ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Ο Μπακογιάννης πήρε τίτλο-φούσκα, τα ΜΜΕ της Ελλάδας έγιναν ρεζίλι

Η πλατφόρμα mayoreofeurope.eu και η αξιοπιστία της είναι κάτι που δεν αναζητήθηκε όταν αναδημοσιευόταν αβίαστα η είδηση για τον σούπερ Δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη
Ο Μπακογιάννης πήρε τίτλο-φούσκα, τα ΜΜΕ της Ελλάδας έγιναν ρεζίλι

Η είδηση ότι «ο Κώστας Μπακογιάννης είναι μέσα στους πέντε καλύτερους Δημάρχους της Ευρώπης» κόντεψε να μου αλλάξει άποψη για την Αθήνα.

Πως αναδείχθηκε, όμως, ο Κώστας Μπακογιάννης σε αυτή την κορυφαία θέση; Το έγραψαν ιστοσελίδες της χώρας μας και το προώθησαν αναλόγως. Αρκεί; Προφανώς και καταστρατηγείται αυτό που μας έλεγαν οι δάσκαλοί μας, οι παλαιότεροι δημοσιογράφοι: «Να διασταυρώνεις πάντα ό,τι γράφεις»!

Τότε, λοιπόν, ακόμα και η διασταύρωση ήταν πολύ δύσκολη υπόθεση κυρίως επειδή και η επικοινωνία ήταν προβληματική. Ούτε κινητά τηλέφωνα υπήρχαν, ούτε και ίντερνετ. Η υπομονή και η επιμονή (μαζί με το άγχος) μας συντρόφευαν! Η φωνή «άντε ρε, κλείνουμε» (κι ευγενικά το γράφω) ήταν ο εφιάλτης μας.

Όμως αυτό ήταν το σωστό.

Στη σημερινή εποχή, η τεχνολογία μας φέρνει πιο κοντά και κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη. Όπως αποδεικνύεται όμως από τα διθυραμβικά σχόλια περί της ανάδειξης του Μπακογιάννη ως υπερδημάρχου των τριών ηπείρων και των επτά θαλασσών, έχει καταργηθεί το «κινητό τηλέφωνο». Τουλάχιστον ως προς τη διασταύρωση.

Διαβάζουμε λοιπόν από την «Αυγή» ότι «CEO και ιδρυτής είναι ο Κροάτης Vanja Sertic, ο οποίος έχει και μια πλατφόρμα με προσφορές για ξενοδοχεία, κομμωτήρια κλπ.

Ακόμα ότι η πλατφόρμα mayorsofeurope.eu αντλεί στοιχεία από τους ίδιους τους δημάρχους για να βγάλει τα διθυραμβικά της σχόλια και πως στην ιστοσελίδα δεν υπάρχει καμιά αναφορά σε διοικητικό συμβούλιο καμιά αναφορά σε συνεργάτες παρά μόνο μια διεύθυνση στην Κροατία και ένας αριθμός ΑΦΜ που δεν αναγνωρίζεται ως έγκυρος για διασυνοριακές συναλλαγές από την πλατφόρμα VIES της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Το βασικό είναι ότι η «Αυγή» έκανε διασταύρωση και βρήκε ότι ο Τρύφωνας Σαμαράς της Κροατίας ανέδειξε το Δήμαρχο της Αθήνας στο Top στην Ευρώπη. Θα μου πείτε ότι αυτό έχει να κάνει με την αντίθεσή της στον Κώστα Μπακογιάννη. Βεβαίως. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δε θα έπρεπε και οι υπόλοιποι να αναζητήσουν που «βόσκει» αυτή η ιστοσελίδα που αναδεικνύει τοπ δημάρχους.

Δόξα τω Θεώ η τεχνολογία βοηθά! Με πέντε βήματα (για να είμαι ειλικρινής κι εγώ τα ακολούθησα) θα μπορούσαν να έχουν το συμπέρασμα μπροστά τους για το πως αναδείχθηκε ο Μπακογιάννης σε αυτή την πεντάδα. Δεν το έκαναν. Γιατί;

Δεν τα βάζω με σειρά προτεραιότητας.

Πρώτον, διότι το θέμα από μόνο του προκαλεί «clicks» και αυτό ωθεί να ανεβάζουν πολλά τέτοια θέματα. Δεν είναι και τόσο παράξενο, αρκεί να ακολουθεί η έρευνα. Να βάλεις δηλαδή την είδηση και μετά την έρευνα.

