ENGINE POWER

Όταν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται τέχνη, Δημήτρης Τσούργιαννης

Ο Δημήτρης Τσούργιαννης είναι ένας μηχανικός, οδηγός και λάτρεις των αγώνων αλλά πιο πολύ των φίλων και της παρέας.
Όταν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται τέχνη, Δημήτρης Τσούργιαννης

Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Με μεγάλη μας χαρά σας παρουσιάζουμε τον Δημήτρη Τσούργιαννη έναν λάτρη της μηχανοκίνησης έναν άνθρωπο χαμογελαστό, θετικό, με χιούμορ που ξέρει με τέχνη να ξεπερνά όλες τις δυσκολίες και να ζωγραφίζει στην άσφαλτο χρόνους και ρεκόρ…

Τελικά τον Δημήτρη Τσούργιαννη για ποιο από τα δύο χαρακτηριστικά θα πρέπει να τον ξέρουμε, ως οδηγό αγώνων ή ως μηχανικό αυτοκινήτων;

Δημήτρης Τσούργιαννης : Καταρχήν ευχαριστώ για την συνέντευξη και συγχαρητήρια σε εσένα ως δημοσιογράφο και ως άνθρωπο. Εκ των πραγμάτων είμαι και μηχανικός αυτοκινήτων και οδηγός αγωνιστικών, οπότε θεωρώ οτι ο κόσμος με γνωρίζει εξίσου και για τα δυο χαρακτηριστικά μου.

Πόσα χρόνια ο Δημήτρης Τσούργιαννης ασχολείται με το motorsport;

Το motorsport ήταν και είναι οικογενειακή υπόθεση, αφού ο πατέρας μου έφτιαχνε αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οπότε όσο θυμάμαι τον εαυτό μου από τριων τεσσάρων χρονών ήμουν μέσα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.Δεν έχω παίξει κρυφτό και τα άλλα παιχνίδια της ηλικίας μου. Χαρακτηριστικά θυμάμαι οτι τις πιο πολλές ώρες στο συνεργείο τις πέρναγα μέσα σε ένα αγωνιστικό (πρωτότυπο) που είχε κατασκευάσει ο πατέρας μου και έκανα οτι έτρεχα με αυτό ή ονειρευόμουν. Η ηλικία μου τότε ήταν 5 ετών. Συνεπώς όλη μου τη ζωή…

Ποιά είναι τα αγωνιστικά που έχεις αλλάξει από νεότερος ως τώρα; Ποιο ξεχωρίζεις;

Ξεκίνησα με renault clio williams το 1998
Το 1999 με wv scirocco
Το 2004 με wv golf 2
To 2009 με wv golf 3.Ενδιάμεσα από το 1998 έως και σήμερα έχω τρέξει με πάρα πολλά αυτοκίνητα ,opel ascona 400,peugeot 106 rally,saxo vts,ford focus rs και άλλα…
Αυτά που ξεχωρίζω είναι αυτά που έχω ακόμα δηλαδή το wv scirocco,wv golf 2,wv golf 3,peugeot 106 kit car.Ιδιαίτερο ήταν το wv scirocco λόγω του οτι ήταν πολύ δύστροπο στην οδήγηση αλλά αυτό ήταν και το στοιχείο που εξίταρε εμένα τον ίδιο.

tsourgiannis-dimitris-anavaseis-agones-aytokiniton-tsourgiannis-motorsport-rally-race-omae-filoi-kimis

Ο Δημήτρης Τσούργιαννης ποιες επιτυχίες ξεχωρίζει και ποια τα highlights της καριέρας σου ως οδηγός.

Από το 1998 που ξεκίνησα έως και σήμερα όπου και να έχω τρέξει είμαι σχεδόν πάντα στο βάθρο. Οι τίτλοι είναι πάρα πολλοί ,ενδεικτικά μπορούμε να ξεχωρίσουμε το 2001, 2007, 2018, 2019, 2020 πρωταθλήματα και κύπελλα και στις ενδιάμεσες χρονιές επίσης τίτλους δεύτερων και τρίτων θέσεων. Ο λόγος ήταν οτι δεν ακολουθούσα ολόκληρο το πρωτάθλημα και έκανα επιλεκτικούς αγώνες.

