AUTO TIME

Η Porsche κάνει πραγματικότητα την ασύρματη φόρτιση και φέρνει το μέλλον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Porsche αποκαλύπτει την πρώτη ασύρματη φόρτιση 11 kW για το Cayenne EV, αλλάζοντας ριζικά την εμπειρία φόρτισης με τεχνολογία που θυμίζει smartphone.
Η Porsche κάνει πραγματικότητα την ασύρματη φόρτιση και φέρνει το μέλλον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Porsche παρουσίασε μια τεχνολογία που μέχρι χθες ακουγόταν σαν επιστημονική φαντασία. Το νέο Cayenne EV θα φορτίζει χωρίς καλώδια, με ένα πλατό στο δάπεδο που μεταφέρει ενέργεια επαγωγικά στο αυτοκίνητο. Ο οδηγός απλώς παρκάρει, το SUV χαμηλώνει με την αερανάρτηση και η μπαταρία αρχίζει να γεμίζει, όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα smartphone.

Η πλάκα είναι μεγέθους 117 επί 78 εκατοστών, πάχους 6 εκατοστών και ζυγίζει περίπου 50 κιλά. Κάτω από το Cayenne υπάρχει ένα δευτερεύον πηνίο που επικοινωνεί με αυτήν. Η ευθυγράμμιση γίνεται με κάμερες και σύστημα ultra-wideband, που εμφανίζει ειδικό οπτικό οδηγό στην οθόνη του αυτοκινήτου ώστε να σταθμεύεις ακριβώς στη σωστή θέση.

Η ισχύς φτάνει τα 11 kW AC με απόδοση κοντά στο 90%, πρακτικά ίδια με ένα wallbox. Αυτό σημαίνει περίπου 50 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα φόρτισης, αρκετά ώστε κάθε πρωί να βρίσκεις την μπαταρία γεμάτη χωρίς να έχεις κάνει τίποτα. Για τα μεγάλα ταξίδια, το Cayenne EV υποστηρίζει βέβαια και υπερταχεία DC φόρτιση έως 400 kW.

Η ασφάλεια ήταν κρίσιμος στόχος. Αν περάσει ένα ζώο ή αν μείνει μεταλλικό αντικείμενο στην πλάκα, η φόρτιση διακόπτεται αμέσως. Το σύστημα έχει πιστοποιηθεί από οργανισμούς όπως η TÜV SÜD, διαθέτει σήμανση CE και UL, και λειτουργεί απροβλημάτιστα σε βροχή, χιόνι ή παγετό.

Το μέλλον της φόρτισης χωρίς καλώδια

Η Porsche υποστηρίζει ότι είναι η πρώτη εταιρεία που διαθέτει ασύρματη φόρτιση 11 kW ως εργοστασιακή επιλογή για ηλεκτρικό SUV. Προηγούμενα πιλοτικά προγράμματα, όπως της BMW με μικρότερη ισχύ, δεν προχώρησαν σε μαζική παραγωγή. Εδώ, η λύση της Porsche θα λανσαριστεί από το 2026 στην Ευρώπη, με προαιρετικό εξοπλισμό στο Cayenne EV και διάθεση της πλάκας μέσω των Porsche Centres.

Το κόστος δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί επίσημα, αλλά εκτιμάται κοντά στις 9.000 ευρώ για πλάκα και εξοπλισμό. Το ποσό είναι υψηλό, αλλά οι ιδιοκτήτες πολυτελών EV αναζητούν την άνεση του «παρκάρεις και φεύγεις» χωρίς να μπλέκουν με καλώδια.

Η τεχνολογία αυτή λύνει στην πράξη το λεγόμενο range anxiety. Αφού το αυτοκίνητο φορτίζει κάθε φορά που το αφήνεις στο γκαράζ, η μπαταρία παραμένει πάντα σε καλό επίπεδο. Έτσι, οι οδηγοί δεν χρειάζεται να ανησυχούν ότι θα ξεμείνουν, ούτε να αφιερώνουν χρόνο σε plug-in διαδικασίες.

Στο εργαστήριο, έχουν ήδη επιτευχθεί νούμερα που ξεπερνούν τα 270 kW σε πρωτότυπα Taycan. Αυτό δείχνει πως η σημερινή λύση των 11 kW είναι απλώς το πρώτο βήμα. Στο μέλλον, τα ίδια αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτίζουν ασύρματα πολύ ταχύτερα, ακόμη και σε δρόμους με ενσωματωμένα πηνία.