Δεύτερον, διότι τα «clicks» αναζητούνται αβίαστα με αποτέλεσμα δυο γενιές δημοσιογράφων (σε όλα τα ρεπορτάζ) να έχουν γίνει ρομπότ που ανεβάζουν ό,τι βρουν αρκεί να έχει απήχηση. Η λέξη «ρεπορτάζ» κοντεύει να γίνει άγνωστη και ο δημοσιογράφος (τρόπος του λέγειν) κρίνεται από τα «clicks» που φέρνει. Βεβαίως αν ανεβάζεις κάθε μέρα μια ολόγυμνη ή έναν νταγλαρά που λένε ανοησίες στα social media πάλι κλικ θα φέρεις, αλλά δημοσιογραφία δε θα έχεις κάνει.

Τρίτον, διότι προφανώς ήθελαν να αναδείξουν την προσωπικότητα του Κώστα Μπακογιάννη.

Για το «τρίτον» απορώ στα εξής:

-Πως διάολο έμαθαν την ύπαρξη αυτής της ιστοσελίδας, που είναι αμφιβόλου (στην καλύτερη) εγκυρότητας και σίγουρα όχι ευρέως διαδεδομένη από πλευράς επισκεψιμότητας; Έχουν δημοσιεύσει κι άλλα θέματα απ’ αυτή; Αν πάλι την «έσπρωξε» το επικοινωνιακό τμήμα του Δημάρχου, σίγουρα έκανε καλή δουλειά (για τον Δήμαρχο) αλλά οι δημοσιογράφοι που την ανέδειξαν χωρίς έρευνα δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους.

-Με την έκρηξη και την επανάσταση του διαδικτύου, ακόμα και την καθιέρωσή του ως πλέον διαδεδομένου Μέσου Ενημέρωσης, δε γνωρίζει ούτε ένας δημοσιογράφος ότι υπάρχουν και σάιτ «παράξενα» κι ελάχιστα φερέγγυα; Δεν είναι δύσκολο να ανοίξεις ένα σάιτ. Δεν ελέγχεις την εγκυρότητά του πριν γράψεις κάτι;

Ειδικά όταν δεν αποτελεί και βασική πηγή άντλησης πληροφοριών για την Ε.Ε. πας και δημοσιεύεις ότι ο Κώστας Μπακογιάννης έχει μετατρέψει την Αθήνα τουλάχιστον σε Βιέννη για να μην πω κάτι παραπάνω;

Ξεφεύγω από τη λογική των μεγάλων περιπάτων με τα σιδερένια παγκάκια που κόστισαν πολλά ή μια καθημερινή βόλτα στην Αθήνα που σίγουρα δε δικαιολογεί τα παραπάνω.

Αλλά που πήγε η δημοσιογραφική τεκμηρίωση; Πνίγηκε στα αναγραφόμενα ενός σάιτ;

Και τελικά, με όσα αποδείχθηκαν για το συγκεκριμένο σάιτ που κάνει «Καλλιστεία» σε Δημάρχους η συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ βοήθησε το κοινό στην ενημέρωση ή το αποπροσανατόλισε τελείως;

Εύκολη είναι η απάντηση! Και ο Κώστας Μπακογιάννης δεν πρέπει να αισθάνεται ευχαριστημένος απ’ αυτή!

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ο Μπακογιάννης πήρε τίτλο-φούσκα, τα ΜΜΕ της Ελλάδας έγιναν ρεζίλι», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Μπουρλάκης

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1989 δημοσιεύτηκε το πρώτο του κείμενο στο «7ήμερο του μπάσκετ» κι ακολούθησε μια μακρά διαδρομή σε «Φως των Σπορ», «Αθλητική Ηχώ», «Goal News» και από το 2017 στο «Sportime». Έχει εργαστεί σε ιστοσελίδες ως σχολιογράφος (sentragoal.gr, basketblog.gr μεταξύ άλλων), στα περιοδικά μπάσκετ «Τρίποντο» και «All Star Basket», στους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Sentra 103,3» και «AlphaSport» όπως και ως υπεύθυνος Τύπου σε ομάδες της Basket League αλλά και στον ΕΣΑΚΕ. Επίσης εργάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ενώ επί σειρά ετών ήταν καθηγητής στο New York College, στο ΙΕΚ Ομηρος και στο City Unity College