Πες μας λίγο για την ομάδα σου και ποιό το μυστικό που κρύβεται μέσα από τις τόσες επιτυχίες;

Όλα αυτά τα χρόνια εκτός από τον πατέρα μου και τον αδερφό μου, οι φίλοι που έχουν μπει στην ομάδα ή άλλοι που έφυγαν λόγω υποχρεώσεων είναι αναρίθμητοι. Τους ευχαριστώ όλους πάρα πολύ και κυρίως τον πατέρα μου και ας μην είναι στη ζωή από το 2012. Επιτυχία χωρίς καλή ομάδα δεν υπάρχει… Επιτυχία χωρίς εμπειρία δεν υπάρχει… Επιτυχία χωρίς γνώσεις δεν υπάρχει… Επιτυχία χωρίς χαμόγελα και χιούμορ δεν υπάρχει... Ο καθένας σε κάθε ομάδα πρέπει να έχει τον ρόλο του.

Δημήτρης Τσούργιαννης  με την έμπειρη ματιά του πως βλέπει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα;

Όπως όλα στην Ελλάδα…Το καλό βέβαια είναι η λέξη αθλητισμός, ο οποίος είναι χώρος για νέα παιδιά. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν υπάρχουν ναρκωτικά ή άλλες παγίδες που μπορούν να πέσουν τα παιδιά. Δεν μπορεί κανείς να πειράξει τα νέα παιδιά μέσα στον χώρο αυτό, γιατί αυτή η μικρή κοινωνία μας τα προστατεύει και απορρίπτει ακατάλληλους ανθρώπους που μπορεί να εμφανιστούν.

tsourgiannis-dimitris-anavaseis-agones-aytokiniton-tsourgiannis-motorsport-rally-race-omae-filoi-portaria

Τι έχεις να πεις για τα προβλήματα που υπάρχουν και την σταδιακή απομάκρυνση των οδηγών από τους αγώνες;

Όταν ξεκίνησα να τρέχω θυμάμαι αναβάσεις με 200 συμμετοχές. Ο μόνος λόγος που θα απομακρυνόταν κάποιος από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι ο οικονομικός. Οι αρμόδιοι θα πρέπει να βρουν κάποια λύση.

Ο Δημήτρης Τσούργιαννης τι πιστεύει θα ήταν καλό να γίνει για να αλλάξει ,να εξελιχθεί ,να βελτιωθεί ο χώρος των αγώνων;

Το κλειδί είναι στα νέα παιδιά. Προκήρυξη πρωταθλήματος νέων έως 30 ετών. Φθηνοί αγώνες.

Ποιον αγώνα ξεχωρίζεις συναισθηματικά, που τον έζησες έντονα ,έγινε κάτι που σου έχει μείνει αξέχαστος;

Το 1999, στον δεύτερο μου αγώνα και τον πρώτο μου με το scirocco κέρδισα στην ανάβαση Ριτσώνας. Όταν ήμουν στο βάθρο και περίμενα να πάρω το κύπελλο μου, είδα πίσω και μακριά από όλους έναν άνθρωπο να κλαίει, ήταν ο πατέρας μου. Και για πολύ προσωπικούς μου λόγους το 2005 και 2007…

Τι είναι αυτό που ζωντανεύει το πάθος σου για το άθλημα σου;

Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα μου άρεσει η ταχύτητα. Από μικρό παιδί έτρεχα με οτι είχε ρόδες (ποδήλατα,πατίνια κτλ.)Έφτιαξα την πρώτη πίστα bmx,κατασκεύαζα ξύλινες ράμπες για να κάνω μεγάλα πετάγματα με το ποδήλατο. Φαντάσου οτι οι φίλοι μου τότε, όπου έβρισκαν νέα οικοδομή ερχόντουσαν σπίτι μου και μου έλεγαν : ”Τσούργιαννηηη πάρτο ποδήλατο και έλα να πηδήξεις από τον πρώτο όροφο.” Σε ηλικία 5 με 7 ετών κατασκεύαζα ξύλινα αυτοκινητάκια και τα πήγαινα στις μεγάλες κατηφόρες για να τρέξω. Στο ποδήλατο μου είχα κοντερ, άλλαζα τα γρανάζια για να πηγαίνει πολλά χιλιόμετρα και επίσης πήγαινα στις κατηφόρες για να τρέξω όσο γίνεται περισσότερο. Αργότερα ασχολήθηκα με τον στήβο και φυσικά τι άλλο θα ήμουνα εκτός από σπρίντερ. Δυο φορές πανελληνιονίκης στον στήβο. Μετά ήρθαν οι μοτοσυκλέτες που και αυτές τα έκανα να τρέχουν όσο πιο γρήγορα γίνεται. Τέλος ήρθαν τα αυτοκίνητα…Συνεπώς η ταχύτητα, η αδρεναλίνη, η πρόκληση ,η βελτίωση και το να βρίσκω και να ξεπερνάω τα όρια μου ειναι αυτό που ζωντανεύει το πάθος μου για το άθλημα.

tsourgiannis-dimitris-anavaseis-agones-aytokiniton-tsourgiannis-motorsport-rally-race-omae-filoi-oaka

Τι ήταν αυτό που σε κέρδισε και ασχολήθηκες με τις αναβάσεις και όχι με κάποιο άλλο μηχανοκίνητο spor;

Οι αναβάσεις στην οικογένεια μου ήταν παράδοση. Δοκίμασα αγώνες πίστας ,οι οποίοι μου άρεσαν αρκετά ,αλλά όχι σαν τις αναβάσεις. Επίσης έτρεξα rally που δεν μπορώ να πω οτι μου άρεσε.

Ο Δημήτρης Τσούργιαννης είχε κάποιο πρότυπο;

Δεν είχα και δεν έχω πρότυπο. Σέβομαι και εκτιμώ όλους τους παλιούς και νέους αθλητές. Όσο αφορά το κομμάτι του μηχανικού πρότυπο ήταν ο πατέρας μου Σταύρος Τσούργιαννης.

Τις τελευταίες σκέψεις ως οδηγός πριν βάλεις πρώτη και πατήσεις γκάζι για την εκκίνηση σε μια ανάβαση;

Η κυρίαρχη σκέψη μου εκείνη την ώρα είναι αν οι κριτές έχουν συγκεντρώσει τον κόσμο στα σωστά σημεία.

Πες μας λίγα πράγματα για την οικογένεια σου;

Έχω μια ιδιαίτερα χαρισματική, έξυπνη και όμορφη κόρη…

Ο Δημήτρης Τσούργιαννης σε ποιόν θα ήθελε να πει ένα ευχαριστώ που δεν το έχει πει ως τώρα;

Η ζωή μου όλα αυτά τα χρόνια ήταν πάντα μες το ρίσκο, στάθηκα τυχερός γιατί θεωρώ οτι έχω κάποιον φύλακα άγγελο. Ευχαριστώ πολύ αυτόν τον ιδιαίτερο φύλακα άγγελο μου…

Πες κάτι που θα ήθελες να ακουστεί;

Θέλω να πω στα νέα παιδιά να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ή κάθε είδος αθλητισμού και ποτέ μην επιτρέψουν σε κανέναν να τους πεί οτι δεν είναι καλοί σε αυτό που κάνουν. ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ!!!

Ο Δημήτρης Τσούργιαννης ποιο μήνυμα θα ήθελε να περάσει για το σοβαρό θέμα των  τροχαίων ατυχημάτων;

ΖΩΝΗ,ΚΡΑΝΟΣ,ΟΧΙ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ… Προσέξτε ιδιαίτερα αυτούς που προσπαθούν να σας δείξουν οτι είναι γρήγοροι οδηγοί, θα κάνουν την υπερβολή με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν ατύχημα…

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Όταν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται τέχνη, Δημήτρης Τσούργιαννης», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!