EXTRATIME

Η μαγική φωνή που άλλαξε την ποπ στην Ελλάδα και δεν τη χορτάσαμε ποτέ

Ήρθε, άλλαξε τα πάντα στην ελληνική ποπ, και έφυγε για να γίνει κάτι ακόμα μεγαλύτερο. Η Αλέξια είναι η φωνή που δεν ξεχάσαμε ποτέ.
Η μαγική φωνή που άλλαξε την ποπ στην Ελλάδα και δεν τη χορτάσαμε ποτέ

Ήταν μια εποχή που η ελληνική ποπ δεν είχε ακόμη πρόσωπο. Δεν είχε βρει ακόμη τη φωνή της. Και τότε εμφανίστηκε εκείνη. Μια νεαρή Κύπρια, με μόρφωση, με ήθος, με φωνή που έμοιαζε να κουβαλάει κάτι παραπάνω από νότες. Κουβαλούσε χαρακτήρα. Ήρθε χωρίς θόρυβο και έγραψε ιστορία χωρίς να το ζητήσει.

Η Αλέξια δεν τραγουδούσε για να εντυπωσιάσει. Τραγουδούσε γιατί το σώμα της, η σκέψη της, ολόκληρη η ύπαρξή της ήταν μουσική. Και αυτό το καταλάβαινες από την πρώτη φράση, από τον τρόπο που έλεγε μια λέξη σαν να την ανακάλυπτε εκείνη τη στιγμή. Έδωσε πρόσωπο στην ελληνική ποπ, και για μια ολόκληρη δεκαετία —ίσως και παραπάνω— την έκανε να ακούγεται με αξιοπρέπεια, πάθος και ειλικρίνεια.

Οι επιτυχίες της ήταν πολλές, αλλά δεν ήταν αυτό που τη χαρακτήρισε. Ήταν το βάθος της ερμηνείας. Η συνέπεια. Η καθαρότητα. Δεν τραγουδούσε απλώς καλά· τραγουδούσε όπως ελάχιστοι μπορούν να τραγουδήσουν: με συγκρότηση, με βάθος, με ψυχή. Και όταν κάποιοι πίστευαν πως την είχαν κατατάξει, εκείνη άλλαζε. Εξελισσόταν. Ζούσε τη μουσική με τρόπο πιο μεγάλο από την αγορά που την περιέβαλε.

Μετά την τεράστια επιτυχία, δεν αναπαύτηκε. Προχώρησε. Άνοιξε νέους δρόμους. Έγραψε τη δική της πορεία μακριά από τη δημοσιότητα, όχι γιατί την απέρριψε, αλλά γιατί είχε κάτι πιο μεγάλο να κυνηγήσει. Την ουσία της μουσικής. Την ελευθερία του αυτοσχεδιασμού. Την απόλυτη ένωση φωνής και ιδέας.

Η συνεργασία της με τον Τσικ Κορία, η μεταμόρφωσή της σε δημιουργό που γράφει, συνθέτει, ψάχνει, δεν ήταν απόπειρα αναγέννησης. Ήταν η φυσική συνέχεια μιας καλλιτέχνιδας που ποτέ δεν σταμάτησε να ανεβαίνει. Και κάθε της βήμα μακριά από τη σκηνή της ποπ, αντί να την απομακρύνει από εμάς, την έκανε να μένει ακόμα πιο έντονα μέσα μας.

Γιατί, όσο κι αν ανέβηκε σκαλιά, η ψυχή μας πάντα θα κουβαλά εκείνη την εποχή που η Αλέξια έδινε υπόσταση στα αισθήματά μας. Κι αν κάποιος πιστεύει πως η ποπ είναι είδος επιφανειακό, δεν έχει καταλάβει τίποτα από μουσική. Η ποπ είναι η πιο δύσκολη τέχνη: να πεις πολλά με λίγα, να μιλήσεις σε όλους χωρίς να γίνεις κοινός, να αφήσεις σημάδι σε εποχές που αλλάζουν κάθε μέρα.

Η Αλέξια το έκανε αυτό. Και το έκανε τόσο καλά, που σήμερα δεν είναι απλώς μια ανάμνηση. Είναι μέτρο σύγκρισης. Είναι παρουσία που δεν εξαντλήθηκε, απλώς μεταμορφώθηκε. Γι’ αυτό δεν τη χορτάσαμε ποτέ. Όχι επειδή λείπει. Αλλά επειδή μάς έδωσε κάτι που δεν τελειώνει.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Ο Έλληνας ζωγράφος του οποίου οι πίνακες βρίσκονται στο Λούβρο!

