ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η «μαύρη» 23η Μαΐου 2006: Η Ελλάδα πενθεί τον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη

Δεκατέσσερα χρόνια έχουν περάσει από τον θάνατο του ήρωα Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη, όταν τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος εκτέλεσε «δολοφονικό» ελιγμό με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με το μαχητικό αεροσκάφος F-16 του Έλληνα πιλότου, που είχε ως αποτέλεσμα να του κοστίσει την ζωή. Το χρονικό της «μαύρης» μέρας για την Ελλάδα, όταν η Πολεμική Αεροπορία «έχασε» έναν θαρραλέο...
Η «μαύρη» 23η Μαΐου 2006: Η Ελλάδα πενθεί τον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη

Δεκατέσσερα χρόνια έχουν περάσει από τον θάνατο του ήρωα Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη, όταν τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος εκτέλεσε «δολοφονικό» ελιγμό με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με το μαχητικό αεροσκάφος F-16 του Έλληνα πιλότου, που είχε ως αποτέλεσμα να του κοστίσει την ζωή.

Το χρονικό της «μαύρης» μέρας για την Ελλάδα, όταν η Πολεμική Αεροπορία «έχασε» έναν θαρραλέο και τολμηρό πιλότο από την τουρκική προκλητικότητα και επιθετικότητα στο Αιγαίο.

Το μεσημέρι της 23ης Μαΐου του 2006, έξι τουρκικά αεροσκάφη παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο, κατευθυνόμενα προς την Κρήτη.

Δυο ελληνικά F-16 απογειώνονται αμέσως από την βάση της Σούδας με σκοπό να τα αναχαιτίσουν. Τα τουρκικά αεροσκάφη είχαν χωριστεί σε δυο σχηματισμούς των τριών και θα επιχειρούσαν να φτάσουν στο σημείο που βρίσκονταν οι συστοιχίες των αντιαεροπορικών s-300 με σκοπό να τις φωτογραφήσουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πανελλαδικές εξετάσεις: Πώς θα διεξαχθούν – Μάσκες, ανεμιστήρες και κυλικεία

Τα F-16 πλησίασαν τα τουρκικά μαχητικά θέλοντας να προχωρήσουν σε αναγνώριση και εικονική αναχαίτιση, λόγω παραβίασης του FIR Αθηνών. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, ένας από τους δυο Έλληνες πιλότους, πλησίασε την μια τριάδα των τουρκικών αεροσκαφών. Όμως όπως αποδείχτηκε δεν επρόκειτο για μια συνηθισμένη αναχαίτιση. Ένας Τούρκος πιλότος έκανε επιθετικούς και επικίνδυνους χειρισμούς που προκάλεσαν μια πραγματική αερομαχία πάνω από το Αιγαίο. Το αποτέλεσμα αυτών των επιθετικών χειρισμών, ήταν ο διεμβολισμός του αεροσκάφους του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη.

Τα δυο αεροπλάνα κατέπεσαν στο Αιγαίο. Ο Τούρκος πιλότος έπεσε στη θάλασσα και σώθηκε από ένα δεξαμενόπλοιο που έπλεε εκεί κοντά. Ο Κώστας Ηλιάκης και το αεροσκάφος του όμως δεν βρέθηκε.

Για περίπου 30 λεπτά, Ελλάδα και Τουρκία, βρίσκονταν στα πρόθυρα σύρραξης. Δεκάδες μαχητικά απόγειώθηκαν από τις ελληνικές βάσεις, βρισκόμενα σε ετοιμότητα. Οι προσπάθειες ανεύρεσης του ελληνικού F-16 και του πιλότου του, συνεχίζονταν από τη θάλασσα. Τέσσερα πλοία, μια φρεγάτα, δυο κανονιοφόροι και ένα υδρογραφικό, έψαχναν απεγνωσμένα τα συντρίμμια και τον σμηναγό Ηλιάκη.

Έπρεπε να φτάσει έξι το απόγευμα για να επιβεβαιωθούν οι φόβοι όλων των Ελλήνων. Η φρεγάτα «Λήμνος» εντόπισε εκείνη την ώρα, ύστερα από εντατικές έρευνες, την κάσκα, το PL και ένα Survival Kit. Ο σμηναγός Κωνσταντίνος Ηλιάκης θεωρήθηκε νεκρός.

H αναμνηστική έκδοση Γραμματοσήμων προς τιμή του Σμηναγού Κώστα Ηλιάκη

Ένα τουρκικό ελικόπτερο παρέλαβε τον Τούρκο πιλότο λίγο πρίν τις 3 το μεσημέρι. Το αρχηγείο του ΓΕΕΘΑ, είχε δώσει εντολή να παραδοθεί ο πιλότος στο τούρκικο πλήρωμα διάσωσης. Ήταν η πρώτη φορά που παραδόθηκε Τούρκος πιλότος στους συμπατριώτες του, αφού είχε πέσει στο Αιγαίο και είχε προκαλέσει το θάνατο ενός Έλληνα πιλότου.
Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης ήταν πατέρας δυο παιδιών, ηλικίας 1,5 και 5 χρονών. Στις 28 Δεκεμβρίου του 2006, στην καθιερωμένη τελετή απονομής μεταλλίων από την Ακαδημία Αθηνών, του απενεμήθηκε το μετάλλιο αρετής και αυτοθυσίας.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Η «μαύρη» 23η Μαΐου 2006: Η Ελλάδα πενθεί τον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.