MUST READ

Έριξαν βαγόνια τρένου στον Ισθμό της Κορίνθου φεύγοντας για να προκαλέσουν ζημιά

Κατά την αποχώρησή τους το 1944, οι Γερμανοί προκάλεσαν εκτεταμένες καταστροφές στη Διώρυγα της Κορίνθου, ρίχνοντας σιδηροδρομικά οχήματα και ανατινάζοντας τις γέφυρες της.
Έριξαν βαγόνια τρένου στον Ισθμό της Κορίνθου φεύγοντας για να προκαλέσουν ζημιά

Τον Οκτώβριο του 1944, καθώς ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος πλησίαζε στο τέλος του, οι γερμανικές δυνάμεις αποχωρούσαν από την Ελλάδα, αφήνοντας πίσω τους εκτεταμένες καταστροφές. Μία από τις πιο θεαματικές πράξεις τους ήταν η ανατίναξη της Διώρυγας της Κορίνθου, ενός ζωτικού ναυτικού περάσματος που ένωνε τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο. Η στρατηγική τους ήταν απλή αλλά καταστροφική: κατέστρεψαν τις γέφυρες και έριξαν μέσα στη διώρυγα βαγόνια τρένου, σιδηροδρομικές ράγες και τεράστιες ποσότητες μπάζων, προκαλώντας ζημιές που θα καθιστούσαν αδύνατη τη χρήση της για χρόνια.

Η Διώρυγα της Κορίνθου, που είχε ολοκληρωθεί το 1893, ήταν ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα της νεότερης Ελλάδας. Ο σχεδιασμός της επέτρεπε στα πλοία να αποφεύγουν τον μακρύ και επικίνδυνο περίπλου της Πελοποννήσου, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο στις θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό την έκανε σημαντικό κόμβο τόσο για το ελληνικό όσο και για το διεθνές εμπόριο. Κατά την κατοχή, οι Γερμανοί είχαν αξιοποιήσει τη στρατηγική της σημασία, κατασκευάζοντας πρόχειρες γέφυρες για να διευκολύνουν τις μετακινήσεις των στρατευμάτων τους. Όταν όμως ήρθε η ώρα της αποχώρησης, αποφάσισαν να την αχρηστεύσουν πλήρως.

Οι εκρήξεις που προκάλεσαν στις γέφυρες και τα τοιχώματα της διώρυγας δημιούργησαν τεράστιες κατολισθήσεις, με 600.000 κυβικά μέτρα χώματος να καταρρέουν μέσα στο κανάλι. Παράλληλα, έριξαν μέσα στη διώρυγα 130 σιδηροδρομικά οχήματα, 6 ατμομηχανές και δεκάδες τόνους σιδηροτροχιών, σχηματίζοντας ένα τεράστιο τεχνητό φράγμα. Ο στόχος ήταν να γίνει η διώρυγα μη λειτουργική και να εμποδιστεί η χρήση της από τους Συμμάχους ή τις ελληνικές δυνάμεις.

Οι συνέπειες της καταστροφής ήταν άμεσες και καταστροφικές. Η ναυσιπλοΐα στην περιοχή διακόπηκε εντελώς, επιβαρύνοντας σοβαρά το εμπόριο και τις μεταφορές. Για σχεδόν τέσσερα χρόνια, τα πλοία αναγκάζονταν να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος και τον χρόνο ταξιδιού. Οι εργασίες αποκατάστασης ξεκίνησαν το 1947 με διεθνή βοήθεια και αμερικανική υποστήριξη σε μηχανήματα και τεχνική τεχνογνωσία. Χρειάστηκε να απομακρυνθούν όλα τα συντρίμμια, να ανακατασκευαστούν οι γέφυρες και να καθαριστεί το κανάλι, προτού τελικά η διώρυγα ανοίξει ξανά στη ναυσιπλοΐα τον Ιούλιο του 1948.

Η καταστροφή και η αποκατάσταση της Διώρυγας της Κορίνθου αποτελούν μια από τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες της τακτικής των Γερμανών να αφήνουν πίσω τους ερείπια και χάος, καθώς και της προσπάθειας των Ελλήνων να ανακάμψουν από τον όλεθρο του πολέμου. Σήμερα, η διώρυγα παραμένει σε λειτουργία, αποτελώντας έναν σημαντικό ναυτικό διάδρομο, αλλά και ένα ιστορικό μνημείο που υπενθυμίζει τις δοκιμασίες που πέρασε η χώρα

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Must Read: Ο γαμπρός του Χίτλερ που προσπάθησε να το σκάσει με λεφτά και κοσμήματα. Πώς τον έπιασαν και τον εκτέλεσαν.

