ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολεία: Προς ματαίωση οι ενδοσχολικές εξετάσεις – Πώς θα γίνεται η προαγωγή των μαθητών

Η αξιολόγηση των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, όπως όλα δείχνουν δεν θα γίνει με τις ενδοσχολικές εξετάσεις αλλά με τους βαθμούς των τετραμήνων.
Σχολεία: Προς ματαίωση οι ενδοσχολικές εξετάσεις – Πώς θα γίνεται η προαγωγή των μαθητών

Η αξιολόγηση των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, όπως όλα δείχνουν δεν θα γίνει με τις ενδοσχολικές εξετάσεις αλλά με τους βαθμούς των τετραμήνων.

Το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να ανακοινώσει, όπως και πέρυσι, ότι δεν θα διεξαχθούν τελικά ούτε εφέτος ενδοσχολικές εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες αμέσως μετά το Πάσχα και την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Δημοτικών (που προγραμματίζεται για τις 10 Μαϊου).

Το αίτημα αυτό εξάλλου προέρχεται από πολλούς εκπαιδευτικούς της τάξης, ενώ το έχει καταθέσει ήδη και η ΟΛΜΕ, ο πρόεδρος της οποίας κ.Θ.Τσούχλος είπε στο alfavita.gr ότι λόγω της εκτεταμένης τηλεκπαίδευσης οι δύο εβδομάδες προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων να χρησιμοποιηθούν για περαίωση της ύλης και επαναλήψεις.

«Είναι μέτρο λογικό και παιδαγωγικά ορθό. Η απουσία από τις τάξεις είναι τουλάχιστον διπλάσια από το προηγούμενο σχολικό έτος. Δεν πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2020 και αυτό πρέπει να επαναληφθεί και τον ερχόμενο Ιούνιο. Το χρονικό αυτό διάστημα των εξετάσεων να αξιοποιηθεί με τη συνέχιση των μαθημάτων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν από τη χωλαίνουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία», ανέφερε σε παρέμβασή του στις αρχές Απριλίου.

Η απόφαση αυτή πάντως δεν είναι ακόμα απολύτως δεδομένη, καθώς οι μαθητές που πέρυσι πήγαιναν στην Α’ Λυκείου λχ, δεν θα έρθουν σε επαφή με την εξεταστική διαδικασία ούτε εφέτος στη Β’ τάξη, ενώ του χρόνου θα κληθούν να δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις με τις Πανελλήνιες. Ωστόσο άλλοι εκπαιδευτικοί εκτιμούν είναι προτιμότερο να γίνει αυτό, από το να κληθούν οι μαθητές σε εξετάσεις μετά από τόσο καιρό τηλεκπαίδευσης, με ελλιπή αφομοίωση των μαθημάτων.

Πάντως η Νίκη Κεραμέως δήλωσε προχθές στον ΣΚΑΪ 100,3 ότι το θέμα είναι ακόμα υπό συζήτηση. «Θυμίζω ότι οι σχετικές αποφάσεις πέρυσι ανακοινώθηκαν αργότερα. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τα Γυμνάσια, πότε θα ανοίξουν και θα ανακοινωθούν εν ευθέτω χρόνω», συμπλήρωσε. «Κανονικά εντός Ιουνίου θα γίνουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις. Μέλημά μας να περιοριστεί η όποια αναστάτωση έχει προκληθεί στους υποψηφίους από τον κορονοϊό» υπογράμμισε.

Στο «ψυγείο» η Τράπεζα Θεμάτων

Η προοπτική αυτή σχετίζεται έμμεσα και με την πολυσυζητημένη Τράπεζα Θεμάτων, η οποία δεν θα εφαρμοστεί τελικά εφέτος για την Α’ Λυκείου αλλά η μη εφαρμογή της δε θα «χρεωθεί» σαν υποχώρηση στην κ.Κεραμέως, αφού τη συμπαρασύρει η μη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων. Αυτό καθώς στο Υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνονται ότι αν εφαρμοζόταν σε μια τέτοια χρονιά η Τράπεζα Θεμάτων θα οδηγούμασταν σε «σφαγή» και στην Α’ Λυκείου, την ίδια χρονιά που υπολογίζεται δεκάδες χιλιάδες μαθητές της Γ’ τάξης να μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (που η αντιπολίτευση και πολλοί εκπαιδευτικοί ζητούν επίσης να παγώσει για φέτος) Ενδεικτικά, κατά την πρώτη της εφαρμογή το 2013, ο αριθμός των μετεξεταστέων αυξήθηκε από το 4% στο 16%.

