ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Μαζί με την Ουκρανία ας θυμόντουσαν και τη Μαρίζα Κωχ

Να ακούς τη λέξη «πρωτόγνωρο» για την Ουκρανία όταν το έχει κάνει η χώρα σου με την Μαρίζα Κωχ για την εισβολή στην Κύπρο; Γράφει ο Νίκος Μπουρλάκης
Μαζί με την Ουκρανία ας θυμόντουσαν και τη Μαρίζα Κωχ

Το 1976 η Μαρίζα Κωχ εκπροσώπησε τη χώρα μας στο διαγωνισμό της Eurovision σε μια ιστορία που είχαμε αναφέρει σε σχετικό μας άρθρο στις 20 Μαϊου του 2021

Η Μαρίζα Κωχ με την ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ της φωνή, πήγε μαυροφορεμένη στο διαγωνισμό της Χάγης και ερμήνευσε ένα μοιρολόι με τίτλο «Παναγιά μου, Παναγιά μου». Ήταν μια ΞΕΚΑΘΑΡΗ διαμαρτυρία για την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο και για την οποία Αμερικάνοι κι Ευρωπαίοι έκαναν ότι δεν έβλεπαν. Το ίδιο κάνουν και τώρα, περίπου μισό αιώνα μετά.

Αν κάνετε ένα κόπο να διαβάσετε μελλοντικά σχόλια για εκείνη τη συμμετοχή της Ελλάδας, τότε σίγουρα (αν δε ξέρετε την ιστορία) θα πιστέψετε ότι ήταν ακόμα μια γραφική παρουσία στο διαγωνισμό. Ή ότι ήταν μια αποτυχημένη παρουσία αφού πήρε μόλις 20 βαθμούς και κατέλαβε την 13η θέση.

Όμως αν είστε σε θέση να εκτιμήσετε τη φωνή της Κωχ, τους στίχους, το νόημα του τραγουδιού αλλά και το ότι αποτέλεσε επιλογή του Μάνου Χατζηδάκη τότε σίγουρα θα καταλάβετε πολλά περισσότερα.

Το ερέθισμα γι’ αυτό το άρθρο ήρθε από την απίστευτη υπερβολή για το τραγούδι και τη συμμετοχή της Ουκρανίας στο διαγωνισμό. Ακόμα κι από Έλληνες. Ακόμα κι από τον παρουσιαστή (τον Έλληνα) που ήταν κατασυγκινημένος και δε μπήκε καν στον κόπο να θυμίσει στους Έλληνες αυτό που είχε κάνει η Μαρίζα Κωχ πριν από 46 χρόνια.

Ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω το λόγο που ακόμα και συμπατριώτες μας «ερεθίζονται» κάθε φορά που τους αναφέρεις για την εισβολή στην Κύπρο.

Η Κωχ είχε απειληθεί από τους Γκρίζους Λύκους ότι θα τη σκότωναν αν ανέβαινε στη σκηνή. Ανέβηκε.

Η Κωχ ακόμα και τώρα μοιάζει με επιλογή στην Eurovision την οποία θέλουμε να ξεχάσουμε! Ενα 24ωρο πριν όμως είχαμε ευαισθησία για την Ουκρανία λες και ένας μουσικός διαγωνισμός ταυτίζεται με τα όσα περνά η χώρα. Ευχή όλων μας είναι να σταματήσει αυτός ο πόλεμος, να ηρεμήσουν οι άνθρωποι, να πάψει ο θρήνος. Αλλά αυτά δεν παίζουν ρόλο σε ένα διαγωνισμό τραγουδιού.

Κι αν παίζουν, τότε να μη ξεχνάμε την ελληνική συμμετοχή του 1976 ούτε να τη χαρακτηρίζουμε γραφική.  Άσε που η Κωχ ποτέ δεν ήταν φαβορί σ’ εκείνο το διαγωνισμό.

Μα γιατί;

Κι επειδή ο παρουσιαστής μίλησε για «πρωτόγνωρα πράγματα» στη συμμετοχή της Ουκρανίας, να του θυμίσουμε ότι ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ ήταν αυτό που είχε κάνει τότε η χώρα μας. Να μη φοβάται να το πει. Κι αν δεν το ξέρει, ας το μάθει.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Μαζί με την Ουκρανία ας θυμόντουσαν και τη Μαρίζα Κωχ», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Μπουρλάκης

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1989 δημοσιεύτηκε το πρώτο του κείμενο στο «7ήμερο του μπάσκετ» κι ακολούθησε μια μακρά διαδρομή σε «Φως των Σπορ», «Αθλητική Ηχώ», «Goal News» και από το 2017 στο «Sportime». Έχει εργαστεί σε ιστοσελίδες ως σχολιογράφος (sentragoal.gr, basketblog.gr μεταξύ άλλων), στα περιοδικά μπάσκετ «Τρίποντο» και «All Star Basket», στους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Sentra 103,3» και «AlphaSport» όπως και ως υπεύθυνος Τύπου σε ομάδες της Basket League αλλά και στον ΕΣΑΚΕ. Επίσης εργάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ενώ επί σειρά ετών ήταν καθηγητής στο New York College, στο ΙΕΚ Ομηρος και στο City Unity College