ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Να γιατί κάνουν σταθμάρχες τους 60χρονους – Εδώ και 1 χρόνο ο Καραμανλής «έσερνε» τις προσλήψεις, για να μπουν γαλάζια παιδιά στον ΟΣΕ!

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες
Να γιατί κάνουν σταθμάρχες τους 60χρονους – Εδώ και 1 χρόνο ο Καραμανλής «έσερνε» τις προσλήψεις, για να μπουν γαλάζια παιδιά στον ΟΣΕ!

Αναρωτήθηκε κανείς για ποιο λόγο ένας 60χρονος αχθοφόρος του ΟΣΕ, πρώην μετακλητός υπάλληλος στο υπουργείο Παιδείας, βρέθηκε να εκτελεί χρέη σταθμάρχη στην Λάρισα; Πως γίνεται ένας υποστελεχωμένος ΟΣΕ, αντί να προχωρά σε ουσιαστικές προσλήψεις ώστε να καλυφθούν τα τεράστια κενά, να τοποθετεί σε καίρια πόστα υπαλλήλους που οδεύουν προς την σύνταξη και έχουν ελάχιστη εμπειρία στο αντικείμενο;

Η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκεντρώσει όλο το «ανάθεμα» σε ένα και μόνο άτομο, άλλα οι πολιτικές ευθύνες γι’ αυτό το έγκλημα είναι ασυγκρίτως μεγαλύτερες και μόλις που άρχισαν να ξεδιπλώνονται για να μάθει ο κόσμος μέχρι που φτάνει η τραγική ανεπάρκεια και η ανευθυνότητα ενός σάπιου συστήματος.

Η πραγματικότητα είναι πως ο 60χρονος εργαζόμενος μετά από μια σύντομη εκπαίδευση τοποθετήθηκε «όπως να ‘ναι – ό, τι να ‘ναι» στην θέση του σταθμάρχη για να «μπαλωθεί» ένα κενό, ανάμεσα στα πάρα πολλά κενά προσωπικού που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Είναι η ίδια ακριβώς ιστορία που βλέπουμε να γίνεται και στα νοσοκομεία, όπου το ξεχαρβαλωμένο ΕΣΥ (υπο)λειτουργεί με έκτακτες μετακινήσεις γιατρών από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και από πόστο σε πόστο, προκειμένου να μην γίνονται προσλήψεις και να κρατιέται το σύστημα Υγείας μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, ώστε να περιοριστεί το κόστος στο μέγιστο δυνατό βαθμό, και ασφαλώς η υγεία των ασθενών παίζεται στα «ζάρια».

Σύμφωνα με τον κανονισμό του ΟΣΕ και τις προκηρύξεις πρόσληψης προσωπικού, για τις θέσεις μόνιμων σταθμαρχών υπάρχει όριο ηλικίας, τα 42 έτη. Πως λοιπόν τοποθετήθηκε ένας άπειρος 60χρονος σε μια τόσο υπεύθυνη θέση;

Προσλήψεις με το… πάσο τους και μόνο για τα «δικά τους» παιδιά

Από τις 2 Φεβρουαρίου 2022 ετοιμαζόταν προκήρυξη για πρόσληψη 90 μονίμων σταθμαρχών και κλειδούχων, η οποία εκδόθηκε 11 ολόκληρους μήνες μετά, που σημαίνει πως το υπουργείο Μεταφορών και ο… δακρύβρεχτος κ. Καραμανλής για σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο αδιαφορούσε για την υποστελέχωση του ΟΣΕ και άφηνε στην λειτουργία του σιδηροδρόμου να παίζονται «κορώνα – γράμματα» οι ζωές των επιβατών. Και κατά τα άλλα ο Κώστας Καραμανλής παρουσιαζόταν θιγμένος στην Βουλή πριν 10 μέρες να λέει πως «δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα».

Για όλα αυτό το διάστημα ο Κώστας Καραμανλής περίμενε να… ωριμάσουν οι καιροί για να διαμορφωθούν τα «κατάλληλα» κριτήρια πρόσληψης. Ακόμα χειρότερα, ζήτησε υποβολή αιτήσεων από τις 19 Δεκεμβρίου 2022 έως και τις 2 Ιανουαρίου 2023 για να πετύχει τη μικρότερη δυνατή συμμετοχή υποψηφίων. Και αυτό έγινε προκειμένου να μπουν μόνο «γαλάζια» παιδιά στον ΟΣΕ, να μοιραστεί η εργασιακή «πίτα» σε ημέτερους (όπως συνήθως) και παράλληλα να ελέγχεται απόλυτα το ρημαδιό του σιδηρόδρομου και να μην αντιδρά κανένας για τις άθλιες συνθήκες λειτουργίας.

Ποια ασφάλεια των επιβατών; Ποιος εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ και του σιδηροδρομικού δικτύου; Οι κομματικές «δουλίτσες» να γίνονται και για τα υπόλοιπα «πάμε και όπου βγει»!

Και το «άριστο» έργο του κ. Καραμανλή δεν τελείωσε εκεί. Ζήτησε ο συγκεκριμένος διαγωνισμός να γίνει εκτός ΑΣΕΠ. Και προκειμένου να παρακάμψει την Ανεξάρτητη Αρχή για τις προσλήψεις, αγόρασε από ιδιωτική εταιρεία «Πληροφοριακό Σύστημα Προσλήψεων» (κόστους 37.000 ευρώ) για να «μαγειρευτούν» οι πίνακες διοριστέων από το υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΣΕ. Οι διορισμοί ακόμα δεν έγιναν, γιατί τα πολιτικά «μαγειρέματα» του κ. Καραμανλή τα πρόλαβε η εθνική τραγωδία. Αυτό που ήταν μοιραίο να γίνει μέσα σε ένα σάπιο σύστημα διοίκησης, αυτό ακριβώς και έγινε. Και τώρα ο κ. Καραμανλής προσπαθεί να κρύψει όλες τις ευθύνες του πίσω από μια παραίτηση που ούτε λίγο – ούτε πολύ μας παρουσιάζεται ως… ηρωική πράξη.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Με ευθύνη του Κώστα Καραμανλή δεν υπήρξε ουσιαστική ενίσχυση του ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος αφέθηκε να λειτουργεί στην κόψη του ξυραφιού προκειμένου να εξυπηρετούνται κομματικά και ιδιωτικά συμφέροντα. Και αυτό το πολιτικό έγκλημα δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από κανένα «ανθρώπινο λάθος».

Ιδού τα στοιχεία, για του λόγου το αληθές:

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες.

 

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες.

 

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες.

 

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες.

 

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες.

 

Εδώ και 11 μήνες είχαν ανακοινωθεί προσλήψεις για 90 σταθμάρχες και κλειδούχους στον ΟΣΕ, άλλα έπρεπε να γίνουν με... «γαλάζιες» διαδικασίες.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Να γιατί κάνουν σταθμάρχες τους 60χρονους – Εδώ και 1 χρόνο ο Καραμανλής «έσερνε» τις προσλήψεις, για να μπουν γαλάζια παιδιά στον ΟΣΕ!», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Παντελής Λαμψιώτης

Αρθρογραφεί στο Sportime.GR και είναι συντάκτης του άρθρου αυτού.