Ο γαμπρός του Χίτλερ που προσπάθησε να το σκάσει με λεφτά και κοσμήματα. Πώς τον έπιασαν και τον εκτέλεσαν.

Όταν ο γαμπρός του Χίτλερ πρόδωσε τον Φύρερ για να σώσει το τομάρι του, έζησε την πιο σύντομη δίκη στην ιστορία του Τρίτου Ράιχ.

Must Read
Must Read: Γελοιοποίησε βασιλείς και πρωθυπουργούς. Ο σκιτσογράφος που άλλαξε την Ελλάδα

Γελοιοποίησε βασιλείς και πρωθυπουργούς. Ο σκιτσογράφος που άλλαξε την Ελλάδα

Γελοιοποιούσε την εξουσία με μια μόνο μονοκοντυλιά. Η απίστευτη ζωή του σκιτσογράφου που άλλαξε την Ελλάδα.

Must Read
Must Read: Βαγγέλης Μαρινάκης: Τελικά πήρε πάνω από ένα δισ. δολάρια και τα πήγε αλλού

Βαγγέλης Μαρινάκης: Τελικά πήρε πάνω από ένα δισ. δολάρια και τα πήγε αλλού

Υπογραμμίζει δημοσίευμα, με φόντο την πολιτική Τραμπ.

Must Read
Must Read: Ο Μανιάτης που μεταμφιέστηκε σε καλόγερο για να σώσει τη Μακεδονία

Ο Μανιάτης που μεταμφιέστηκε σε καλόγερο για να σώσει τη Μακεδονία

Άφησε τη φιλοσοφία για τα βουνά της Μακεδονίας. Μεταμφιέστηκε σε καλόγερο και έπεσε ηρωικά πολεμώντας. Ποιος ήταν ο Καπετάν Ματαπάς;

Must Read
Must Read: Την έλεγαν Bella Greca, η Ελληνίδα που λάτρεψε όλη η Ιταλία

Την έλεγαν Bella Greca, η Ελληνίδα που λάτρεψε όλη η Ιταλία

Όταν η Ιταλία γνώρισε την Ειρήνη Παπά, δεν την αποκάλεσε απλώς σταρ. Τη φώναξε "Bella Greca", την έκανε δική της.

Must Read
Must Read: Το αποτυχημένο πραξικόπημα του 1981 με τους μισθοφόρους που παρίσταναν ομάδα ράγκμπι

Το αποτυχημένο πραξικόπημα του 1981 με τους μισθοφόρους που παρίσταναν ομάδα ράγκμπι

Το αποτυχημένο πραξικόπημα του 1981 στις Σεϋχέλλες: 43 μισθοφόροι παρίσταναν παίκτες ράγκμπι, συνεπλάκησαν με την αστυνομία στο αεροδρόμιο και στο τέλος κατέλαβαν ένα αεροπλάνο για να ξεφύγουν.

Must Read
Must Read: Σκότωσε τον αδελφό του και 20.000 αθώους. Πλήρωσε ακριβά το τίμημα

Σκότωσε τον αδελφό του και 20.000 αθώους. Πλήρωσε ακριβά το τίμημα

Ο Καρακάλλας σκότωσε τον αδελφό του, έπνιξε στο αίμα την Αλεξάνδρεια και πέθανε ταπεινωμένος, σε μια ιστορία γεμάτη προδοσία και εκδίκηση.

Must Read
Must Read: Τον πούλησαν σκλάβο στα 13. Γύρισε και έχτισε τη λαμπρότερη πόλη της Ελλάδας

Τον πούλησαν σκλάβο στα 13. Γύρισε και έχτισε τη λαμπρότερη πόλη της Ελλάδας

Πουλήθηκε στα 13 του σε σκλαβοπάζαρο και επέστρεψε για να γράψει ιστορία. Η ζωή του Αμβρόσιου Δαμαλά είναι μια πραγματική ελληνική εποποιία.

Must Read
Must Read: Τους κλείδωσαν για 3 χρόνια και τους έδιναν μόνο ψωμί και νερό μέχρι να βγάλουν Πάπα

Τους κλείδωσαν για 3 χρόνια και τους έδιναν μόνο ψωμί και νερό μέχρι να βγάλουν Πάπα

Στο κονκλάβιο της Βιτέρμπο, οι καρδινάλιοι κλειδώθηκαν σχεδόν τρία χρόνια με ψωμί και νερό, μέχρι να εκλέξουν τον νέο Πάπα.

Must Read