουργία ενός σχολείου να είναι ένας μόνο αριθμητικός δείκτης ενός ΦΕΚ.

Στο δημοτικό σχολείο Ωρεών ο αριθμός των μαθητών τη νέα σχολική χρονιά όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά σημειώνει και μία μικρή αύξηση.

Η ένωση τμημάτων διαφορετικών τάξεων θα δημιουργήσει ανομοιογενή τμήματα 20-25 μαθητών. Εξαιτίας της κατανομής των μαθητών στο σχολείο μας αυτό θα γίνει εις βάρος των παιδιών των μικρότερων τάξεων, οι οποίες κρίνονται πολύ σημαντικές για την περαιτέρω μαθητική τους πορεία.

Αν συνυπολογίσουμε και τις επιδράσεις που είχε η πανδημία στην εκπαιδευτική διαδικασία τα τελευταία χρόνια, κρίνουμε ότι αυτές οι αλλαγές θα είναι καταστροφικές για τους μαθητές των πρώτων τάξεων του σχολείου μας.

Είναι βέβαιο ότι πολλοί γονείς λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω θα σκεφτούν σοβαρά το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν το σχολείο, το οποίο φυσικά θα φέρει ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση.

Το δημοτικό σχολείο Ωρεών είναι ένα σχολείο με ευρεία οικολογική δράση και ταυτότητα. Βραβευμένο σε διεθνές επίπεδο με την πράσινη σημαία ως οικολογικό σχολείο. Βραβευμένο σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς για τις δράσεις του από την ελληνική εταιρεία προστασίας της φύσης, από τον ελληνικό οργανισμό ανακύκλωσης κ.α.

Εκεί που οι δράσεις όλων μας, των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων και κηδεμόνων, των απλών εθελοντών κατοίκων προσπαθούν να φέρουν το σχολείο ψηλά, η πολιτεία λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη και στη δημιουργία ενός σύγχρονου δημοτικού σχολείου που εμπνέει, δρα και παράγει πλούσιο έργο.

Το σχολείο είναι ένα ζωντανό κύτταρο πολιτισμού σε μια κοινωνία και η υποβάθμιση του σημαίνει ταυτόχρονη υποβάθμιση ολόκληρης της κοινότητας. Το έχουμε δει να συμβαίνει γύρω μας και θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις να μη συμβεί και στον τόπο μας. Ένας τόπος που είναι ξεχασμένος εδώ και δεκαετίες από την πολιτεία, με μεγάλα προβλήματα σε υπηρεσίες υγείας, δημόσιες υπηρεσίες και έναν κακό οδικό άξονα που μας καθιστά αποκομμένους από την υπόλοιπη χώρα.

Σε όλα αυτά ήρθαν να προστεθούν οι τεράστιες καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού που έπληξαν τη βόρεια Εύβοια. Ενώ η πολιτεία υπόσχεται στήριξη και ανασυγκρότηση, το μόνο που κάνει είναι μια σειρά ενεργειών που υποβαθμίζουν περεταίρω την περιοχή, ανάμεσα τους και η υποβάθμιση πολλών δημοτικών σχολείων του νομού.

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου Ωρεών λέει όχι στην συρρίκνωση και την υποβάθμιση του σχολείου και ζητά από τους υπευθύνους να συνυπολογίσουν όλους τους παράγοντες, λαμβάνοντας υπόψη τους όλες τις ιδιαιτερότητες της κάθε περίπτωσης».

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Εύβοια: Η Ν. Κεραμέως συνεχίζει τη καταστροφή της Δημόσιας Παιδείας – Υποβαθμίζει μέχρι και βραβευμένα σχολεία», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.