ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολεία: Επιστροφή στα θρανία δύο μήνες μετά! (vid)

Σε ένα πρωτόγνωρο για τα σχολικά χρονικά, περιβάλλον μπαίνουν σήμερα (11/5) το πρωί χιλιάδες μαθητές της Γ’ Λυκείου. Παιδιά και καθηγητές καλούνται να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, ύστερα από δύο μήνες, την ώρα που ο φόβος λόγω κορονοϊού παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Ταυτόχρονα, στα σχολεία μπαίνουν σε εφαρμογή αυστηρά μέτρα, τα οποία θα τηρούνται με...
Σχολεία: Επιστροφή στα θρανία δύο μήνες μετά! (vid)

Σε ένα πρωτόγνωρο για τα σχολικά χρονικά, περιβάλλον μπαίνουν σήμερα (11/5) το πρωί χιλιάδες μαθητές της Γ’ Λυκείου. Παιδιά και καθηγητές καλούνται να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, ύστερα από δύο μήνες, την ώρα που ο φόβος λόγω κορονοϊού παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Ταυτόχρονα, στα σχολεία μπαίνουν σε εφαρμογή αυστηρά μέτρα, τα οποία θα τηρούνται με ευλάβεια.

Ειδικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, η διαδικασία αυτή θα τους προσθέσει ένα επιπλέον άγχος, μόλις έναν μήνα (15 Ιουνίου) πριν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που τεράστιο ποσοστό μαθητών -και κυρίως στις μεγάλες πόλεις- θα επιλέξει να μην επιστρέψει στο σχολείο, καθώς υπάρχει αυτή η δυνατότητα με τη συμπλήρωση μιας υπεύθυνης δήλωσης από τους γονείς.

Ο φόβος των μαθητών να μην κολλήσουν τον ιό είναι πραγματικά αξεπέραστος, καθώς κανένας δεν θέλει να χάσει τις Πανελλαδικές και να αναγκαστεί να πάρει μέρος στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Η ανησυχία μάλιστα είναι μεγαλύτερη για εκείνους που στοχεύουν σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, καθώς δεν υπάρχει μέριμνα για τα συγκεκριμένα τμήματα αναφορικά με τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αλλάζουν πολλά σε ξενοδοχεία, πισίνες, παραλίες

Ετσι, οι υποψήφιοι ίσως κινδυνεύσουν να χάσουν ολόκληρη τη χρονιά. Συνεπώς είναι πολύ πιθανό το ενδεχόμενο αύριο σε κάποιες σχολικές αίθουσες να μην υπάρχουν όχι 15 μαθητές, όπως προβλέπει το σχέδιο του υπ. Παιδείας προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός, αλλά ούτε ένας. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παρά τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, φοβούνται να επιστρέψουν στις τάξεις.

Ιδιαίτερα οι καθηγητές μεγάλης ηλικίας, εκείνοι που έχουν ακόμη και απλά προβλήματα υγείας, συγκατοικούν ή φροντίζουν άτομα με σοβαρές ασθένειες, δεν πείθονται ότι τα μέτρα στα σχολεία εξασφαλίζουν την ασφαλή παρουσία τους στο χώρο. Οι καθηγητές επισημαίνουν ότι είναι αδιανόητο το άνοιγμα των σχολείων να χρησιμοποιείται επικοινωνιακά ως στάδιο επαναφοράς στην «κανονικότητα» μετά την πρωτοφανή πανδημία που έπληξε τον πλανήτη.Η ΟΛΜΕ τονίζει ότι «σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διακυβεύεται η υγεία και η ζωή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών».

Η χρήση μάσκας στα σχολεία

Επιτρέπεται η προαιρετική χρήση μη ιατρικής προστατευτικής μάσκας από εκπαιδευτικούς και μαθητές τηρώντας τους όρους σωστής χρήσης της. Όπως τονίζει το υπουργείο Παιδείας, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για να μην καλλιεργηθεί το αίσθημα ψευδούς ασφάλειας από τη χρήση της μάσκας και να μην υπάρξουν ανάρμοστες συμπεριφορές διάκρισης και προαγωγής στίγματος από μαθητές που προαιρετικά χρησιμοποιούν ή όχι τη μάσκα.

