MEDIA

Aλλάζουν τα πάντα σε έξι μήνες και η Nielsen έχει μείνει στο Millennium

Ποια είναι η πιο βασική παθογένεια της Nielsen σε ότι έχει να κάνει με την ορθή και αξιόπιστη καταμέτρηση στην τηλεθέαση.
Aλλάζουν τα πάντα σε έξι μήνες και η Nielsen έχει μείνει στο Millennium

Η Nielsen έχει τον δικό της τρόπο μέτρησης. Το ερώτημα είναι αν η τηλεθέαση είναι όντως αυτή που προσφέρει. Αν τη μετρά σωστά. Φυσικά, το Sportime απάντησε ήδη. Όλα τα νούμερα τηλεθέασης είναι άκυρα.

Ας δούμε, λοιπόν, μία από τις βασικές παθογένειες που δημιουργούνται από τον συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης.

Η Nielsen θεωρείται σταθερά εδώ και δεκαετίες η κυρίαρχη εταιρεία στις τηλεθεάσεις, όμως ο κόσμος έχει αλλάξει δραστικά. Το 2001 το 80% των τηλεθεατών είδαν τον τελικό του Big Brother. Σήμερα 80% φαίνεται να είναι το ποσοστό εκείνων που αγχώνονται για το «big brother». Cookies, GDPR, παρακολουθήσεις κλπ είναι έννοιες που πλέον απασχολούν όλους.

Με άλλα λόγια ενώ οι τηλεθεάσεις της Nielsen θεωρητικά δείχνουν τις προτιμήσεις του συνόλου των Ελλήνων τηλεθεατών, πρακτικά είναι άνθρωποι που δέχονται ένα μηχάνημα να καταγράφει κάθε αλλαγή καναλιού, πόση ώρα βλέπουν, ποιοι βλέπουν κλπ;

Όσοι δέχονται να μπουν στην έρευνα της Nielsen δεν μπορεί να είναι απλά ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού. Πρέπει να είναι άνθρωποι με συγκεκριμένο κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, μορφωτικό επίπεδο ή άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που μεγάλωσαν χωρίς τις ανησυχίες του Big Brother.

Για να καταλάβει κάποιος πως οι άνθρωποι που έχουν μηχανάκια Nielsen δεν είναι απλά κάποιοι από εμάς, αν αναρωτηθεί αν θα έβαζε ο ίδιος ένα μηχάνημα που θα κατέγραφε τι ακριβώς βλέπει αυτός, η γυναίκα του και τα ανήλικα παιδιά του.

Σε αυτό το τεράστιο κενό έρχεται να προστεθεί και ένα ακόμα πολύ σημαντικό στοιχείο.

Ένας σύγχρονος πολίτης, με όλες τις ανησυχίες που έχουμε οι περισσότεροι σχετικά με τη διαφύλαξη των προσωπικών του στοιχείων, συνηθειών και επιλογών, γιατί να βάλει μηχανάκι της Nielsen;

Μήπως γιατί έχει κάποιο συμφέρον;

Μπορεί η Nielsen να διαφυλάξει ότι στις μετρήσεις της δεν είναι συγγενείς, φίλοι, συνεργάτες στελεχών τηλεοπτικών καναλιών, μέλη σε εταιρείες παραγωγής τηλεοπτικών σειρών, ηθοποιοί;.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Aλλάζουν τα πάντα σε έξι μήνες και η Nielsen έχει μείνει στο Millennium», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Διονύσης Αντωνέλλος

Ξεκίνησα με το blogging. Mετά με κέρδισε το ραδιόφωνο και αργότερα με νίκησε η τηλεόραση. Ενδιαφέρον για ότι συμβαίνει στα ελληνοτουρκικά. Τυχερός που γνώρισα κάποιους ανθρώπους και με έκαναν καλύτερο άνθρωπο.