menu

Ελληνοτουρκικά: Το Πολεμικό Ναυτικό έχει στοχεύσει στο «Τσεσμέ»

Βαγγέλης Λάσκαρης
Ελληνοτουρκικά: Το Πολεμικό Ναυτικό έχει στοχεύσει στο «Τσεσμέ»

Ελληνοτουρκικά: Tο τουρκικό πολεμικό «TCG Cesme A-599» έχει βγει από τα στενά των Δαρδανελλίων και πλέον όπως τονίζουν χαρακτηριστικά πηγές του ΓΕΕΘΑ κινείται στην «ευρύτερη περιοχή συνοδεία τουρκικής Κορβέτας.

Ελληνοτουρκικά: Tο τουρκικό πολεμικό «TCG Cesme A-599» έχει βγει από τα στενά των Δαρδανελλίων.

Ελληνοτουρκικά: Πλέον όπως τονίζουν χαρακτηριστικά πηγές του ΓΕΕΘΑ κινείται στην «ευρύτερη περιοχή συνοδεία τουρκικής Κορβέτας».

Οι ίδιες αυτές πηγές σημείωναν ότι το τουρκικό σκάφος «παρακολουθείται με όλα τα διαθέσιμα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων» ενώ στο κατόπι του βρίσκεται Κανονιοφόρος από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Αυτήν την ώρα, κινείται στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της νήσου Ίμβρου, εντός των χωρικών υδάτων της Τουρκίας με μικρή ταχύτητα και μάλλον κινείται προς την περιοχή που έχει δεσμεύσει η Τουρκία για την ΝΑΥΤΕΧ.

Πηγή: veteranos.gr

Οι Τούρκοι άρχισαν τη γκρίνια – Τι τους θελαμε τους S-400;

Ελληνοτουρκικά: Άρχισαν τη γκρίνια μετά την είδηση που δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη πως η Άγκυρα προσέλαβε Αμερικανούς δικηγόρους για να προσπαθήσει να επιστρέψει στο πρόγραμμα των F-35.

Toυρκία βλέποντας πως η Ελλάδα κάνει «ελληνική λίμνη» το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, με τις προσθήκες των 18 γαλλικών Rafale αλλά και των 84 F-16 Viper, πήρε την απόφαση να προσπαθήσει βάσει νομικής οδού να διεκδικήσει την επιστροφή της στο πρόγραμμα αγοράς και κατασκευής των αμερικανικών F-35.

H Άγκυρα, εξαιτίας της αγοράς του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος S-400 αποβλήθηκε από το πρόγραμμα των F-35, μένοντας ουσιαστικά για 7-10 χρόνια χωρίς σύγχρονο αεροσκάφος.

Η τουρκική Savunma Sanayi Teknolojiler (Defense Industry Technologies) πλήρωσε 750.000 δολάρια στην νομική εταιρεία Arnold & Porter για να διεκδικήσει την επιστροφή της στο πρόγραμμα.

Μάλιστα, το συμβόλαιο που υπεγράφη είναι διάρκειας έξι μηνών και ξεκινά από την 1η Μαρτίου.

Η Arnold & Porter θα εξετάσει επίσης τη νομιμότητα των αμερικανικών κυρώσεων.

Οι κυρώσεις της Ουάσιγκτον δημιουργούν προβλήματα σε τουρκικά προγράμματα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως οι φρεγάτες κατηγορίας Istanbul, το υπερηχητικό μαχητικό Hurjet και το τουρκικό μαχητικό 5ης γενιάς TFX.

Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2020 η κυβέρνηση του προέδρου Τραμπ επέβαλε κυρώσεις εναντίον της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, εξαιτίας της αγοράς από την Τουρκία των ρωσικών συστημάτων S-400. Οι κυρώσεις θεσπίστηκαν βάσει του αμερικανικού νόμου CAATSA (Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act).

Μάλιστα οι Τούρκοι διερρωτονται αφού χρειάζονται τόσο πολύ τα F-35 γιατί τελικά αγόρασαν τους S-400.

Όπως σημειώνουν η αγορά των ρωσικων αντιαεροπορικών συστημάτων, στοίχισε στην Τουρκία πέντε φορές περισσότερα χρήματα από αυτά που έδωσε η Άγκυρα για την αγορά των S-400.

To ποσό δε των 750.000 που θα πληρώσει η Τουρκία σε δικηγόρους δεν τους φαίνεται καθόλου… μικρό.

 Ελληνοτουρκικά: Άρχισαν τη γκρίνια οι Τούρκοι μετά την είδηση που δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη πως η Άγκυρα προσέλαβε Αμερικανούς δικηγόρους για να προσπαθήσει να επιστρέψει στο πρόγραμμα των F-35.

Η Άγκυρα ελπίζει να πείσει τις Ηνωμένες Πολιτείες ότι το τουρκικό S-400 δεν θα ενσωματωθεί στα συστήματα του ΝΑΤΟ και έτσι δεν θα αποτελέσει απειλή για τη Συμμαχία στο σύνολό της.

Η Άγκυρα σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το παράδειγμα της Ελλάδας ως το κύριο επιχείρημα στις διαπραγματεύσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία είναι επίσης μέλος του ΝΑΤΟ και έχει υποβάλλει αίτηση για την αγορά μαχητών F-35 όμως οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας χρησιμοποιούν ρωσικά συστήματα αεροπορικής άμυνας όπως οι S- 300, oι Tor-M1″ και τα Osa-AKM, που αγοράστηκαν την περίοδο 1996-2004.

#Tags

Sportime Extras