EXTRATIME

Δεν την ήθελε γιατι πίστευε οτι ήταν αλλήθωρη, εκείνος όμως δεν έβλεπε την τεράστια επιτυχία που θα ερχόταν

Ο Φίνος ήταν αντίθετος στη συμμετοχή της Τζένης Καρέζη στο “Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο”, γιατί πίστευε ότι ο στραβισμός της θα φαινόταν στην οθόνη.
Δεν την ήθελε γιατι πίστευε οτι ήταν αλλήθωρη, εκείνος όμως δεν έβλεπε την τεράστια επιτυχία που θα ερχόταν

Το “Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο” είναι μία από τις πιο αγαπημένες ελληνικές ταινίες, που σημάδεψε τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο. Όμως, πίσω από τις κάμερες υπήρξαν μεγάλες διαφωνίες και παρασκήνιο που έμεινε κρυφό για χρόνια. Ένα από αυτά αφορούσε την επιλογή της Τζένης Καρέζη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, μια απόφαση που δεν ήρθε εύκολα, καθώς ο Φιλοποίμην Φίνος ήταν αρχικά αντίθετος στη συμμετοχή της.

Η διαφωνία για την Τζένη Καρέζη
Όταν ο Αλέκος Σακελλάριος πρότεινε τη νεαρή Τζένη Καρέζη για τον ρόλο της νεαρής κόρης του πλούσιου εργοστασιάρχη, ο Φίνος δεν ενθουσιάστηκε. Η Καρέζη προερχόταν από το Εθνικό Θέατρο, όπου είχε ήδη αρχίσει να χτίζει τη φήμη της, όμως δεν είχε κινηματογραφική εμπειρία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, σύμφωνα με τον Φίνο, ήταν ότι είχε στραβισμό, κάτι που πίστευε ότι θα φαινόταν στην οθόνη και θα αφαιρούσε από την εικόνα της ως κινηματογραφική σταρ.

Παρά τις αντιρρήσεις του, ο Σακελλάριος επέμεινε, υποστηρίζοντας πως η Καρέζη είχε ταλέντο και γοητεία που μπορούσαν να υπερνικήσουν οποιοδήποτε οπτικό «ελάττωμα». Τελικά, κατάφερε να τον πείσει και η Καρέζη πήρε τον ρόλο. Το κοινό τη λάτρεψε, και η επιλογή του σκηνοθέτη αποδείχθηκε σωστή, καθώς η ταινία ήταν μία από τις πιο επιτυχημένες της χρονιάς.

Οι υπόλοιπες διαφωνίες και το μεγάλο ρίσκο
Η Καρέζη δεν ήταν το μόνο σημείο διαφωνίας. Ο Φίνος είχε επίσης αντιρρήσεις για τη συμμετοχή του Βασίλη Αυλωνίτη, επειδή είχε παίξει σε πολλές χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγές και θεωρούσε ότι είχε «φθαρεί» η κινηματογραφική του εικόνα. Όμως, η χημεία του με τον Μίμη Φωτόπουλο ήταν αξεπέραστη και το κοινό τους αποθέωσε.

Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι ο Φίνος ήθελε οπωσδήποτε να συμμετέχει ο Αλέκος Αλεξανδράκης, παρόλο που ο ρόλος του ήταν μικρός. Για να τον πείσει, του έδωσε αμοιβή σαν να ήταν πρωταγωνιστής, ένα ρίσκο που τελικά αποδείχθηκε έξυπνη κίνηση.

Η ταινία που έγραψε ιστορία
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 12 Δεκεμβρίου 1955 και σημείωσε τεράστια επιτυχία, κατακτώντας τη δεύτερη θέση σε εισπράξεις εκείνης της χρονιάς – πρώτη ήταν η “Στέλλα” με τη Μελίνα Μερκούρη. Η επιτυχία της ήταν τόσο μεγάλη, που δύο χρόνια αργότερα ο Φίνος έπεισε τον Σακελλάριο να γυρίσουν το πρώτο σίκουελ στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, το “Λατέρνα, Φτώχεια και Γαρίφαλο”.

