Λένε ότι ο πολιτισμός μας φαίνεται από τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στα ζώα και σίγουρα είναι μια πολύ σωστή προσέγγιση.

Αλήθεια πως είναι δυνατό να βλέπεις έναν τύπο να βασανίζει έτσι ένα γατάκι και να μην του λες έστω ένα «σταμάτησέ το τώρα»; Γράφει ο Νίκος Μπουρλάκης

Λένε ότι ο πολιτισμός μας φαίνεται από τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε στα ζώα και σίγουρα είναι μια πολύ σωστή προσέγγιση.

Θα μου επιτρέψετε να πω ότι ο πολιτισμός στη χώρα που ζούμε είναι κάτι που αρχικά θα πρέπει να φαίνεται στους ανθρώπους. Ας πάρουμε λοιπόν την αντίθετη διαδρομή και να σκεφτούμε ότι από τη στιγμή κατά την οποία δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στους ανθρώπους δεν είναι δυνατόν να υπάρξει και στα ζωάκια.

Με λίγα λόγια- κι εκεί θέλω να καταλήξω- ο πολιτισμός είναι πρωτίστως αυτοσεβασμός. Κι αν δε σέβεσαι τον εαυτό σου τότε δεν πρόκειται να σεβαστείς ούτε το συνάνθρωπο ούτε και τα ζώα.

Το απαράδεκτο σκηνικό που παρακολουθήσαμε στην Αιδηψό δε δείχνει μόνο το χαρακτήρα του μαντράχαλου που πήγε και τα έβαλε με το γατάκι αφού πρώτα πήγε να το δελεάσει με ψάρι. Κάτι που πιστοποιήθηκε στη συνέχεια όπου αφού καθύβρισε τους πάντες μας αποκάλυψε ότι του έδωσε και ψάρια 50 ευρώ πριν το σπρώξει στα χαλίκια.

Ο ορισμός του τύπου που δημόσια περιφρονεί τους πάντες και τα πάντα διότι πίστεψε ότι «μπορεί»! Στη συνέχεια όταν πήρε το φιρμάνι από τον υπουργό, άρχισε τις «συγγνώμες» πάντα όμως με ένα «αλλά» μέσα.

Να πούμε σε αυτό το σημείο ότι μια συγγνώμη την οποία ακολουθεί ένα «αλλά» δεν ισχύει. Πάμε παρακάτω. Άλλωστε αυτό το «είχαμε πιει κάποιες μπύρες παραπάνω» κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα και  δεν τα φτιάχνει.

Ο δικός του «πολιτισμός» αν είχε πιει κι άλλα δέκα μπουκάλια- κατά δική του ομολογία- ποιος θα ήταν; Να πετάξει και 5-6 περαστικούς στη θάλασσα;

Δεν είναι μόνο η συμπεριφορά του «δράστη» όμως, αυτή που ενοχλεί. Είναι και των γύρω του. Και όχι μόνο της παρέας του όπου ξεχωρίζει το τσιριχτό γέλιο μιας κοπέλας που προφανώς έβλεπε κάτι πολύ αστείο στην ταλαιπωρία του γατιού.

Οι άλλοι δεν έκαναν τίποτα για να τον σταματήσουν; Οι άνθρωποι της ταβέρνας, οι περαστικοί, οι πελάτες. Δεν του είπαν τι ακριβώς κάνει και ότι πρέπει να σταματήσει;

Θαυμάστε έναν άντρα!

Την ώρα που το γατί βασανιζόταν οι υπόλοιποι έκαναν την πάπια, κατά το κοινώς λεγόμενο. Γιατί, που να μπλέκεις τώρα, κατά το ελληνικότερο!

Το τελευταίο είναι ακόμα χειρότερο. Και πάλι καλά που βρέθηκε η δημοσιογράφος για να στείλει την υπόθεση εκεί που έπρεπε. Να λοιπόν και μια πολύ καλή λειτουργία των social media.

Χωρίς αυτό να αναιρεί ότι η απάθεια των υπόλοιπων είναι δικαιολογημένη.