Στην πραγματικότητα η Τράπεζα Θεμάτων δεν είναι καν έτοιμη, καθώς σε ορισμένα μαθήματα (Νέα Ελληνικά, Λογοτεχνία, Αγγλικά) μέχρι σήμερα έχουν αναρτηθεί λιγότερα από 20 θέματα, που είναι ελάχιστα σε σύγκριση με τα πάνω από 200-300 που έχουν αναρτηθεί σε άλλα μαθήματα. Δεδομένου ότι από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται με απόλυτη τυχαιότητα είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο πενήντα τοις εκατό (50%) της γραπτής δοκιμασίας για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν δε συγκεντρωθεί ικανός αριθμός θεμάτων σε όλα τα μαθήματα έγκαιρα, η εφαρμογή θα είναι προβληματική.

Περικοπή ύλης

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι αυτή την περίοδο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει αφήσει σε δεύτερο πλάνο την ολοκλήρωση της Τράπεζας Θεμάτων προκειμένου να εξετάσει την περικοπή της ύλης στις υπόλοιπες τάξεις πλην της Γ’ Λυκείου, στην οποία η ύλη για τις πανελλήνιες έχει ήδη περικοπεί.

Μόλις ανοίξουν και πάλι δια ζώσης τα σχολεία, το ΙΕΠ θα εισηγηθεί πόση ύλη θα περικοπεί, ώστε οι μαθητές Γυμνασίων και των Λυκείων να κερδίσουν χρόνο δια ζώσης διδασκαλίας από τη μη πραγματοποίηση ενδοσχολικών εξετάσεων. Αυτό καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις ότι η ύλη προχωράει κανονικά με την τηλεκπαίδευση όπως καταγράφεται, έχει διαπιστωθεί ότι η αφομοίωσή της από τους μαθητές δεν είναι ιδίου επιπέδου με τη δια ζώσης διδασκαλία, ενώ υπάρχουν και μεγάλες ανισότητες.

Σε πρόσφατη έρευνα του Α.Π.Θ. που παρουσίασε η «Καθημερινή», τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση, κάτι που παραδέχεται και το ίδιο το υπουργείο παρά τις διαβεβαιώσεις του ότι «η ύλη προχωράει κανονικά»

Όπως παρατηρεί χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός Αγγελος Μπάτρης: «Πού θα καταγραφεί η εκτεταμένη φέτος ανισότητα στην αφομοίωση της ύλης; Πώς θα μετρηθεί και πώς θα έχουν πραγματική και ουσιαστική ανατροφοδότηση οι μαθητές, όταν πιεστήκαμε να δώσουμε βαθμούς τετραμήνου – με κριτήρια «λάστιχο»;

Πού θα καταγραφούν τα «κρυφά κενά» που συσσωρεύονται πέρσι και φέτος με εκθετικό ρυθμό, λόγω της βεβιασμένα και με διαρκή αυτοσχεδιασμό διδαγμένης ύλης; Πού είναι οι οδηγίες για την ορθή προσέγγιση της ύλης στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε; Πού θα καταγραφεί η ανάγκη να αναπροσαρμοστεί η αλληλένδετη ύλη μεταξύ τάξεων;

Ειδικά στο Λύκειο, όπου το αναλυτικό πρόγραμμα βρίθει ούτως ή άλλως δυσαρμονιών και αλμάτων, πότε θα οργανωθεί ο απαραίτητος διάλογος μέσα στον εκπαιδευτικό κόσμο; Τι ύλη θα διδάξουμε τα επόμενα χρόνια, με τόσα κρυφά και φανερά κενά που έχουν δημιουργηθεί; Με τι ουσιώδη κενά θα μπουν φέτος και τα επόμενα χρόνια στα πανεπιστήμια οι αυριανοί επιστήμονες;»

Το πιθανό χρονολόγιο επιστροφής στα θρανία

Έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα λοιπόν, το πιθανότερο χρονολόγιο επιστροφής των σχολείων στη δια ζώσης εκπαίδευση, διαμορφώνεται ως εξής:

-Δευτέρα 10 Μαΐου επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων

-Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εκτιμάται ότι το σχολικό έτος θα λήξει περί τις 25 Ιουνίου

-Για τη Δευτεροβάθμια, λόγω των Πανελλαδικών, το σχολικό έτος θα λήξει περί τις 11 Ιουνίου

-Οι Πανελλήνιες 2021 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν περί τις 14 Ιουνίου

Πηγή: alfavita.gr

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Σχολεία: Προς ματαίωση οι ενδοσχολικές εξετάσεις – Πώς θα γίνεται η προαγωγή των μαθητών», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.