ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Και όμως η Ελλάδα έφτιαχνε drone πριν καν γεννηθεί ο Bayraktar – Tι πήγε λάθος

Η χώρα μας πρωτοπόρησε το 1979 με το ΚΕΑ ΠΗΓΑΣΟΣ όταν οι Τούρκοι έκαναν την πρώτη πτήση του Bayraktar το 2014.
Και όμως η Ελλάδα έφτιαχνε drone πριν καν γεννηθεί ο Bayraktar – Tι πήγε λάθος

Το ΚΕΑ ΠΗΓΑΣΟΣ είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος που παράγεται από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών με την ανάπτυξή του να αρχίζει από το 1979.

Λέγεται αλλιώς και Ε1-79 ΠΗΓΑΣΟΣ (έχοντας το χρόνο κατασκευής του). Η πρώτη πτήση έγινε το 1982 και πρωταρχικός του ρόλος είναι η παρακολούθηση και η συλλογή πληροφοριών.

Ουσιαστικά πρόκειται για το πρώτο μη επανδρωμένο αεροόχημα ελληνικής κατασκευής και σχεδίασης.

Η εξέλιξη του συστήματος αρχίζει στα τέλη του ’70 με συνεργασία το ΚΕΤΑ της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η πρώτη πτήση πρωτοτύπου πραγματοποιείται μόλις το 1982. Μέτα από πολλές καθυστερήσεις, η  ένταξή του στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιείται το 2003.

Συνολικά παραδόθηκαν 10 πλήρη συστήματα τύπου ΠΗΓΑΣΟΣ. Τα αεροσκάφη πρώτης γενιάς είχαν μήκος 2,1 μέτρα, άνοιγμα φτερών στα 5 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 160 χιλιόμετρα την ώρα και ελάχιστη 75 αντίστοιχα.

https://youtu.be/G8OYkwAPnKQ

Επίσης είχαν φόρτο απογείωσης 130 κιλά και αυτονομία στις 3,5 ώρες.

Σε ό,τι αφορά κάποια ιστορικά στοιχεία, το πρόγραμμα ΠΗΓΑΣΟΣ το 1979 ήταν από τα πρωτοπόρα καθώς ελάχιστες αεροπορικές δυνάμεις παγκοσμίως είχαν αρχίσει να ασχολούνται με σχέδια ανάπτυξης και μαζικής κατασκευής μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Μια ομάδα αξιωματικών του Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας Αεροπορίας εισηγήθηκε τη σχεδίαση και την ανάπτυξη ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους, μικρών διαστάσεων.

Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε ρόλους επιτήρησης πεδίου μάχης, αναγνώρισης αλλά και ως σύστημα αναμετάδοσης ηλεκτρομαγνητικών εκπομπών.

Η εισήγηση έγινε δεκτή από το ΓΕΑ.

Οι περισσότεροι δε από τους εμπλεκόμενους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας στο πρόγραμμα, ήταν φανατικοί αερομοντελιστές και αξιοποίησαν τις γνώσεις τους στο πλαίσιο της σχεδίασης και της ανάπτυξης του «ΠΗΓΑΣΟΣ».

Την περίοδο 1984-85 παγιώνονται η σχεδίαση, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους και το σύστημα ελέγχου του και αποφασίζεται το πέρασμα του προγράμματος στο στάδιο της μαζικής παραγωγής. Τη συγκεκριμένη διαδικασία προθυμοποιήθηκε να αναλάβει η ΕΑΒ, η οποία σε δεύτερο χρόνο θα αναλάμβανε και την εμπορική προώθησή του στην παγκόσμια αγορά από τη στιγμή που ορισμένες χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής είχαν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτησή του.

Συνοπτικά:

Πρόγραμμα “RPV Πήγασος” ΚΕΤΑ

Χρόνος ανάθεσης: 1979

Χρόνος περάτωσης: 2003

Περιγραφή: Σχεδίαση και κατασκευή ολοκληρωμένου συστήματος Remote pilot vehicle (Ιπτάμενη πλατφόρμα – σταθμός εδάφους).

Επιτυγχάνεται μεταφορά εικόνας Real time σε σταθμό εδάφους η κέντρο επιχειρήσεων. Μελλοντικά θα καλύπτει επιχειρησιακές ανάγκες ECM, Radio Relay κ.α.

Δημιουργία μοίρας ΣΜΕΑΦ πέντε Α/φων στην 131 ΣΜ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι Τούρκοι έβγαλαν το Bayraktar TBγια πρώτη φορά το 2014 κι ακολούθησαν περισσότερα από 300 πλήρη συστήματα από τότε. Το Bayraktar έχει ήδη συμπληρώσει 400 χιλιάδες ώρες πτήσης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Έχει χρησιμοποιηθεί σε επιχειρήσεις εναντίον των Κούρδων καθώς επίσης στο Ιράκ και στην Συρία.

