ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΡΛΑΚΗΣ

Ο Χαραλαμπόπουλος έδειξε τι σημαίνει ηθο-ποιός

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος φανέρωσε έναν άλλο δρόμο. Άλλωστε το λέει και η λέξη, είναι ηθοποιός άρα ποιεί τα ήθη.
Ο Χαραλαμπόπουλος έδειξε τι σημαίνει ηθο-ποιός

Στην εποχή μας θα είχε ο (κάθε) Βασίλης Χαραλαμπόπουλος μια χρυσή ευκαιρία ώστε να τον συζητάνε στα «παράθυρα» και να παίζει το βίντεο συνεχώς.

Ο κάθε, ίσως. Ο ίδιος ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, όχι. Διότι δεν έδειξε απλώς στην Σάσα Σταμάτη ότι είναι ανεπιθύμητη στο θέατρό του μετά απ’ όσα τραγικά έκανε στην παράσταση του Χριστόφορου Ζαραλίκου. Αλλά κυρίως διότι έδειξε σε ΟΛΟΥΣ μας ότι υπάρχει κι άλλος δρόμος από το να πασχίζεις να γίνεις viral στα πρωινάδικα (και στα διάφορα άλλα).

Ο δρόμος του σεβασμού στον εαυτό σου, στη δουλειά σου, στο συνάνθρωπο και στην κοινωνία. Δεν είναι όλη η ζωή ένα like στα social media ή ένα βίντεο στις εκπομπές της (ούτως ή άλλως… για τα πανηγύρια σε συντριπτικό ποσοστό, δυστυχώς) ελληνικής τηλεόρασης. Δε μπορείς να βασίζεις την αναγνωρισιμότητά σου σε τσιρίδες, υστερίες, τσακωμούς (καμιά φορά και «στημένους») ώστε να μπεις στο περιεχόμενο εκπομπών που απλώς κοιτάζουν μέσα από την κλειδαρότρυπα.

«Ηθοποιός σημαίνει φως» όπως είχε γράψει ο Μάνος Χατζηδάκις και είχε ερμηνεύσει ο Δημήτρης Χορν. Για την ακρίβεια η σύνθεση της λέξεις οδηγεί στο ότι είναι αυτός που ποιεί το ήθος. Που φτιάχνει, που δημιουργεί ένα χαρακτήρα.

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος λειτούργησε ανθρώπινα αλλά κι επαγγελματικά. Μα κυρίως διακριτικά. Αν έπιασε το μάθημα η κυρία Σταμάτη, καλό δικό της. Προφανώς θα μάθει να μη «μπουκάρει» στο stage κάθε φορά που δεν της αρέσει κάτι και πολύ περισσότερο να μη χρησιμοποιεί δικαιολογίες της πλάκας προκειμένου να μας βγάλει όλους τρελούς.

Υπάρχει κι άλλος τρόπος: Να αποχωρήσει και προφανώς να μην προτείνει σε όποιους τη ρωτήσουν, τη συγκεκριμένη παράσταση. Σαφώς πιο φυσιολογικό από το να μπουκάρει όπως η Σαπφώ Νοταρά στο γραφείο του… άτακτου διευθυντή (στην ταινία «Αχ αυτή η γυναίκα μου»).

Και βέβαια υπάρχει και ο τρόπος του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου. Που ΠΟΛΥ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ της εξήγησε ότι αποδοκιμάζει τη στάση της που ΠΡΟΣΕΒΑΛΕ το σύνολο των ηθοποιών αλλά και κάθε έννοια σάτιρας ή ελεύθερης έκφρασης. Και της έθεσε ευγενικά ένα δίλημμα: «Η αποχωρείς σαν κυρία και δεν το παίρνει κανείς χαμπάρι ή δε βγαίνω, άρα κάτσε να αντιμετωπίσεις το κοινό»!

Θα μας πείτε «μα μαθεύτηκε»! Λογικό να μαθευτεί με τόσους παρόντες. Το θέμα είναι ότι  Χαραλαμπόπουλος έκανε τα πάντα ώστε να γίνει η δουλειά χωρίς να φτιάξει ένα «σόου»! Κι αυτό τον τιμά, ως ηθοποιό και ως άνθρωπο.

Και ταυτόχρονα δείχνει σε όλους μας ότι υπάρχει τρόπος να φτιάξει αυτή η κοινωνία. Όχι από τη μανία για likes και viral πάντως. Αλλά από το σεβασμό που δείχνεις στον εαυτό σου, κατ’ αρχήν.

Είναι προφανές ότι η κυρία Σταμάτη πρέπει να αντιληφθεί πως υπάρχει ένα κόστος στις επιλογές και τις πράξεις μας. Αν θέλει βέβαια.

Αν όχι, υπάρχουν πολλοί Χαραλαμπόπουλοι εκεί έξω.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ο Χαραλαμπόπουλος έδειξε τι σημαίνει ηθο-ποιός», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Νίκος Μπουρλάκης

Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1989 δημοσιεύτηκε το πρώτο του κείμενο στο «7ήμερο του μπάσκετ» κι ακολούθησε μια μακρά διαδρομή σε «Φως των Σπορ», «Αθλητική Ηχώ», «Goal News» και από το 2017 στο «Sportime». Έχει εργαστεί σε ιστοσελίδες ως σχολιογράφος (sentragoal.gr, basketblog.gr μεταξύ άλλων), στα περιοδικά μπάσκετ «Τρίποντο» και «All Star Basket», στους ραδιοφωνικούς σταθμούς «Sentra 103,3» και «AlphaSport» όπως και ως υπεύθυνος Τύπου σε ομάδες της Basket League αλλά και στον ΕΣΑΚΕ. Επίσης εργάστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ενώ επί σειρά ετών ήταν καθηγητής στο New York College, στο ΙΕΚ Ομηρος και στο City Unity College