Ελληνοτουρκικά: Κορβέτες νέας γενιάς EPC από το 2027!


Λευτέρης Παυλίδης

Ελληνοτουρκικά: Κορβέτες νέας γενιάς EPC από το 2027!


Ελληνοτουρκικά: Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας (EDA) ανακοίνωσε τη Δευτέρα πως τα κράτη, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα EPC, γνωστό και σαν «Ευρωκορβέτα», στοχεύουν να έχουν έτοιμο το πρωτότυπο πλοίο του εγχειρήματος το 2026 ή το 2027.

Ελληνοτουρκικά: Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Άμυνας αναμένεται να συνδράμει στην επιτυχία του προγράμματος αποδεχόμενος αίτημα της Ιταλίας, η οποία παίρνει μέρος εκτελώντας χρέη συντονιστή.

Το έργο του θα είναι να βοηθήσει στην εξέλιξη της Ευρωκορβέτας, στηρίζοντας με την εμπειρία του τη διαμόρφωση του κοινού πλαισίου και τον προσδιορισμό των προδιαγραφών και των απαιτήσεων που συνάδουν με τη φιλοσοφία του έργου.

Το πρόγραμμα EPC είναι ενταγμένο στη Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (PESCO) και ξεκίνησε από την Ιταλία και τη Γαλλία στις 12 Νοεμβρίου 2019, στοχεύοντας στην ανάπτυξη ενός πρωτότυπου πλοίου-πλατφόρμας. Αυτό θα έχει σπονδυλωτή σχεδίαση και δυνατότητα ευέλικτης ενσωμάτωσης αισθητήρων και οπλικών συστημάτων, ώστε να προσαρμόζεται σε ευρύ φάσμα καθηκόντων και αποστολών. Σύμφωνα με τον EDA, κάποιες από τις τελευταίες αναμένεται να είναι η ναυτική επιτήρηση και η προβολή ισχύος. Άλλα καθήκοντα θα μπορούσαν να είναι η διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας, η καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος.

Η ένταξη της Ελλάδας πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2020, ενώ η Ισπανία ακολούθησε τον Απρίλιο του ίδιου έτους. Οι τέσσερις χώρες αποτελούν μέχρι τώρα τον πυρήνα του προγράμματος, αν και υφίσταται ενδιαφέρον από τουλάχιστον ακόμα τρία ευρωπαϊκά κράτη: την Πορτογαλία, την Κροατία και, μάλλον, τη Βουλγαρία.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία θα υπάρξουν τρεις εκδόσεις. Μια κορβέτα βελτιστοποιημένη στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, μια ελαφριά φρεγάτα με Α/Α και ανθυποβρυχιακές ικανότητες και ένα υπεράκτιο περιπολικό. Η επιθυμητή διαμόρφωση για τη χώρα μας εμφανίζεται ως η πιο ισχυρά εξοπλισμένη, αφού εκπρόσωποι του Ιταλικού Ναυτικού ανέφεραν στην εκδήλωση «OPV International 2020» ότι η πιθανή ελληνική έκδοση θα είναι η πλέον βαριά οπλισμένη.

Επιπλέον, οι ίδιοι συμπλήρωσαν ότι η πιθανή ελληνική έκδοση αναμένεται να έχει σύστημα πρόωσης CODAD (Combined Diesel And Diesel), που θα εξασφαλίζει μια μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 28 κόμβων. Συγκριτικά, η έκδοση που ενδιαφέρει την Ιταλία και την Ισπανία προβλέπεται να έχει μέγιστη ταχύτητα 24 κόμβους, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τη γαλλική έκδοση δεν ανακοινώθηκε, αλλά σίγουρα δεν θα φτάνει τους 28 κόμβους. Όλες οι εκδόσεις θα βασίζονται πάνω στο ίδιο βασικό σχέδιο πλοίου, που θα έχει μέγιστο μήκος 110m και εκτόπισμα μέχρι 3.000t. Το πλοίο θα είναι ικανό να επιχειρεί από μικρά λιμάνια.

Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, στην ελληνική περίπτωση η Ευρωκορβέτα θα μπορούσε να θέσει σοβαρή υποψηφιότητα για την αντικατάσταση κύριων μονάδων μάχης, όπως οι φρεγάτες S. Επειδή όμως είναι μακριά το 2026 ή το 2027, πόσο μάλλον το 2030, το εγχείρημα μπορεί να έχει μόνο συμπληρωματικό χαρακτήρα στο σημερινό πρόγραμμα απόκτησης φρεγατών, ο νικητής του οποίου πρόκειται να ανακοινωθεί σε μερικές εβδομάδες ή μήνες.

Μια ενδιαφέρουσα ανάλυση για την απόκτηση και διατήρηση ισχυρού στόλου που θα επιτρέπει στην Ελλάδα ισχυρή ναυτική παρουσία και αποτρεπτική προβολή ισχύος, η οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων και στην Ευρωκορβέτα, μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος της «Πτήση» που κυκλοφορεί!

Πηγή: navaldefence.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελληνοτουρκικά: Λάκισε η Τουρκία – «Η Γαλάζια Πατρίδα δεν είναι νόμιμη ή εφαρμόσιμη»

Εγγραφείτε στο Ειδήσεις, νέα, παρασκήνια από το Sportime μέσα από το Google news