Ο Έλληνας ζωγράφος του οποίου οι πίνακες βρίσκονται στο Λούβρο!

Ο Έλληνας ζωγράφος και οι πίνακές του στο Λούβρο

ExtraTime
ExtraTime: Τόσες μέρες κράτησε η πολιορκία της Πόλης από τους Οθωμανούς

Τόσες μέρες κράτησε η πολιορκία της Πόλης από τους Οθωμανούς

Τόσο κράτησε η πολιορκία της Πόλης από τους Οθωμανούς

ExtraTime
ExtraTime: Ο αυτοκράτορας που έδινε τα λεφτά στον λαό – Είχε πουλήσει ακόμα και τα πράγματά του για να αγοράσει τρόφιμα

Ο αυτοκράτορας που έδινε τα λεφτά στον λαό – Είχε πουλήσει ακόμα και τα πράγματά του για να αγοράσει τρόφιμα

Ο αυτοκράτορας που ήταν παράδειγμα

ExtraTime
Κοινωνία: Εμπαίζει τη νοημοσύνη του κόσμου η Μενδώνη για το σόου στο Άργος – Το ερειπωμένο κτίριο επισκευάστηκε για να… γκρεμιστεί!

Εμπαίζει τη νοημοσύνη του κόσμου η Μενδώνη για το σόου στο Άργος – Το ερειπωμένο κτίριο επισκευάστηκε για να… γκρεμιστεί!

Τραγέλαφος: Η Μενδώνη είχε επιπλήξει μια υπάλληλο στο Άργος για την κατάσταση ενός κτιρίου που φτιάχτηκε μεν, αλλά θα... γκρεμιστεί γιατί έχει αρχαία από κάτω!

Κοινωνία
ExtraTime: Το πτηνό που μπορεί να γίνει επικίνδυνο και να σκοτώσει με τα πόδια του

Το πτηνό που μπορεί να γίνει επικίνδυνο και να σκοτώσει με τα πόδια του

Ένα πτηνό που δε μοιάζει με τα άλλα

ExtraTime
Κοινωνία: Μονή Σινά: O Υφ.Εξ Τάσος Χατζηβασιλείου παραδέχτηκε ότι το Μοναστήρι βρίσκεται στον «αέρα» στο ζήτημα των ιδιοκτησιών

Μονή Σινά: O Υφ.Εξ Τάσος Χατζηβασιλείου παραδέχτηκε ότι το Μοναστήρι βρίσκεται στον «αέρα» στο ζήτημα των ιδιοκτησιών

Η κυβέρνηση εξακολουθεί να αρνείται την εθνική ήττα - Ασχολούνται μόνο με το λατρευτικό καθεστώς, υποβαθμίζοντας το ιδιοκτησιακό

Κοινωνία
Κοινωνία: Μάτι: Οργή και θρήνος των συγγενών για την δικαστική απόφαση – «Μην περιμένει κανείς δικαίωση στην Ελλάδα – Δεν υπάρχει δικαιοσύνη εδώ»

Μάτι: Οργή και θρήνος των συγγενών για την δικαστική απόφαση – «Μην περιμένει κανείς δικαίωση στην Ελλάδα – Δεν υπάρχει δικαιοσύνη εδώ»

104 νεκροί και ούτε ένας πολιτικός στη φυλακή - Ποινές «χάδι» και μόνο για τους «τελευταίους τροχούς της αμάξης» επέβαλλε το δικαστήριο

Κοινωνία
ExtraTime: Τρόλεϊ: Έρχεται το τέλος της εποχής τους; Θα τα αντικαταστήσουν με οικολογικά λεωφορεία

Τρόλεϊ: Έρχεται το τέλος της εποχής τους; Θα τα αντικαταστήσουν με οικολογικά λεωφορεία

Το παραδοσιακό τρόλεϊ, με τις κεραίες και τα καλώδια, φαίνεται πως οδεύει προς τη δύση του στην Αθήνα. Στη θέση του, ηλεκτρικά λεωφορεία με αυτονομία και μηδενικούς ρύπους

ExtraTime
ExtraTime: Ο στρατηγός που νίκησε με φανάρια και φως. Έγινε ο πιο παράξενος θρύλος του πολεμικού κόσμου.

Ο στρατηγός που νίκησε με φανάρια και φως. Έγινε ο πιο παράξενος θρύλος του πολεμικού κόσμου.

Ήταν σογκούν, ήρωας και κυνηγός δαιμόνων. Ο Sakanoue no Tamuramaro νίκησε με φως και έγινε ο πιο παράξενος θρύλος του πολεμικού κόσμου.

ExtraTime