ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Φρεγάτες: Πώς η μία Belharra έγινε 96 Aster 30 B1

Αγοράσαμε τρεις φρεγάτες στην τιμή των δύο.
Φρεγάτες: Πώς η μία Belharra έγινε 96 Aster 30 B1

Φρεγάτες: Πώς η μία Belharra έγινε 96 Aster 30 B1 σε εξαιρετικά καλή τιμή.

Η συμφωνία για τις νέες φρεγάτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού είναι γεγονός.

Οι Belharra ή FDI – HN όπως τις λένε οι Γάλλοι για το ελληνικό Π.Ν. από το 2025 θα πλέουν στις ελληνικές και ελληνικών συμφερόντων θάλασσες.

Η συμφωνία δεν ήταν εύκολη, αφού οι Γάλλοι έπρεπε να αντιμετωπίσουν τις εξαιρετικές (σ.σ. και σε άποψη τιμής) προτάσεις των Ολλανδών, των Βρετανών και των Αμερικανών.

Είπαμε και σε άλλες αναρτήσεις μας πως οι Έλληνες ναύαρχοι είχαν από την αρχή ξεχωρίσει τα γαλλικά πλοία.

Όμως, η τσουχτερή τιμή των FDI-HN  και η όχι… σοβαρή πρόταση των Γάλλων για πλοία ενδιάμεσης λύσης (σ.σ. πολλοί έκαναν λόγω για πλοία ενδιάμεσου προβλήματος) είχαν πάει πίσω στην λίστα των προτιμήσεων τις Belharra.

Οι ακυρώσεις της Naval Group που ευνόησαν την Ελλάδα

Τελικά η ακύρωση της συμφωνίας «μαμούθ» της Naval Group, άνω των 40 δισ. δολαρίων, για τα νέα υποβρύχια της Αυστραλίας, «ανάγκασε» τους Γάλλους να βάλουν νερό στο… κρασί.

Οι Γάλλοι αναγάστηκαν να ρίξουν την τιμή, να περιορίσουν τον χρόνο παράδοσης των νέων πλοίων (σ.σ. δύο φρεγάτες μέσα στο 2025) και να βάλουν στην εξίσωση της γαλλικές κορβέτες Gowind.

Μάλιστα και για τις οπλισμένες σαν «αστακούς» Gowind, χρειάστηκε η ακύρωση συμφωνίας με την Ρουμανία για να «ξυπνήσουν» οι Γάλλοι και να ρίξουν τις απαιτήσεις τους.

Σε κάθε περίπτωση οι 3+1 νέες ελληνικές φρεγάτες μαζί με τις 3+1 Gowind έρχονται να αλλάξουν τα πάντα στο ελληνικό Π.Ν. το οποίο σχεδιάζει με αισιοδοξία το μέλλον του.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Γαλλία, οι νέες ελληνικές φρεγάτες θα κοστίσουν στην Αθήνα 800 εκατ. ευρώ η μονάδα, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών εκπαίδευσης των ελληνικών πληρωμάτων.

Πρόκειται για μία τιμή μονάδας κοντά σε αυτή του ανταγωνισμού. Από την στιγμή δε που οι Γάλλοι έριξαν την τιμή των πλοίων σε αυτά τα επίπεδα, οι ελληνικές αρχές δεν είχαν άλλη επιλογή από αυτή της συμφωνίας με το Παρίσι.

Ουσιαστικά θα μπορούσε κανείς να πει πως μιλάμε για την αγορά τριών φρεγατών στην τιμή των δύο.

Έχεις πλοία έχεις και πυραύλους η λογική των ναυάρχων

Τώρα, αναφορικά με την τέταρτη φρεγάτα που δεν αγοράστηκε άμεσα, αφού η συμφωνία αφορούσε σε 3+1 φρεγάτες και όχι σε τέσσερις, όπως αρχικά είχε σχεδιάσει το ελληνικό Π.Ν., προτιμήθηκε η τέταρτη φρεγάτα στην παρούσα φάση να γίνει… Aster 30 B1.

Οι τρεις νέες φρεγάτες του ελληνικού Π.Ν. θα φέρουν συνολικά 96 Aster 30 B1.

Πρόκειται για ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία σε επίπεδο πυραύλων.

Οι ελληνικές Belharra θα φέρουν, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Naval Group, τους τελευταίας τεχνολογίας Aster 30 B1.

Πρόκειται για έναν από τους πιο θανατηφόρους πυραύλους που έχουν αναπτυχθεί σε πλοία.

Ο Aster 30 B1 NT μπορεί εύκολα να αντιμετωπίσει μελλοντικές απειλές, όπως τους τουρκικούς Bora και J-600T Yildirim (σ.σ. δεν έχουν καμία ελπίδα).

Η μέγιστη ταχύτητα του Aster 30 είναι 1,4km/sec και ο πύραυλος έχει την ικανότητα να αναχαιτίζει στόχους σε υψόμετρα από 50m έως 20km.

Το μέγιστο βεληνεκές του Aster 30 είναι πάνω από 100 χιλιόμετρα ενώ έναντι αεροσκαφών που πετούν σε υψόμετρο κάτω από 3χλμ η εμβέλεια του Aster 30 είναι 50χλμ.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Φρεγάτες: Πώς η μία Belharra έγινε 96 Aster 30 B1», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Διονύσης Αντωνέλλος

Ξεκίνησα με το blogging. Mετά με κέρδισε το ραδιόφωνο και αργότερα με νίκησε η τηλεόραση. Ενδιαφέρον για ότι συμβαίνει στα ελληνοτουρκικά. Τυχερός που γνώρισα κάποιους ανθρώπους και με έκαναν καλύτερο άνθρωπο.