×

Sportime BET

ΠαραFootball

Editorial

Στοίχημα

ΠΑΟΚ: Η φωτογραφία του αιώνα!


    Sportime Team



Σαν σήμερα στις πριν από 46 χρόνια ο φωτορεπόρτερ Μιχάλης Παππούς, απαθανάτισε τη φωτογραφία του Γιώργου Κούδα, που άφησε εποχή τόσο για τον ΠΑΟΚ όσο και συνολικά για το ελληνικό ποδόσφαιρο…

Ο Δικέφαλος αντιμετώπισε στην Τούμπα τον Παναθηναϊκό, για τα προημιτελικά του κυπέλλου Ελλάδας της περιόδου 1972-1973.

Ήταν το 34ο λεπτό του αγώνα, όταν ο Κούδας πήρε την μπάλα κάπου στον χώρο του κέντρου (μπροστά στις θύρες 5-6), έκανε δύο εκπληκτικούς ελιγμούς με το σώμα του, αμέσως επιτάχυνε σε κατά μέτωπο επίθεση, προσπερνώντας σαν σταματημένους δύο αμυντικούς του Παναθηναϊκού!

Η αντίδραση του ενός (Άνθιμος Καψής) ήταν αντανακλαστική. Με μακροβούτι που θα ζήλευε και τερματοφύλακας τον άρπαξε από πίσω και σχεδόν κρεμάστηκε πάνω του. Φυσικά δόθηκε το αδιαμφισβήτητο φάουλ.

Έτσι, ο ΠΑΟΚ πήρε το φάουλ, ο Κούδας ανέλαβε την εκτέλεση, με την μπάλα να φτάνει στον Παρίδη που με γυριστό σουτ έστειλε τα δίχτυα στην εστία του Οικονομόπουλου. Για την ιστορία, σε εκείνο το παιχνίδι ο Δικέφαλος είχε πάρει το εισιτήριο για τα ημιτελικά του κυπέλλου χάρη σε δύο γκολ του Δημήτρη Παρίδη στο πρώτο ημίχρονο, ωστόσο αυτό που έμεινε το βράδυ της 18ης Απριλίου 1973 στην Τούμπα, ήταν η στιγμή ανάμεσα στον Κούδα και τον Καψή, που έμεινε χαραγμένη στη μνήμη των ΠΑΟΚτσήδων και έγινε κορνίζα στα περισσότερα σπίτια εκείνης -αλλά και της μετέπειτα- εποχής.

Οι συνθέσεις των ομάδων:

ΠΑΟΚ: Στέφας, Γούναρης, Φουντουκίδης, Ιωσηφίδης, Παπαδόπουλος, Τερζανίδης, Παρίδης, Σαράφης, Αποστολίδης, Κούδας, Ασλανίδης (68′ Λάζος)

Παναθηναϊκός: Οικονομόπουλος, Φούκος, Καραμαλής (46′ Βλάχος), Γονιός, Καψής, Σούρπης (46′ Ντεμέλο), Παπαδημητρίου, Φυλακούρης, Αντωνιάδης, Ελευθεράκης, Βερόν

ΠΑΟΚ: Η ιστορία της φωτογραφίας που άφησε εποχή

Ο ίδιος ο Κούδας, χρόνια μετά, μιλώντας για την αξέχαστη αυτή στιγμή, είπε: «Μια μονομαχία μου με έναν διεθνή αμυντικό του Παναθηναϊκού, τον Άνθιμο Καψή , έγινε αφορμή για να τραβηχτεί η πιο γνωστή φωτογραφία μου στους αγωνιστικούς χώρους.

Μιλάω βέβαια για τη φωτογραφία που τράβηξε με το ταλέντο του και τη ταχύτητα στην αντίδραση που πάντα τον διέκρινε ο πολύπειρος Θεσσαλονικιός φωτογράφος Μιχάλης Παππούς, ο οποίος βρέθηκε με την μηχανή του στην Τούμπα σ΄ εκείνο το νυχτερινό ματς για το κύπελλο Ελλάδος τον Απρίλιο του 1973, ΠΑΟΚ –Παναθηναϊκός 2-0.

