EXTRATIME

Έζησε 11 χρόνια με λύκους. Όταν γύρισε στους ανθρώπους, κατάλαβε πόσο καλύτερα ήταν με τους λύκους.

Τον έδωσαν σε έναν βοσκό, τον ξέχασαν, και έζησε με λύκους. Όταν επέστρεψε στους ανθρώπους, ένιωσε ξένος. Ήθελε μόνο να επιστρέψει στο δάσος.
Έζησε 11 χρόνια με λύκους. Όταν γύρισε στους ανθρώπους, κατάλαβε πόσο καλύτερα ήταν με τους λύκους.

Το 1954, ένα εφτάχρονο αγόρι από την Ανδαλουσία που το έλεγαν Μάρκος, παραδόθηκε από τον ίδιο του τον πατέρα σ’ έναν ηλικιωμένο βοσκό στα βουνά της Σιέρα Μορένα. Ήταν φτωχοί, η μητέρα του είχε πεθάνει, η μητριά του τον κακοποιούσε, κι αυτός ήταν απλώς ένα στόμα λιγότερο. Ο βοσκός τού έδειξε πώς να επιβιώνει στη φύση. Λίγους μήνες αργότερα όμως, ο γέροντας πέθανε. Και ο μικρός Μάρκος έμεινε ολομόναχος. Ή σχεδόν μόνος.

Για τα επόμενα έντεκα χρόνια, ο Μάρκος δεν ξανάδε άνθρωπο. Μόνο αγριόχοιρους, φίδια και, κυρίως, λύκους. Τα ζώα αυτά έγιναν η οικογένειά του. Με τους λύκους έπαιζε, κοιμόταν, μοιραζόταν θηράματα, και για να τους καταλάβει, μιμήθηκε τις κραυγές τους. Με τον καιρό, τα ισπανικά χάθηκαν από το στόμα του και έμειναν μόνο ουρλιαχτά. Έτρωγε ωμό κρέας, κοιμόταν σε σπηλιές, και περπατούσε με τα τέσσερα. Όταν μετά από έντεκα χρόνια τον εντόπισε η Πολιτοφυλακή, χρειάστηκε να τον δέσουν και να τον φιμώσουν. Δάγκωνε, ούρλιαζε και δεν καταλάβαινε γιατί τον πήγαιναν πίσω σε μια κοινωνία που δεν είχε πια γι’ αυτόν κανένα νόημα.

Ο πατέρας του ήταν ζωντανός. Τον κοίταξε σαν να μη συνέβη τίποτα. Δεν συγκινήθηκε, δεν τον αγκάλιασε, δεν ρώτησε πού ήταν τόσα χρόνια. Μόνο τον μάλωσε που έχασε το σακάκι του. Τόσο άξιζε ένα παιδί. Οι μοναχές σε ένα νοσοκομείο της Μαδρίτης τον ξαναδίδαξαν πώς να τρώει, πώς να μιλά, πώς να περπατά όρθιος. Όμως κάτι είχε αλλάξει για πάντα μέσα του.

Όταν τον έστειλαν για να ζήσει στην κοινωνία, όλα του φαίνονταν αφύσικα. Η μυρωδιά του καυσαερίου τον ζάλιζε, τα φώτα των πόλεων τον τρόμαζαν, οι άνθρωποι τού φαίνονταν πιο βίαιοι, πιο πονηροί, πιο ύπουλοι απ’ τα άγρια ζώα. Δούλεψε ως βοσκός, ως σερβιτόρος, υπηρέτησε στον στρατό, αλλά τον εκμεταλλεύονταν συνεχώς. Του έπαιρναν τα λεφτά, τον έπιαναν κορόιδο. Κι εκείνος δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί οι άνθρωποι είναι έτσι. Γιατί γελούν ενώ σε κοροϊδεύουν. Γιατί μιλούν και δεν λένε την αλήθεια.

Σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, ο Μάρκος είπε: «Οι λύκοι δεν λένε ψέματα. Αν σε δαγκώσουν, ξέρεις γιατί. Οι άνθρωποι θα σε φιλήσουν και την ίδια στιγμή θα σου καρφώσουν το μαχαίρι». Είπε πως η φύση του έδωσε περισσότερα απ’ όσα του έδωσε η κοινωνία. Και πως, αν μπορούσε, θα γύριζε πίσω στα βουνά. Στα μόνα πλάσματα που τον δέχτηκαν αληθινά.

Ο συγγραφέας και ανθρωπολόγος Γκαμπριέλ Χανέρ Μανίλα έγραψε τη ζωή του σε μια διδακτορική διατριβή. Και αργότερα, η ζωή του έγινε ταινία: Entrelobos — «Μεταξύ Λύκων». Ο ίδιος ο Μάρκος εμφανίζεται για λίγα δευτερόλεπτα, σαν σκιά, σαν μνήμη. Την υπόλοιπη ώρα, βλέπουμε το παιδί που έγινε λύκος. Ή, μάλλον, το παιδί που οι άνθρωποι του φέρθηκαν τόσο άσχημα, που βρήκε καταφύγιο στην αγκαλιά των ζώων.

