ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απίστευτη κοροϊδία στο «καλάθι του νοικοκυριού»: Αύξηση τιμών από 70% έως 146% – Ανεβάζουν τιμές και μειώνουν την ποσότητα

Οργιάζει η κερδοσκοπία στην αγορά με τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» - Οι Ενώσεις Καταναλωτών μιλούν για το μέτρο - παρωδία
Απίστευτη κοροϊδία στο «καλάθι του νοικοκυριού»: Αύξηση τιμών από 70% έως 146% – Ανεβάζουν τιμές και μειώνουν την ποσότητα

Σε ένα μεγαλοπρεπές φιάσκο και μια κοροϊδία μεγάλων διαστάσεων εξελίσσεται το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού», όπως μαρτυρούν οι ενώσεις καταναλωτών που παρακολουθούν το πώς αυτό το μέτρο εξελίσσεται στην αγορά. Παρά τις υπερφίαλες φιέστες του Άδωνι Γεωργιάδη που φωτογραφίζεται μπροστά από ράφια για να πείσει την κοινή γνώμη πως το «καλάθι» έχει αποτέλεσμα, η ακρίβεια της αγοράς συνεχίζει να λαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις.

Υποτίθεται πως στο πλαίσιο της εφαρμογής του «καλαθιού» στα σούπερ μάρκετ, θα υπήρχε συγκράτηση των τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα ή έστω θα εξασφάλιζε μόνο μικρές αυξήσεις. Μόνο που η πορεία των τιμών δεν εξελίσσεται καθόλου έτσι και οι αυξήσεις είναι δυσθεώρητες.

Όπως αποκάλυψε σε εκπομπή του OPEN ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας – ΓΣΕΕ, Απόστολος Ραυτόπουλος, μετά το πέρασμα αρκετών εβδομάδων τα προϊόντα που μπήκαν στο «καλάθι του νοικοκυριού» αυξήθηκαν κατά 70%.

Τα δε προϊόντα που μπήκαν για μερικό διάστημα στην λίστα του καλαθιού και μετά αφαιρέθηκαν, παρουσίασαν μια τεράστια αύξηση της τάξης του 146%. Καταλαβαίνει κανείς τι τακτικές ασύδοτης κερδοσκοπίας ακολουθούνται στις πολιτικές των αλυσίδων, με τις «πλάτες» μιας κυβέρνησης που αρνείται πεισματικά να χτυπήσει την αισχροκέρδεια στην ρίζα της.

Οι δε αναφορές καταναλωτών για το γνωστό πλέον «κόλπο» όπου μειώνεται η ποσότητα προϊόντων ενώ η τιμή τους παραμένει ίδια, είναι συνηθέστατο φαινόμενο πλέον. Πάνω σε αυτό το θέμα, ο κ. Ραυτόπουλος αποκάλυψε ότι κατά το 2022 σε 238 τρόφιμα πρώτης ανάγκης, εκτός από την αύξηση της τιμής, είχε γίνει και μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες, κάτι που παρατηρήθηκε ακόμα και σε βρεφικές τροφές. Μάλιστα, ο Απ. Ραυτόπουλος ανακοίνωσε ότι η Ένωση θα προσφύγει στη δικαιοσύνη και θα δώσει στη δημοσιότητα όλα τα ονόματα των βιομηχανιών που αύξησαν τις τιμές και μείωσαν τις ποσότητες.

«Η κατάσταση έχει εκτραχυνθεί», επεσήμανε ο Γιώργος Λεχουρίτης πρόεδρος του ΙΝΚΑ, επισημαίνοντας την ταυτόχρονη αύξηση των τιμών με τη μείωση των ποσοτήτων και επισημαίνοντας ότι ο Άδωνις Γεωργιάδης είχε χαρακτηρίσει παράνομη αυτή την πρακτική. «Από τη στιγμή που κάτι είναι παράνομο επιβάλλεις κυρώσεις και πρόστιμα», σημείωσε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ.

Η παταγώδης αποτυχία του «καλαθιού» φανερώνεται και από το ότι μόνο οι 2 στους 10 κρίνουν θετικό το μέτρο και μόνο οι 4 στους 10 αγόρασαν κάποια προϊόντα από το «καλάθι» κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του μέτρου (τις επόμενες εβδομάδες το «καλάθι» αγνοήθηκε από τον κόσμο ακόμα περισσότερο), όπως φανερώθηκε από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Όλα αυτά τα στοιχεία αποκαλύπτουν πως οι Έλληνες συνεχίζουν να βρίσκονται αφημένοι στο έλεος της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας, ενώ οι μόνοι που βγαίνουν κερδισμένοι από το μέτρο του «καλαθιού» είναι κάποιες βιομηχανίες, άλλα και οι όμιλοι των σούπερ μάρκετ  που κερδίζουν τεράστια έσοδα ιδιαίτερα από την πώληση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και παράλληλα βρίσκονται στο απυρόβλητο από την κυβέρνηση.

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Απίστευτη κοροϊδία στο «καλάθι του νοικοκυριού»: Αύξηση τιμών από 70% έως 146% – Ανεβάζουν τιμές και μειώνουν την ποσότητα», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.