Ο ΠΑΟΚ ήταν στη χρυσή του τετραετία (1972-76) και πολύ σπάνια έφευγε αντίπαλος από την Τούμπα με θετικό αποτέλεσμα. Θυμάμαι πως παρά την καλή εμφάνιση του Παναθηναϊκού σ΄ εκείνο το ματς, το τελικό 2-0 μάλλον εμάς αδικούσε καθώς χάσαμε σωρεία ευκαιριών.

Ήταν μια νύχτα εκπλήξεων αφού και τα γκολ σημειώθηκαν με τρόπο που δύσκολα θα επαναλαμβάνονταν: Δύο κεφαλιές του Μήτσου του Παρίδη ο οποίος όπως όλοι γνωρίζουν είναι μικρόσωμος. Δύο γκολ από σέντρες δικές μου.

Το μαρκάρισμά μου είχε αναλάβει ο Άνθιμος Καψής , πατέρας του Μιχάλη Καψή που έγινε πρωταθλητής Ευρώπης τριάντα χρόνια αργότερα! Ο Άνθιμος δεν είχε ιδιαίτερη τεχνική κατάρτιση αλλά ήταν δυνατός, μοντέρνος μπακ, με πλούσια σωματικά προσόντα και γρήγορες αντιδράσεις.

Στη φάση που απαθανάτισε ο Μιχάλης Πάππους, έκανα μια αστραπιαία αλλαγή κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα και με τη μπάλα στα πόδια, κατευθυνόμενος προς την εστία του Παναθηναϊκού.

Ο Καψής δεν είχε άλλη επιλογή από το να με ανατρέψει. Σημασία όμως έχει το πώς. Προτίμησε να με πιάσει με τα χέρια παρά να με ανατρέψει με ένα δυνατό τάκλιν, από πίσω ρισκάροντας τον τραυματισμό μου.

Η κίνηση αυτή μείωνε το »πρεστίζ» του διεθνούς σέντερ μπακ. Για μένα ήταν ένα παλικαρίσιο φάουλ που φαινομενικά εκθέτει τον αμυντικό, αλλά ουσιαστικά είναι ύμνος στο fair play. Γι αυτό και η Τούμπα χειροκρότησε και τους δύο, αυθόρμητα’».

Ο Καψής είχε δηλώσει: «Τον Κούδα τον σέβεσαι για το θέαμα που προσφέρει, δεν τον ρίχνεις στο χορτάρι. Δεν θα μπορούσα ποτέ να γίνω αιτία τραυματισμού του Γιώργου».

«Δεν ήταν θέμα τεχνικής αλλά ετοιμότητας»

Η φωτογραφία αυτή, είπε πολλά χρόνια αργότερα με μετριοφροσύνη ο Μιχάλης Παππούς: «δεν ήταν θέμα τεχνικής του φωτογράφου, αλλά ετοιμότητας.

Ο Κούδας εκείνη την εποχή έκανε τα …τρελά του γεγονός που έκανε όλους τους φωτογράφους να τον παρακολουθούμε συνεχώς. Δεν ήξερες ποια στιγμή θα σου έδινε το »θέμα» με μια επινόηση με ένα σουτ, μια μαγική μπαλιά.

Εκείνη τη στιγμή, θυμάμαι βρισκόμουν δίπλα στο δοκάρι από την πλευρά της εστίας του Παναθηναϊκού. Ένα κλικ την κατάλληλη στιγμή κι αυτό ήταν όλο. Δεν μπορούσα να φαντασθώ το τι θα συνέβαινε με αυτή τη φωτογραφία. Στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον , όλο γι αυτή μου μιλάνε ύστερα από τόσα χρόνια»!

Η φωτογραφία έγινε αφίσα, εξώφυλλο βιβλίων, μπήκε σε πάμπολλες εφημερίδες και περιοδικά της εποχής και βέβαια σε όλα τα λευκώματα και αφιερώματα για τον ΠΑΟΚ και τον Κούδα.