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ατζέντα: Εορτολόγιο Πέμπτη 21 Αυγούστου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα!

Εορτολόγιο Πέμπτη 21 Αυγούστου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα!

Σήμερα, Πέμπτη 21 Αυγούστου η εκκλησία εορτάζει και τιμάει τη μνήμη του Αγιού Θαδδαίου του Απόστολου.

Ατζέντα
ExtraTime: Υπάρχει λόγος που ο γιακάς στο πόλο μπλουζάκι σου σηκώνεται συνέχεια

Υπάρχει λόγος που ο γιακάς στο πόλο μπλουζάκι σου σηκώνεται συνέχεια

Ο σηκωμένος γιακάς στο πόλο μπλουζάκι δεν ήταν μόδα αλλά προστασία. Ο René Lacoste τον σχεδίασε για να γλιτώσει τους τενίστες από τον ήλιο.

ExtraTime
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ρομπότ εγκυμοσύνης από την Κίνα: Fake news ή ο απόλυτος εφιάλτης που φέρνει ο μετανθρωπισμός;

Ρομπότ εγκυμοσύνης από την Κίνα: Fake news ή ο απόλυτος εφιάλτης που φέρνει ο μετανθρωπισμός;

Η είδηση αναπαρήχθη σε όλα τα ΜΜΕ αλλά ελέγχεται σοβαρά για την εγκυρότητά της - Ωστόσο έχει μια ανησυχητική δόση πραγματικότητας

Ελευθέριος Ανδρώνης
ExtraTime: Κάθε τραγούδι και μια ιστορία: Και τώρα Τρελοκόριτσο γελάς

Κάθε τραγούδι και μια ιστορία: Και τώρα Τρελοκόριτσο γελάς

Το περίφημο τραγούδι που συνδέθηκε με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση δεν είναι ακριβώς αυτό… που ξέρεις.

ExtraTime
ExtraTime: Η φοβερή πρόβα του Σταμάτη Κόκοτα λίγο πριν φύγει απ’ τη ζωή

Η φοβερή πρόβα του Σταμάτη Κόκοτα λίγο πριν φύγει απ’ τη ζωή

(VIDEO) Ο αλησμόνητος ερμηνευτής είναι συγκλονιστικός.

ExtraTime
Κοινωνία: Επιτέλους θα σωθούμε από τις πυρκαγιές: Η βουλευτής ΝΔ Ασημίνα Σκόνδρα είπε ότι έρχονται… «κασκαντέρ»

Επιτέλους θα σωθούμε από τις πυρκαγιές: Η βουλευτής ΝΔ Ασημίνα Σκόνδρα είπε ότι έρχονται… «κασκαντέρ»

Αντί για Canadair η κυβέρνηση φέρνει… Κασκαντέρ - Έτσι έχουν καταντήσει οι πολίτες για να σώζουν τα σπίτια τους

Κοινωνία
Κοινωνία: Σφοδρές αντιδράσεις για το πούλημα της ΕΛΒΟ σε Ισραηλινούς – Η Ελλάδα ξεπουλά τα πάντα και υποθηκεύει την άμυνα της σε ξένους

Σφοδρές αντιδράσεις για το πούλημα της ΕΛΒΟ σε Ισραηλινούς – Η Ελλάδα ξεπουλά τα πάντα και υποθηκεύει την άμυνα της σε ξένους

Όλη η ΕΕ στρέφεται στην αμυντική αυτάρκεια κι εμείς ξεπουλάμε - Ο Ισραηλινός όμιλος SK απέκτησε το σύνολο των μετοχών της ιστορικής ΕΛΒΟ

Κοινωνία
ExtraTime: Ο Βρετανός που σκηνοθέτησε τον θάνατό του για να πάρει την ασφάλεια αλλά τον πρόδωσε μια φωτογραφία

Ο Βρετανός που σκηνοθέτησε τον θάνατό του για να πάρει την ασφάλεια αλλά τον πρόδωσε μια φωτογραφία

Ο John Darwin εξαφανίστηκε στη θάλασσα, αλλά στην πραγματικότητα κρυβόταν πίσω από μια ντουλάπα. Η φωτογραφία στον Παναμά κατέρριψε το σχέδιο.

ExtraTime
ExtraTime: Το πορτρέτο που κόντεψε να πεταχτεί στα σκουπίδια και τελικά αποδείχθηκε θησαυρός του 16ου αιώνα

Το πορτρέτο που κόντεψε να πεταχτεί στα σκουπίδια και τελικά αποδείχθηκε θησαυρός του 16ου αιώνα

Ένα πορτρέτο που όλοι περιφρονούσαν αποδείχθηκε γνήσιο έργο Αναγέννησης. Η αποκατάσταση αποκάλυψε την αληθινή μορφή της Isabella de’ Medici.

ExtraTime