Οι κανόνες λειτουργίας

Η σχολική χρονιά μέχρι τη λήξη της θα εξελιχθεί ως εξής:

-Οι δύο πρώτες ώρες της πρώτης και της δεύτερης ημέρας λειτουργίας των σχολικών μονάδων θα επικεντρωθούν στην ενημέρωση των μαθητών για κανόνες υγιεινής.
-Οι εκπαιδευτικοί θα εκτελούν και χρέη… γιατρού, καθώς είναι υποχρεωμένοι να παρουσιάσουν το ενημερωτικό υλικό του ΕΟΔΥ και του υπουργείου Παιδείας
-Οι συνομιλίες στα σχολεία θα γίνονται από μακριά
-Η έξοδος των μαθητών στο προαύλιο θα είναι σταδιακή και με σειρά
-Θα υπάρχουν διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος στο προαύλιο
-Τα παιδιά δεν θα παίζουν μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ κ.ά
-Η στενή επαφή μεταξύ μαθητών απαγορεύεται και οι καθηγητές πρέπει να φροντίζουν να τηρούνται αποστάσεις
-Μαθητές διαφορετικών τάξεων δεν θα έρχονται σε επαφή μεταξύ τους
-Αφίσες και οδηγίες για τα μέτρα υγιεινής θα είναι παντού αναρτημένες.
-Στη διάθεση των μαθητών και των εκπαιδευτικών θα υπάρχουν τηλεφωνικές γραμμές για ιατρική και ψυχολογική υποστήριξη. Για ιατρική υποστήριξη: 210 5212054, 210 5212056, 210 5212058 . Για ψυχολογική υποστήριξη: 215 215 6060.
-Σε κάθε σχολική μονάδα πρέπει να υπάρχει ένας ειδικός χώρος στον οποίο σε περίπτωση ανάγκης θα πρέπει να οδηγηθεί και να παραμείνει εκεί μέχρι τη μεταφορά του οποιοδήποτε άτομο εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με Covid-19 μέσα στο σχολικό κτίριο. Στον συγκεκριμένο χώρο θα πρέπει να υπάρχουν χειρουργικές μάσκες, γάντια και αλκοολούχο αντισηπτικό
-Ειδικά κατά την είσοδο μαθητών και εκπαιδευτικών στις αίθουσες θα πρέπει η αντισηψία των χεριών να υλοποιείται με τη χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος
-Οι μαθητές στα σχολεία πρέπει να εκπαιδευτούν πώς να διαχειρίζονται τυχόν βήχα ή φτέρνισμα, ειδικά μέσα στον κλειστό χώρο της αίθουσας
-Τα παράθυρα θα είναι ανοικτά προκειμένου να αερίζονται πολύ καλά με φυσικό τρόπο οι αίθουσες καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος
-Οι διευθυντές των σχολείων θα ασχολούνται συστηματικά με την καθημερινή εποπτεία της κατάστασης της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και με την καθημερινή επιτήρηση της εφαρμογής των μέτρων υγιεινής
-Μέσα σε κάθε αίθουσα θα είναι το ανώτερο 15 μαθητές, ένας σε κάθε θρανίο και με 1,5 μέτρο απόσταση μεταξύ τους
-Οι καθηγητές δεν θα κάθονται στα γραφεία εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα όταν οι αίθουσες είναι μικρές.
-Η διαχείριση ύποπτου κρούσματος κορονοϊού
-Σε κάθε εκπαιδευτική μονάδα ορίζεται ένας υπεύθυνος για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων Covid-19, με τον αναπληρωτή του.

Τι πρέπει να γίνει σε περίπτωση που μαθητής εμφανίσει συμπτώματα;

Φοράει μάσκα και οδηγείται σε ειδικό χώρο, που έχει προβλεφθεί
Ειδοποιείται ο γονέας/κηδεμόνας για να τον παραλάβει
Ζητείται άμεσα ιατρική αξιολόγηση. Σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα το μοριακό διαγνωστικό τεστ
Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής παραμένει στο σπίτι του.
Τι πρέπει να γίνει αν έχουμε επιβεβαιωμένο κρούσμα;

Αν το τεστ βγει θετικό ενημερώνονται άμεσα η εκπαιδευτική μονάδα και ο ΕΟΔΥ για να γίνει η επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση των πιθανών επαφών του κρούσματος

Γίνονται ενδελεχής καθαρισμός και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των χώρων που κινήθηκε το κρούσμα
Ο μαθητής θα επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο τριών ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΚΑΙ την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων
Οι συμμαθητές του θα απομακρυνθούν από το σχολείο και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα θα επιστρέψουν έπειτα από 10 ημέρες
Αν το τεστ βγει αρνητικό ο μαθητής επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον τριών ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του.

Τι πρέπει να γίνει αν έχουμε συρροή κρουσμάτων στα σχολεία;

Αν εμφανιστούν τουλάχιστον δύο εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα μέσα σε διάστημα 14 ημερών

Διακόπτεται η λειτουργία του τμήματος για 10 ημέρες
Γίνεται ενδελεχής καθαρισμός και απολύμανση των χώρων που κινήθηκαν τα κρούσματα
Οι μαθητές (ή το προσωπικό) που νόσησαν θα επιστρέψουν στο σχολείο μετά την πάροδο τριών ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΚΑΙ την παρέλευση τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων
Οι συμμαθητές του τμήματος θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους, και εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο ύποπτο σύμπτωμα θα επιστρέψουν έπειτα από 10 ημέρες.

πηγή: ethnos.gr

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Σχολεία: Επιστροφή στα θρανία δύο μήνες μετά! (vid)», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.