Για την ώρα, η Porsche προσφέρει μια πραγματικά πρακτική καινοτομία που μετατρέπει την εμπειρία ιδιοκτησίας ενός EV. Δεν είναι η ταχύτητα που εντυπωσιάζει, αλλά η ευκολία. Η φόρτιση γίνεται αόρατη, μέρος της καθημερινότητας, και το Cayenne EV ανοίγει τον δρόμο για έναν κόσμο όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γεμίζουν χωρίς να το καταλαβαίνουμε.

Δείτε το video

 

Κώστας Παπαδόπουλος

Μέλος της συντακτικής ομάδας του Sportime.GR.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Auto Time: Audi: Επενδύει στην τεχνολογία του ψηφιακού φωτισμού για μεγαλύτερη ασφάλεια

Audi: Επενδύει στην τεχνολογία του ψηφιακού φωτισμού για μεγαλύτερη ασφάλεια

Η Audi αναπτύσσει νέα τεχνολογία ψηφιακού φωτισμού LED Matrix που προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες του δρόμου, αυξάνοντας την ασφάλεια και την άνεση στη νυχτερινή οδήγηση.

Auto Time
Auto Time: O Φερστάπεν την pole position στο Όστιν – Red Bull κόντρα σε McLaren – Αποτέλεσμα sprint qualifying GP ΗΠΑ

O Φερστάπεν την pole position στο Όστιν – Red Bull κόντρα σε McLaren – Αποτέλεσμα sprint qualifying GP ΗΠΑ

Ο Μαξ Φερστάπεν επικράτησε για ακόμη μία φορά, αυτή τη φορά στο Όστιν, παίρνοντας την pole position για τον αγώνα σπριντ του Γκραν Πρι Ηνωμένων Πολιτειών

Auto Time
Auto Time: Formula 1 και Apple TV υπέγραψαν 5ετή συμφωνία στις ΗΠΑ

Formula 1 και Apple TV υπέγραψαν 5ετή συμφωνία στις ΗΠΑ

Η Formula 1 συμφώνησε με την Apple TV σε αποκλειστική πενταετή μετάδοση στις Ηνωμένες Πολιτείες αξίας 160 εκατ. δολαρίων ετησίως από το 2026.

Auto Time
Auto Time: Πέντε αστέρια για τα Chery Tiggo 7 και Tiggo 8 στο Euro NCAP

Πέντε αστέρια για τα Chery Tiggo 7 και Tiggo 8 στο Euro NCAP

Τα Chery Tiggo 7 και Tiggo 8 απέσπασαν την ανώτατη διάκριση 5 αστέρων στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP.

Auto Time
Auto Time: Θριαμβευτικό φινάλε για το πρώτο «Χίλια Μίλια» στην Ελλάδα

Θριαμβευτικό φινάλε για το πρώτο «Χίλια Μίλια» στην Ελλάδα

Με εντυπωσιακή συμμετοχή και εικόνες μοναδικής ομορφιάς ολοκληρώθηκε το πρώτο «Χίλια Μίλια» στην Ελλάδα, αφήνοντας υποσχέσεις για τη συνέχεια.

Auto Time
Auto Time: Κοινωνικό leasing 100 ευρώ το μήνα για αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Κοινωνικό leasing 100 ευρώ το μήνα για αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα

Κοινωνικό leasing με 100 ευρώ τον μήνα για αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, όλα κρίνονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Auto Time
Formula 1: Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε τον ταχύτερο γύρο στην Ιστορία της Formula 1

Ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε τον ταχύτερο γύρο στην Ιστορία της Formula 1

Ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε στη Μόντσα τον ταχύτερο γύρο όλων των εποχών στη Formula 1 με μέση ταχύτητα 264,682 km h γράφοντας νέο ιστορικό ρεκόρ.

Formula 1
Auto Time: Τέλος εποχής: Ο Κρίστιαν Χόρνερ αποχωρεί από τη Red Bull – Νέος CEO ο Λοράν Μεκιές

Τέλος εποχής: Ο Κρίστιαν Χόρνερ αποχωρεί από τη Red Bull – Νέος CEO ο Λοράν Μεκιές

Η Red Bull γυρίζει σελίδα.

Auto Time
Auto Time: Μεγάλη μέρα για τη McLaren – Στο βάθρο οι Norris και Piastri

Μεγάλη μέρα για τη McLaren – Στο βάθρο οι Norris και Piastri

Αναφορικά με την ποινή του Oscar Piastri, η ομάδα έκανε τις παρατηρήσεις της.

Auto Time