Επίσης εθεάθησαν τόσο στο Ναγκόρνο- Καραμπάχ, στο πλευρό φυσικά του Αζερμπαϊτζάν όσο και κατά την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία!

Πιο πριν (2020) το Bayraktar είχε εντοπιστεί στην Αιθιοπία και στον πόλεμο στο Τίγκρεϊ.

Πηγή: geostratigika.gr 

Βαγγέλης Λάσκαρης

Μέλος της συντακτικής ομάδας του Sportime.GR.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελληνοτουρκικά: Τουρκία: Θα μιλήσουμε για το SAFE όταν μας έχετε ανάγκη

Τουρκία: Θα μιλήσουμε για το SAFE όταν μας έχετε ανάγκη

Ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Γιασάρ Γκιουλέρ υποβαθμίζει το πρόγραμμα SAFE και στέλνει μήνυμα ισχύος προς την Ευρώπη.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ισραηλινός αναλυτής: Οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά δοκιμή της ευρωπαϊκής κυριαρχίας

Ισραηλινός αναλυτής: Οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά δοκιμή της ευρωπαϊκής κυριαρχίας

Ο Σάι Γκαλ προειδοποιεί ότι οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά δοκιμή της ευρωπαϊκής κυριαρχίας.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Γιατί το Ισραήλ φοβάται την Τουρκία και τα τουρκικά F-35;

Γιατί το Ισραήλ φοβάται την Τουρκία και τα τουρκικά F-35;

Πακιστανικά ΜΜΕ αναλύουν γιατί το Ισραήλ αντιδρά στα τουρκικά F-35 αλλά όχι στη Σαουδική Αραβία εστιάζοντας στην τεχνολογία και την αυτονομία χρήσης.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Αερομαχίες στο Αιγαίο λένε οι Τούρκοι – Η  πρώτη αερομαχία μετά από χρόνια

Ελληνοτουρκικά: Αερομαχίες στο Αιγαίο λένε οι Τούρκοι – Η πρώτη αερομαχία μετά από χρόνια

Τουρκικά μέσα κάνουν λόγο για εμπλοκή ελληνικών και τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο μετά την άφιξη της φρεγάτας Κίμων, χωρίς επίσημη επιβεβαίωση.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Γιατί οι Τούρκοι επενδυτές έρχονται στην Ελλάδα σαν… τρελοί

Ελληνοτουρκικά: Γιατί οι Τούρκοι επενδυτές έρχονται στην Ελλάδα σαν… τρελοί

Το 2025, οι αιτήσεις για την ελληνική Χρυσή Βίζα από την Τουρκία αυξήθηκαν κατά 153%

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ρωσικό drone Orlan συνετρίβη στην Τουρκία – Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Ρωσικό drone Orlan συνετρίβη στην Τουρκία – Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Μη επανδρωμένο αεροσκάφος ρωσικής προέλευσης τύπου Orlan συνετρίβη στο Κοτζαελί με τις τουρκικές αρχές να ερευνούν το περιστατικό

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο

Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο

Ισραήλ, Ελλάδα, Κύπρος και ΗΠΑ ενισχύουν τον άξονα 3+1 και τον ρόλο τους στον διάδρομο IMEC που ενώνει Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρώπη.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Βγάζουν τα ισραηλινά υποβρύχια στην Ανατολική Μεσόγειο – Μπορούν να εκτοξεύσουν πυρηνικούς πυραύλους

Βγάζουν τα ισραηλινά υποβρύχια στην Ανατολική Μεσόγειο – Μπορούν να εκτοξεύσουν πυρηνικούς πυραύλους

Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει τέσσερις τορπιλοσωλήνες 650 χιλιοστών, γεγονός που έχει οδηγήσει σε εικασίες για δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων με πυρηνικές κεφαλές.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Φρεγάτα και υποβρύχιο από την Ελλάδα, κορβέτα και υποβρύχιο από το Ισραήλ μόνιμα στην Ανατολική Μεσόγειο

Ελληνοτουρκικά: Φρεγάτα και υποβρύχιο από την Ελλάδα, κορβέτα και υποβρύχιο από το Ισραήλ μόνιμα στην Ανατολική Μεσόγειο

Σχέδια για κοινή ελληνοϊσραηλινή ναυτική παρουσία με φρεγάτα υποβρύχια και κορβέτα στην Ανατολική Μεσόγειο στο πλαίσιο συνεργασίας ταχείας αντίδρασης.

Ελληνοτουρκικά