Σήμερα, το “Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο” θεωρείται κλασική ταινία του ελληνικού κινηματογράφου, παρά τις αρχικές αμφιβολίες για το καστ και την παραγωγή του. Όσο για την Τζένη Καρέζη, αυτή η ταινία έγινε το διαβατήριό της για μια λαμπρή καριέρα.

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Όταν βλέπουμε ανάρμοστες εκδηλώσεις να γίνονται ακόμα και εντός των ναών, περιμένουμε να τους σεβαστεί ο κάθε «άνιωθος» Δήμαρχος;

Ελευθέριος Ανδρώνης
VIRAL: Τι είναι οι λάμψεις που βλέπεις όταν είσαι στον ηλεκτρικό; Είναι εκρήξεις ή κάτι άλλο;

Τι είναι οι λάμψεις που βλέπεις όταν είσαι στον ηλεκτρικό; Είναι εκρήξεις ή κάτι άλλο;

Ένα βίντεο μέσα από συρμό του ηλεκτρικού προκάλεσε ανησυχία λόγω έντονων λαμψών. Δεν πρόκειται για εκρήξεις αλλά για ένα συνηθισμένο φαινόμενο.

VIRAL
Κοινωνία: Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

«Όταν είδαν ότι δεν τσιμπάω, σου λέει τώρα θα τον θάψουμε - Με κατηγορούν γιατί λέω αλήθειες ενώ είμαι νεοδημοκράτης απ' τα γεννοφάσκια μου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Φορολογικό «ντου» σε συγγενείς των Τεμπών και αγρότες - Η έφοδος της ΑΑΔΕ έγινε λίγο αφότου η Μ.Καρυστιανού προανήγγειλε νέο πολιτικό κίνημα

Κοινωνία
ExtraTime: Η Εκκλησία που βρίσκεται στην Αρκαδία και έγινε γνωστή ως μια από τις πιο ασυνήθιστες εκκλησίες στην Ελλάδα

Η Εκκλησία που βρίσκεται στην Αρκαδία και έγινε γνωστή ως μια από τις πιο ασυνήθιστες εκκλησίες στην Ελλάδα

Στη Μαντίνεια Αρκαδίας υπάρχει μια εκκλησία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Η Αγία Φωτεινή έγινε γνωστή σε όλη την Ελλάδα για την αρχιτεκτονική και την ιδιαίτερη ιστορία της.

ExtraTime
ExtraTime: Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα με τον Βασίλη Σκουλά στη «Ντελίνα»

Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα με τον Βασίλη Σκουλά στη «Ντελίνα»

Πολλές ακόμη εκδηλώσεις στον ίδιο «πολυχώρο» με ξεχωριστούς καλλιτέχνες. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.

ExtraTime
Ελευθέριος Ανδρώνης: Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Η ΕΕ διεξάγει πόλεμο στην ίδια της την παραγωγή - Πεδίο μάχης οι Βρυξέλλες για την επιβίωση των αγροτών και τη διατροφική αυτάρκεια όλων μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Αντί να απολογηθεί για την ασυδοσία των «φραπέδων», ο Μάκης Βορίδης προκαλεί κι από πάνω τους φτωχοποιημένους αγρότες

Κοινωνία
Κοινωνία: Νερό: Χαράτσι 9 ευρώ στον τριμηνιαίο λογαριασμό φέρνει η ΕΥΔΑΠ

Νερό: Χαράτσι 9 ευρώ στον τριμηνιαίο λογαριασμό φέρνει η ΕΥΔΑΠ

Οι χρεώσεις κατανάλωσης παραμένουν - για την ώρα ίδιες - αλλά αυξάνεται το πάγιο ύδρευσης και προστίθεται νέο πάγιο αποχέτευσης

Κοινωνία