Φρεγάτες: Τι συμβαίνει με τις Gowind και τις αμερικανικές MMSC για τις νέες κορβέτες

Ένας μήνας διαπραγματεύσεων για τις Gowind και τις αμερικανικές MMSC για τις νέες κορβέτες ενώ μπήκαν Ολλανδοί και Ιταλοί.

Φρεγάτες: Τι συμβαίνει με τις Gowind και τις αμερικανικές MMSC για τις νέες κορβέτες, μετά το αμερικανικό comeback.

Η συμφωνία της Αθήνας και του Παρισιού για τις 3+1 γαλλικές Belharra, άφησε εκτός τις αμερικανικές MMSC και άνοιξε το παράθυρο για την διαπραγμάτευση αναφορικά με τις γαλλικές Gowind.

Από το… παράθυρο αυτό πέρασαν οι Ολλανδοί με την Sigma 10514 κορβέτα τους, ενώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και οι Ιταλοί με τις τύπου DOHA (σ.σ. που φτιάχνονται για το Κατάρ και παίρνουν και Aster 30) και τελευταία λέγεται πως εμφανίστηκαν και οι Αμερικανοί με τις MMSC.

Oι MMSC είναι οι φρεγάτες που θα παίρναμε από τους Αμερικανούς αν δεν επιλέγαμε τις Belharra, όμως τώρα επανήλθαν με την μορφή… κορβέτας.

Η αλήθεια είναι πως οι Έλληνες ναύαρχοι στην συμφωνία των Belharra ζήτησαν χρόνο για να απαντήσουν στην πρόταση των Γάλλων για τις Gowind.

Οι ναύαρχοι δεν είχαν «ξεψαχνίσει» τις Gowind και θέλησαν να πάρουν χρόνο για να τις μελετήσουν.

Στην πορεία προέκυψε και το ζήτημα με τους χρόνους παράδοσης των οπλικών συστημάτων που συμφώνησαν οι Γάλλοι να μπουν στις Belharra.

Από την αρχή της διαπραγμάτευσης η Naval Group είχε εκφράσει την… ανησυχία της αναφορικά με τους χρόνους παράδοσης, όμως επειδή έπρεπε να κλείσει η συμφωνία συμβιβάστηκε με τα ελληνικά θέλω στην λογική του «πετάει ο γάιδαρός; Πετάει».

Τώρα, που πρέπει έως το τέλος του χρόνου να πληρώσει η Ελλάδα 1,2 δισ. ευρώ για τις Belharra, επανήλθε το πρόβλημα του χρονοδιαγράμματος στην επιφάνεια.

Λύση αναφορικά με τον οπλισμό θα βρεθεί.

Καμία από τις δύο πλευρές δεν θέλει να εξελιχθεί η υπόθεση σε νέα «φρεγατιάδα».

Βέβαια στην Αθήνα διαπίστωσαν πως δεν θέλουν και… πολύ οι Γάλλοι να σηκώσουν τη μύτη, οπότε βολεύονται από την εμφάνιση και άλλων προτάσεων αναφορικά με τις 3+1 νέες ελληνικές κορβέτες.

Προσωπική εκτίμηση είναι πως τελικά την δουλειά θα την πάρουν ξανά οι Γάλλοι, αφού σίγουρα σε επίπεδο ομοιομορφίας του Στόλου είναι η καλύτερη επιλογή.

Επίσης, αναφορικα με τα όπλα, μόλις σφίξουν τα χρονογράμματα οι Γάλλοι θα επιδιώξουν (σ.σ. και μάλλον θα το καταφέρουν), να βγάλουν εκτός του έργου 2-3 ελληνικές εταιρείες, ώστε να τρέξουν πιο γρήγορα οι παραδόσεις με τις ήδη γαλλικές.

Η λογική θα είναι: «Αφού τα θέλετε πιο γρήγορα θα τα φτιάξουμε εμείς που μπορούμε, αλλιώς με δικές σας εταιρείες θα αργήσουν».

Οι Ολλανδοί θα πάρουν και αυτοί κάποια πλοία, όχι όμως τις κορβέτες.

Το καλό είναι πως έχουν να δώσουν πλοία, είτε τις Μ είτε και τα ναρκαλιευτικά τους, που επίσης βλέπει η Αθήνα ζεστά.

Σχετικά με τις αμερικανικές MMSC άνθρωποι που έχουν γνώση των εξοπλιστικών προγραμμάτων που τρέχει η Ελλάδα μας έλεγαν πως απλά «θα περιμένουμε 20 χρόνια να τις πάρουμε τσάμπα».

Φρεγάτες: Τι συμβαίνει με τις Gowind και τις αμερικανικές MMSC για τις νέες κορβέτες