ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Διπλωματικό «θρίλερ» με το ελληνικό τάνκερ που βύθισε τουρκικό καΐκι

Θέματα έχει δημιουργήσει η υπόθεση του δυστυχήματος ανοιχτά των Αδάνων, εκεί όπου ένα ελληνικό τάνκερ, χτύπησε και βύθισε ένα τουρκικό καΐκι. Έτσι, το όλο θέμα έχει εξελιχθεί σε ένα διπλωματικό θρίλερ, για γερά νεύρα, που σίγουρα θα απασχολήσει πολύ και τις επόμενες μέρες. Το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών έχει απλώσει ασπίδα...
Διπλωματικό «θρίλερ» με το ελληνικό τάνκερ που βύθισε τουρκικό καΐκι

Θέματα έχει δημιουργήσει η υπόθεση του δυστυχήματος ανοιχτά των Αδάνων, εκεί όπου ένα ελληνικό τάνκερ, χτύπησε και βύθισε ένα τουρκικό καΐκι.

Έτσι, το όλο θέμα έχει εξελιχθεί σε ένα διπλωματικό θρίλερ, για γερά νεύρα, που σίγουρα θα απασχολήσει πολύ και τις επόμενες μέρες.

Το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών έχει απλώσει ασπίδα προστασίας τόσο πάνω από το ελληνικό πλοίο όσο και τον καπετάνιο με το πλήρωμα.

Αιτία, το γεγονός ότι βάσει διεθνών συνθηκών η Τουρκία δεν έχει δικαίωμα διεξαγωγής έρευνας για το δυστύχημα, πολλώ δε μάλλον να ανέβει σε αυτό, επειδή είναι ελληνικό, σε διεθνή χωρικά ύδατα. Κάτι που έχει βγάλει εκτός εαυτού την Sahil Guvenlik, την τουρκική ακτοφυλακή, σύμφωνα με το enikos.gr.

Διεθνείς Συνθήκες Ναυτιλίας

Το δυστύχημα σημειώθηκε ανοιχτά των Αδάνων, περίπου 8,5 ναυτικά μίλια από τον κόλπο της Μυρσίνας. Το συγκεκριμένο σημείο είναι Διεθνή Χωρικά Ύδατα. Δικαίωμα SAR (Search And Rescue – Επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης) είχε η Τουρκία, όπως και έγινε. Μέχρι εκεί όμως…

Σύμφωνα με τις Διεθνείς Συνθήκες και ειδικότερα της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, εάν ένα ατύχημα λάβει χώρα σε διεθνή χωρικά ύδατα, το δικαίωμα διεξαγωγής έρευνας έχει η χώρα στους νόμους της οποίας υπάγεται το πλοίο αφού θεωρείται εθνικό έδαφος. Σε ότι αφορά τον καπετάνιο, δικαίωμα έρευνας έχει η χώρα της οποίας είναι υπήκοος ή έχει υψωμένη σημαία το πλοίο.

Εν προκειμένω, δικαίωμα προανάκρισης για το ελληνικό τάνκερ έχουν οι ελληνικές Αρχές, δηλαδή το Λιμενικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άγκυρα: Εντός τουρκικής υφαλοκρηπίδας το Oruc Reis – Μαξιμαλιστικές οι θέσεις της Ελλάδας

Οι… μπουνταλάδες

Οι Τούρκοι λιμενικοί το γνώριζαν πολύ καλά αυτό και προσπάθησαν με… γαλιφιές να πιάσουν στον ύπνο τον Έλληνα καπετάνιο και τα μέλη του πληρώματος θεωρώντας ότι έχουν να κάνουν με… μπουνταλάδες.

Έτσι, ανέβηκε κλιμάκιο λιμενικών στο ελληνικό τάνκερ ζητώντας ευγενικά από τον καπετάνιο να μετακινήσει το πλοίο περίπου 2,5 μίλια βορειότερα. Ο λόγος ήταν για εισέλθει σε τουρκικά χωρικά ύδατα κι έτσι να έχουν το δικαίωμα σύλληψης και βεβαίως όλης της προανακριτικής διαδικασίας για τον σχηματισμό δικογραφίας.

Ο Έλληνας καπετάνιος ψύχραιμος, ήταν γνώστης των δικαιωμάτων του και δεν «τσίμπησε» στην τουρκική παγίδα.

Όταν οι Τούρκοι είδαν πώς δεν έπιαναν τα κόλπα τους ισχυρίστηκαν ότι λόγω μέτρων για τον κορονοϊό θα φέρουν συνεργείο απολύμανσης ώστε εν συνεχεία να ανέβει ο εισαγγελέας. Προσπάθησαν μάλιστα να τον θέσουν σε περιορισμό στην γέφυρα. Κι εκεί ο Έλληνας καπετάνιος έκανε την κίνηση – ΜΑΤ. Ειδοποίησε το υπουργείο Ναυτιλίας.

Ήδη, στο υπουργείο και το Λιμενικό, από την πρώτη στιγμή που έλαβαν σήμα για την πρόσκρουση του ελληνικού τάνκερ με τουρκικό ψαροκάραβο είχαν μπει σε κατάσταση συναγερμού έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο. Ο ίδιος ο υπουργός ζήτησε από την νομική υπηρεσία να είναι έτοιμη για κάθε ενέργεια.

