«Σφραγίζεται» µε φράχτη 215 χιλιομέτρων όλος ο Έβρος, μετά την συνεχιζόμενη προσπάθεια της Τουρκίας να «γεμίσει» την Ελλάδα με μετανάστες.

«Σφραγίζεται» µε φράχτη 215 χιλιομέτρων όλος ο Έβρος, μετά την συνεχιζόμενη προσπάθεια της Τουρκίας να «γεμίσει» την Ελλάδα με μετανάστες.

Έβρος: Φράχτης παντού! Αυτό είναι το «σύνθημα» που κυριαρχεί στην Κυβέρνηση μετά τη σύσκεψη που έγινε πρόσφατα υπό τον Πρωθυπουργό, με θέμα την θωράκιση της Ελλάδας απέναντι στην Τουρκία ο οποία προσπαθεί συνεχώς να «σπρώξει» παράνομους μετανάστες στην χώρα μας.

Το περιστατικό με το µε την εγκατάλειψη 38 µεταναστών σε νησίδα του ποταµού Εβρου από πλευράς Τουρκίας και η συνεργασία µε ΜΚΟ, προκειµένου να εκδοθεί προσωρινή διαταγή ώστε η Ελλάδα να παρέµβει η χώρα και να τους περισυλλέξει, ενώ αυτοί, µε βάση τις γεωγραφικές συντεταγμένες, βρίσκονταν εντός τουρκικής επικράτειας.

Η Κυβέρνηση φοβάται τον πολλαπλασιασμό τέτοιων περιστατικών γι αυτό ακριβώς λαμβάνει τα μέτρα της. Όπως αναφέρει το «protothema», οι Έλληνες επιτελείς έχουν εντοπίσει τα βασικά περάσµατα των λαθρµεταναστών.

Πιο συγκεκριμένα αυτά βρίσκονται κυρίως ανάµεσα σε Μάνδρα και Σουφλί, στα βόρεια κοντά στο ∆ιδυµότειχο και στα νότια στο Τυχερό και τις Φέρες.

Στο πρώτο, η συνοριογραµµή είναι εξαιρετικά κοντά µε την εθνική οδό, όπου οι µετανάστες ενηµερώνονται από τους διακινητές τι ώρα και µε τι αυτοκίνητο θα περάσει κάποιο άλλο µέλος του κυκλώµατος να τους περισυλλέξει. Αυτό το πρώτο πέρασµα, όπως αναφέρουν αρµόδιες πηγές, είναι εξ αυτού του λόγου και το «δηµοφιλέστερο» αυτές τις ηµέρες, µε τους αρµόδιους αστυνοµικούς και συνοριοφύλακες να παρατηρούν αυξηµένη κινητικότητα.




Έβρος: Ο Φράχτης επεκτείνεται στα 215 χιλιόμετρα – Προτεραιότητα τα 80χλμ

Κάπως έτσι, η απόφαση του ΚΥΣΕΑ να επεκτείνει τον φράχτη κατά µήκος της συνοριογραµµής ήταν µονόδροµος. Αρµόδια πηγή αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» ότι ο χάρτης θα επεκταθεί και στα 215 χιλιόµετρα της συνοριογραµµής, ενώ σήµερα έχει µήκος λίγο παραπάνω από 40 χιλιόµετρα.

Προτεραιότητα θα έχει η επέκταση κατά 80 χιλιόµετρα, κάτι που, όπως εκτιµά υψηλόβαθµη πηγή του υπουργείου Μετανάστευσης, µπορεί να έχει ολοκληρωθεί εντός ενός έτους.

Μένει, µε βάση τις επιχειρησιακές ανάγκες, να φανεί σε ποια σηµεία της συνοριογραµµής θα γίνει η επέκταση τους επόµενους µήνες, καθώς αυτό καθορίζεται και από το ποια είναι τα «δηµοφιλή» περάσµατα για τους διακινητές.

Σύντοµα, πάντως, το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου θα προκηρύξει έναν συνολικό διαγωνισµό για το έργο, όπως γίνεται και σε άλλα δηµόσια έργα, µε αρµόδιες πηγές να εκτιµούν ότι η ολοκλήρωσή του θα µπορεί να γίνει σε περίπου τρία χρόνια.

Οσο για τη χρηµατοδότηση της επέκτασης, αν χρειαστεί θα επιστρατευτούν µόνον εθνικοί πόροι, καθώς τα χρήµατα υπάρχουν. Η χώρα µας, όµως, θα αιτηθεί και ευρωπαϊκή χρηµατοδότηση. Βεβαίως, µε τα παρόντα δεδοµένα η έγκριση ενός τέτοιου ποσού φαντάζει δύσκολη, καθώς η πρόεδρος της Κοµισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αλλά και η αρµόδια επίτροπος Μετανάστευσης Ιλβα Γιόχανσον δεν θέλουν να στηρίξουν την επιλογή ενός φράχτη για πολιτικούς λόγους, ενώ, παράλληλα, στην Κοµισιόν εκτιµούν ότι, αν χρηματοδοτηθεί το ελληνικό έργο, τότε θα δημιουργηθεί προηγούμενο, στο οποίο θα µπορούν να πατήσουν και άλλες χώρες για φράχτες πολύ µμεγαλύτερης εμβέλειας από τον δικό µας.

Πιο άμεσα, δε, δρομολογούνται τόσο η αναβάθμιση όσο και η ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδοµής στα σύνορα, π.χ. µε νέες θερμικές κάμερες, ενώ, παράλληλα, τρέχει και η διαδικασία για τον διορισμό 250 νέων συνοριοφυλάκων στον Εβρο, για τους οποίους έχει βγει προκήρυξη εδώ και µήνες.

Πάντως το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης για την Ελλάδα από τα χερσαία σύνορα δεν σταματά στον φράχτη του Έβρου. Κι αυτό καθώς οι μετανάστες, αλλά και οι διακινητές, βλέποντας την ενίσχυση της χώρας μας στον Έβρο, προσπαθούν να βρουν άλλα περάσματα στην προσπάθεια τους να φτάσουν σε χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ημέρες ανησυχητική συγκέντρωση μεταναστών στην Ειδομένη και υπάρχει φόβος για δημιουργία καταστάσεων όπως το 2015 όταν είχαν συγκεντρωθεί εκεί χιλιάδες μετανάστες, θέλοντας να περάσουν στη συνέχεια στα Σκόπια για να προχωρήσουν προς την «καρδιά» της Ευρώπης.