Βγήκε 20ή στη Eurovision. Και μετά την άκουσαν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι
Δεν πήρε βραβείο. Ούτε θέση στην πρώτη δεκάδα. Το “Snap” ξεχάστηκε στη Eurovision, αλλά έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα τραγούδια της δεκαετίας.
Την άκουσαν 183 εκατομμύρια θεατές στον διαγωνισμό. Και την ξέχασαν. Η Rosa Linn, μια νεαρή τραγουδοποιός από την Αρμενία, ανέβηκε στη σκηνή της Eurovision 2022 στο Τορίνο και τραγούδησε το “Snap” – μια μπαλάντα με κιθάρα, νοσταλγία, εσωτερικότητα και μελωδία βγαλμένη από ημερολόγιο. Οι επιτροπές δεν ενθουσιάστηκαν. Το κοινό δεν ψήφισε. Το τραγούδι τερμάτισε στην 20ή θέση.
Και ύστερα… κάτι άλλαξε.
Κανείς δεν μπορεί να πει με ακρίβεια το πώς. Ίσως ήταν μια σύντομη viral στιγμή. Ίσως ένα TikTok edit με κάποιο breakup video. Ίσως ο τρόπος που το ρεφρέν «Snap in one, two… where are you?» κόλλαγε στο κεφάλι σαν καλοκαιρινός ήλιος. Το σίγουρο είναι ότι λίγες εβδομάδες μετά τον διαγωνισμό, το τραγούδι άρχισε να ανεβαίνει. Όχι στα charts της Eurovision. Αλλά στα παγκόσμια charts του streaming.
Μέχρι το τέλος του 2022, το Snap είχε ήδη γίνει το 2ο πιο πολυακουσμένο τραγούδι στην ιστορία του διαγωνισμού στο Spotify, πίσω μόνο από το “Arcade” του Duncan Laurence. Μέσα στο 2023, το ξεπέρασε στα social media, φτάνοντας τις πάνω από ένα δισεκατομμύριο προβολές σε TikTok και Reels, με χιλιάδες βίντεο που το χρησιμοποιούσαν ως soundtrack.
Και όλα αυτά, χωρίς κανείς να θυμάται τη θέση του στη Eurovision.
Η Rosa Linn υπέγραψε με την Columbia Records. Εμφανίστηκε σε talk shows. Τραγούδησε στην Αμερική. Ξαφνικά, μια κοπέλα που έφυγε από τη Eurovision με απογοήτευση, βρέθηκε να έχει στο βιογραφικό της την πιο επιτυχημένη εμπορικά συμμετοχή της δεκαετίας.
Η ίδια έχει πει: «Αν ήμουν πιο ψηλά στη Eurovision, μπορεί να μην είχε γίνει αυτό. Μπορεί να το είχαν ξεγράψει ως “νικητήριο τραγούδι”. Το γεγονός ότι το είδαν σαν “κάτι δικό τους”, το έκανε να απογειωθεί”.
Το “Snap” δεν κέρδισε ούτε καν το top 10. Αλλά το άκουσε ένας πλανήτης. Και απέδειξε πως η Eurovision τελειώνει σε τρεις ώρες. Το τραγούδι όμως μόλις αρχίζει.