Στο τηλεφώνημα του καπετάνιου, οι υπηρεσίες του υπουργείου και του Λιμενικού κινήθηκαν ταχύτατα. Επικοινώνησαν με το υπουργείο Εξωτερικών το οποίο με την μεριά του προχώρησε σε όλες τις διαδικασίες για την αποστολή ρηματικής διακοίνωσης στην Τουρκία να σταματήσει άμεσα τις παράνομες ενέργειες στο ελληνικό τάνκερ.

Πηγή: Pentapostagma.gr

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελληνοτουρκικά: Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο

Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο

Ισραήλ, Ελλάδα, Κύπρος και ΗΠΑ ενισχύουν τον άξονα 3+1 και τον ρόλο τους στον διάδρομο IMEC που ενώνει Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρώπη.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Βγάζουν τα ισραηλινά υποβρύχια στην Ανατολική Μεσόγειο – Μπορούν να εκτοξεύσουν πυρηνικούς πυραύλους

Βγάζουν τα ισραηλινά υποβρύχια στην Ανατολική Μεσόγειο – Μπορούν να εκτοξεύσουν πυρηνικούς πυραύλους

Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει τέσσερις τορπιλοσωλήνες 650 χιλιοστών, γεγονός που έχει οδηγήσει σε εικασίες για δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων με πυρηνικές κεφαλές.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Φρεγάτα και υποβρύχιο από την Ελλάδα, κορβέτα και υποβρύχιο από το Ισραήλ μόνιμα στην Ανατολική Μεσόγειο

Ελληνοτουρκικά: Φρεγάτα και υποβρύχιο από την Ελλάδα, κορβέτα και υποβρύχιο από το Ισραήλ μόνιμα στην Ανατολική Μεσόγειο

Σχέδια για κοινή ελληνοϊσραηλινή ναυτική παρουσία με φρεγάτα υποβρύχια και κορβέτα στην Ανατολική Μεσόγειο στο πλαίσιο συνεργασίας ταχείας αντίδρασης.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Σχέδιο για ελληνοϊσραηλινή δύναμη ταχείας αντίδρασης

Σχέδιο για ελληνοϊσραηλινή δύναμη ταχείας αντίδρασης

Σενάρια για κοινή ταξιαρχία Ελλάδας Ισραήλ, με τη συμμετοχή της Κύπρου και βάσεις σε Ρόδο ή Κάρπαθο για προστασία κρίσιμων υποδομών.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Rafale «Make in India»: Ινδική συμμετοχή στο ραντάρ RBE2

Rafale «Make in India»: Ινδική συμμετοχή στο ραντάρ RBE2

Ινδική εταιρεία μπαίνει στην εφοδιαστική αλυσίδα του ραντάρ RBE2 AESA των Rafale. Συμφωνία Thales και SFO Technologies.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τουρκικά αντιτορπιλικά: Άχρηστα στο Αιγαίο τα ετοιμάζει για την Ανατολική Μεσόγειο

Τουρκικά αντιτορπιλικά: Άχρηστα στο Αιγαίο τα ετοιμάζει για την Ανατολική Μεσόγειο

Η Ελλάδα δεν διαθέτει πλοία αυτού του μεγέθους ενώ ο πυρήνας της ελληνικής αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής θα είναι οι τέσσερις ελληνικές Belharra.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Η Ελλάδα καταθέτει νέα αμυντική λίστα στο SAFE για 787 εκατ. ευρώ – Θα φτιάχνει και πυρομαχικά μεγάλου διαμετρήματος

Η Ελλάδα καταθέτει νέα αμυντική λίστα στο SAFE για 787 εκατ. ευρώ – Θα φτιάχνει και πυρομαχικά μεγάλου διαμετρήματος

Η τελική απόφαση για τη χρηματοδότηση των ελληνικών προτάσεων αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Φρεγάτες: Έκανε λάθος η Ελλάδα που πλήρωσε τις 4 FDI ενώ μπορούσε να πάρει τις FREMM μέσω SAFE;

Φρεγάτες: Έκανε λάθος η Ελλάδα που πλήρωσε τις 4 FDI ενώ μπορούσε να πάρει τις FREMM μέσω SAFE;

Mήπως λοιπόν η Ελλάδα βιάστηκε να επιλέξει τις γαλλικές FDI και θα μπορούσε να πάρει τις νέες FREMM (οι 2+2 από την Ιταλία θα είναι μεταχειρισμένες);

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τουρκία: Πάνω από 200 γεωτρήσεις για πετρέλαιο – Ψάχνει σαν… τρελή για κοιτάσματα

Τουρκία: Πάνω από 200 γεωτρήσεις για πετρέλαιο – Ψάχνει σαν… τρελή για κοιτάσματα

Η Άγκυρα τονίζει πως η τρέχουσα παραγωγή πετρελαίου, ύψους 180.000 βαρελιών την ημέρα, καλύπτει της ανάγκες καυσίμων για επτά εκατ. οχήματα.

Ελληνοτουρκικά