EXTRATIME

Η αλλαγή που έκανε ο Χιτσκοκ στον δολοφόνο του Ψυχώ για να τον κάνει πιο συμπαθητικό

Ο Χίτσκοκ, με την ταινία "Ψυχώ", άλλαξε την εικόνα του Νόρμαν Μπέητς, δημιουργώντας έναν χαρακτήρα που αναμειγνύει τρόμο και συμπόνια,
Η αλλαγή που έκανε ο Χιτσκοκ στον δολοφόνο του Ψυχώ για να τον κάνει πιο συμπαθητικό

Στην ταινία “Ψυχώ” του Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο Νόρμαν Μπέητς, ο μυθικός δολοφόνος που κρύβεται πίσω από το απομονωμένο μοτέλ και τη διπλή προσωπικότητα, είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες του κινηματογράφου. Αν όμως σκεφτούμε για μια στιγμή πώς τον βλέπαμε στο βιβλίο του Ρόμπερτ Μπους, η διαφορά είναι εντυπωσιακή.

Στο βιβλίο, ο Νόρμαν είναι πολύ πιο απειλητικός, σχεδόν αδιάφορος και χωρίς τις ψυχολογικές αποχρώσεις που θα τον έκαναν να φαίνεται ανθρώπινος. Ο Χίτσκοκ, ωστόσο, ήθελε κάτι διαφορετικό για την ταινία του: ήθελε ο θεατής να κατανοήσει, έστω και εν μέρει, τον Νόρμαν, να τον λυπηθεί, να νιώσει ταυτόχρονα τρόμο και συμπόνια.

Πώς το κατάφερε; Ο Χίτσκοκ παρουσίασε τον Νόρμαν Μπέητς ως έναν νεαρό άντρα με έντονη ανασφάλεια και μια σχεδόν παιδική αθωότητα. Αυτό τον έκανε πιο ανθρώπινο. Στις σκηνές που τον βλέπουμε να μιλά με τη μητέρα του, η οποία φέρεται σαν να είναι ακόμα ζωντανή, ο θεατής αρχίζει να καταλαβαίνει την ψυχική του κατάρρευση. Στη συνέχεια, όταν αποκαλύπτεται ότι αυτή η μητέρα δεν είναι παρά μια φωνή στο κεφάλι του, το κοινό νιώθει φόβο, αλλά ταυτόχρονα και μία ψυχική σύνδεση με τον Μπέητς.

Αυτός ο χειρισμός ήταν έξυπνος: Ο Χίτσκοκ δεν έκανε τον Νόρμαν μια καρικατούρα ενός κακού, αλλά έναν άνθρωπο που είχε χάσει την πορεία του στη ζωή. Εντυπωσιακά, ο θεατής δεν τον βλέπει μόνο ως δολοφόνο, αλλά και ως θύμα, κάτι που τον κάνει πολύ πιο συμπαθητικό και δυναμικό χαρακτήρα.

Η μεγάλη αλλαγή του Χίτσκοκ ήταν αυτή η ανθρώπινη διάσταση που έδωσε στον χαρακτήρα, κάνοντάς τον ταυτόχρονα ανατριχιαστικό και λυπηρό. Παρά τις φρικαλέες του πράξεις, το κοινό δεν μπορεί να μην αισθανθεί έστω και λίγη συμπόνια για τον Νόρμαν. Έτσι, ο Χίτσκοκ δημιούργησε ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα και αξέχαστα πρόσωπα της ιστορίας του κινηματογράφου.

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Δάκρυσε όλη η Ελλάδα με τον απαρηγόρητο τσοπάνη – Σκοτώνουμε τα πρόβατά μας για να μας ταΐσουν «πολτό» πολυεθνικών

Δάκρυσε όλη η Ελλάδα με τον απαρηγόρητο τσοπάνη – Σκοτώνουμε τα πρόβατά μας για να μας ταΐσουν «πολτό» πολυεθνικών

Το ελληνικό κράτος αφανίζει με αδίστακτο τρόπο το ζωικό κεφάλαιο της χώρας - «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά μας ένα - ένα...»

