ΑΤΖΕΝΤΑ

Αφροδίτη της Μήλου: Το «διαμάντι» της ελληνικής τέχνης ανακαλύφθηκε από έναν αγρότη (vids)

Σαν σήμερα (8/4) το 1820 ένας απλός αγρότης ανακάλυπτε την Αφροδίτη της Μήλου. Ένα από τα πιο σημαντικά έργα της ελληνικής τέχνης.
Αφροδίτη της Μήλου: Το «διαμάντι» της ελληνικής τέχνης ανακαλύφθηκε από έναν αγρότη (vids)

Σαν σήμερα (8/4) στις 8 Απριλίου του 1820 ένας απλός αγρότης ανακάλυπτε την Αφροδίτη της Μήλου. Ένα από τα πιο διάσημα και πολυσυζητημένα αγάλματα της αρχαιοελληνικής τέχνης το οποίο από το 1821 αποτελεί ένα από τα «διαμάντια» του μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι.

Η Αφροδίτη της Μήλου θεωρείται καταπληκτικό έργο της ελληνιστικής τέχνης, το οποίο συνδυάζει αρμονικά τη γυναικεία ομορφιά και θηλυκότητα.

Άλλοτε θεωρείτο έργο του Πραξιτέλη Αρχικά πιστευόταν ότι η Αφροδίτη της Μήλου ήταν έργο του Πραξιτέλη ή του Σκόπα, σήμερα πλέον οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι είναι έργο του γλύπτη Αγήσανδρου ή Αλέξανδρου της Αντιοχείας. Η κατασκευή του χρονολογείται γύρω στο 150 – 50 π.Χ.

H Αφροδίτη της Μήλου είναι σκαλισμένη σε παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 2,02 μ. και βάρος 900 κιλών. Το άγαλμα βρέθηκε σε πάνω από 6 χωριστά κομμάτια. Βρέθηκε ακρωτηριασμένη και εικάζεται πως η θεά στο αριστερό της χέρι κρατούσε μήλο ή καθρέφτη ή ότι με τα δύο χέρια της κρατούσε την ασπίδα του Άρη. Άλλοι πάλι θεωρούν ότι δεν έκανε τίποτε.

Το σπουδαίο έργο τέχνης διήνυσε μια περιπετειώδη διαδρομή έως ότου καταλήξει -μετά από κλοπή του από την Ελλάδα φυσικά- στην Γαλλία και το Λούβρο

Ο αγρότης που βρήκε την Αφροδίτη της Μήλου στο χωράφι του αναφέρεται σας Γεώργιος Κεντρωτάς, είτε ως Θεόδωρος Κεντρωτάς, «εκτιμητής αξίας χωραφιών». Δηλαδή κάτι σαν μεσίτης της εποχής.

Αρχικά ο Κεντρωτάς, έκρυψε το άγαλμα στην οικία του όμως ένα τέτοιο σπουδαίο εύρημα δεν μπορούσε να κρυφτεί για πολύ.

Ετσι κάποια στιγμή το έμαθε τόσο ο προεξινικός πράκτορα της Γαλλίας στην Κωνσταντινούπολη όσο και οι πρόκριτοι της Αθήνας. Ο πρώτος ενημέρωσε τον αρχαιόφιλο και φιλέλληνα σημαιοφόρο Ντ’ Ουρβίλ, ο οποίος στη συνέχεια πολέμησε με το πλευρό των Ελλήνων στην επανάσταση του 1821.

Ο Ντ’ Ουρβίλ μετέβη άμεσα στην Μήλο και συναντήθηκε με τον Κεντρωτά. Έχοντας μείνει έκθαμβος από την ομορφιά της Αφροδίτης της Μήλου επέστρεψε αμέσως στην Κωνσταντινούπολη για να ενημερώσει τον Γάλλο πρεσβευτή για την ύπαρξή της. Αυτός διέταξε το πολεμικό πλοίο να κατευθυνθεί στην Μήλο και να το αποσπάσει με κάθε τρόπο.

Την ίδια ώρα οι πρόκριτοι της Αθήνας έστειλαν με τουρκικό πλοίο τον ιερέα Βέργη στο νησί με εντολή να μεταφέρει το πολύτιμο εύρημα στην Αθήνα. Ο Βέργης έφθασε στην Μήλο και έπεισε τους ντόπιους και τις τουρκικές αρχές να τού παραδώσουν το άγαλμα. Το συσκεύασε σε ξύλινο κιβώτιο και ήταν έτοιμος να το φορτώσει το πλοίο, τον πρόλαβαν όμως οι Γάλλοι.

Υπό την απειλή των όπλων οι Γάλλοι ναύτες απέσπασαν το άγαλμα από τα χέρια Ελλήνων και Τούρκων και το μετέφεραν στο πολεμικό πλοίο, το οποίο κατευθύνθηκε αμέσως στην Γαλλία.

Εικοσιτέσσερις μέρες πριν από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης η Αφροδίτη της Μήλου παρουσιαζόταν με κάθε μεγαλοπρέπεια στα Ηλύσια Πεδία. Ήταν το δώρο του πρεσβευτή της Γαλλίας στην Πόλη, Μαρκησίου Ντε Ριβιέρ, στον βασιλιά Λουδοβίκο το ΙΗ….

Έτσι από 1821, η Αφροδίτη της Μήλου εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου και έκτοτε αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα που μπορεί κανείς να θαυμάσει εκεί.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Αφροδίτη της Μήλου: Το «διαμάντι» της ελληνικής τέχνης ανακαλύφθηκε από έναν αγρότη (vids)», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.