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Στρατηγική έκθεση – βόμβα από Τραμπ: Η ΕΕ αυτοκτονεί διαγράφοντας τον πολιτισμό της – Σε 20 χρόνια θα αφανιστεί αν συνεχίσει έτσι

Στρατηγική έκθεση – βόμβα από Τραμπ: Η ΕΕ αυτοκτονεί διαγράφοντας τον πολιτισμό της – Σε 20 χρόνια θα αφανιστεί αν συνεχίσει έτσι

Κάλεσμα προς τα πατριωτικά κόμματα πραγματοποιούν οι ΗΠΑ, αλλιώς «σε λίγες δεκαετίες οι ευρωπαίοι θα γίνουν μειοψηφία στις χώρες τους»

Κοινωνία
Κοινωνία: Γαλαντόμος ο Βασίλης Κικίλιας: «Δέχομαι τη διαμαρτυρία των αγροτών αλλά να πάνε στην άκρη του δρόμου»

Γαλαντόμος ο Βασίλης Κικίλιας: «Δέχομαι τη διαμαρτυρία των αγροτών αλλά να πάνε στην άκρη του δρόμου»

Απίστευτες δηλώσεις - Ο Βασίλης Κικίλιας κάνει τη... χάρη στους αγρότες να διαδηλώσουν αλλά τους λέει να κάνουν στην... άκρη για να μην ενοχλούν

Κοινωνία
Κοινωνία: Θεσσαλονίκη: Ανάπηρος έχτισε ράμπα μόνος του και έδειξε τι σημαίνει να είσαι ΑμεΑ στην τριτοκοσμική Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Ανάπηρος έχτισε ράμπα μόνος του και έδειξε τι σημαίνει να είσαι ΑμεΑ στην τριτοκοσμική Ελλάδα

Τη δουλειά που όφειλε να κάνει ο δήμος εδώ και χρόνια, την έκανε με μια ακτιβιστική πράξη ο Κωσταντίνος Τσιφτσόπουλος

Κοινωνία
Κοινωνία: Εξοργιστικό: Χάρτης της Κομισιόν δείχνει τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με τα χρώματα της Τουρκίας!

Εξοργιστικό: Χάρτης της Κομισιόν δείχνει τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με τα χρώματα της Τουρκίας!

Τον κατάπτυστο χάρτη που κυκλοφορεί σε επίσημο φυλλάδιο, κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης

Κοινωνία
Κοινωνία: Κάλεσμα στους αγρότες από τη Μαρία Καρυστιανού: «Ίδια η ρίζα του κακού για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ  –  Όλοι μαζί μέχρι τη δικαίωση!»

Κάλεσμα στους αγρότες από τη Μαρία Καρυστιανού: «Ίδια η ρίζα του κακού για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ – Όλοι μαζί μέχρι τη δικαίωση!»

«Οι πολιτικοί υπεύθυνοι παραμένουν ΠΑΝΤΑ εκτός κάδρου, ΑΤΙΜΩΡΗΤΟΙ!, προστατευμένοι από το άρθρο 86»

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Άρχισαν να διαφημίζουν τις «ευτυχισμένες» φυλακές του μέλλοντος – Τα Γιάννενα παρουσιάζονται ως πόλη των 15 λεπτών!

Άρχισαν να διαφημίζουν τις «ευτυχισμένες» φυλακές του μέλλοντος – Τα Γιάννενα παρουσιάζονται ως πόλη των 15 λεπτών!

Τα «κλουβιά» γίνονται θελκτικά εάν έχουν χρυσά κάγκελα - Διαφημίζουν τα Γιάννενα ως την πιο ευτυχισμένη πόλη των 15 λεπτών

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Πορτοσάλτε: «Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ περιέχει τη βελτίωση» – Κανάκης: «Ούτε ο Μητσοτάκης τέτοιο επιχείρημα»

Πορτοσάλτε: «Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ περιέχει τη βελτίωση» – Κανάκης: «Ούτε ο Μητσοτάκης τέτοιο επιχείρημα»

O Άρης Πορτοσάλτε εμφάνισε την ακρίβεια ως... ανάπτυξη και ο Αντώνης Κανάκης δεν θα μπορούσε να το αφήσει ασχολίαστο

Κοινωνία
Κοινωνία: Αγρότες: Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις με νέα μπλόκα – Τακτική καρότου και μαστίγιου ακολουθεί η κυβέρνηση

Αγρότες: Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις με νέα μπλόκα – Τακτική καρότου και μαστίγιου ακολουθεί η κυβέρνηση

Κερδίζει χρόνο η κυβέρνηση - Σε επίπεδο δηλώσεων επιλέγουν την μετριοπάθεια, αλλά στο πεδίο επιβάλλεται άγρια καταστολή από τα ΜΑΤ

Κοινωνία