EXTRATIME

Η μόνη ταινία που δεν έχει μια Αλίκη Βουγιουκλάκη αλλά δύο Αλίκες Βουγιουκλάκη

Το 1961 η Αλίκη Βουγιουκλάκη έπαιξε τον πιο διπλό ρόλο της ζωής της.
Η μόνη ταινία που δεν έχει μια Αλίκη Βουγιουκλάκη αλλά δύο Αλίκες Βουγιουκλάκη

Το 1961, η Φίνος Φιλμ αποφάσισε να κάνει κάτι που έμοιαζε απίθανο για τα ελληνικά δεδομένα της εποχής: να βάλει την Αλίκη Βουγιουκλάκη να υποδυθεί δύο διαφορετικές γυναίκες στην ίδια ταινία. Ο τίτλος της ήταν «Η Λίζα και η Άλλη», και δεν ήταν απλώς μια ακόμη ρομαντική κομεντί. Ήταν ένα κινηματογραφικό πείραμα με μια σταρ που έπιανε φωτιά, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Η Λίζα είναι μια μικροπωλήτρια, φτωχιά, άστεγη, και πάνω απ’ όλα πανέξυπνη. Κοιμάται κρυφά σε παλαιοπωλείο και βρίσκεται μπλεγμένη με τον νόμο, μέχρι που την υπερασπίζεται ένας νεαρός δικηγόρος, ο Θάνος. Την παίρνει σπίτι του, εκεί που συγκατοικεί με δύο φίλους του, και κάπως έτσι ξεκινά το χάος. Διότι η Λίζα, τυχαίνει να μοιάζει εκπληκτικά με μια άλλη. Και εκεί αρχίζει το μπέρδεμα.

Η άλλη είναι η Μήτση. Κόρη πλουτοκράτη, κακομαθημένη, αλλά αποφασισμένη. Το σκάει από το σπίτι για να αποφύγει τον γάμο που της προξενεύει ο πατέρας της με έναν άντρα που δεν αγαπά. Θέλει να παντρευτεί τον δικό της αγαπημένο, τον Ανδρέα. Ο πατέρας της, ο βιομήχανος Μικές Γαβριήλογλου, προσλαμβάνει ντετέκτιβ για να τη βρει. Ο Θανάσης Βέγγος, σε έναν από τους πιο χαριτωμένους ρόλους του, αναλαμβάνει τη δύσκολη αποστολή.

Οι φίλοι του Θάνου, βλέποντας ότι η Λίζα μοιάζει τρομακτικά με τη Μήτση, νομίζουν ότι είναι το χαμένο κορίτσι και την πάνε πίσω στον πατέρα. Εκεί, η Λίζα παίζει το παιχνίδι μέχρι τέλους. Μπαίνει σε έναν κόσμο που δεν είναι δικός της, τον ταράζει, τον ξεμπροστιάζει και τελικά τον συμφιλιώνει. Όταν η αληθινή Μήτση επιστρέφει, οι ρόλοι ξεκαθαρίζουν, οι παρεξηγήσεις λύνονται και οι δύο Αλίκες βρίσκουν την ευτυχία με τους άντρες που διάλεξαν οι ίδιες.

Το καστ είναι εντυπωσιακό: Λάμπρος Κωνσταντάρας, Γιώργος Πάντζας, Παντελής Ζερβός, Γιώργος Κωνσταντίνου, Γιάννης Μαλούχος, Θανάσης Βέγγος σε ρόλο-διαμάντι. Πίσω από την κάμερα, ο Ντίνος Δημόπουλος στη σκηνοθεσία και ο Βαγγέλης Γκούφας στο σενάριο. Βοηθός σκηνοθέτη ένας νεαρός μελλοντικός θρύλος: ο Παντελής Βούλγαρης.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 13 Νοεμβρίου 1961 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Έκοψε 152.896 εισιτήρια και βρέθηκε στη 2η θέση ανάμεσα σε 68 ταινίες της χρονιάς. Κυκλοφόρησε και σε DVD το 2006, συνεχίζοντας την πορεία της στον χρόνο. Ήταν η μόνη φορά που η Αλίκη εμφανίστηκε εις διπλούν — και το κοινό δεν μπορούσε να χορτάσει ούτε τη μία ούτε την άλλη.

https://www.facebook.com/watch/?v=1445015046678387

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: «Ο Φραπές έγινε λάτε μακιάτο ντεκάφ» – Πανζουρλισμός στο «Χ» με την παρωδία της Εξεταστικής – Γελοιοποιήθηκε πλήρως ο θεσμός

«Ο Φραπές έγινε λάτε μακιάτο ντεκάφ» – Πανζουρλισμός στο «Χ» με την παρωδία της Εξεταστικής – Γελοιοποιήθηκε πλήρως ο θεσμός

Viral έγινε το σόου του «Φραπέ» με τις πλάτες της ΝΔ - Οι Έλληνες το ρίχνουν στο χιούμορ για να μην τρελαθούν με αυτά που ακούνε

Κοινωνία
Κοινωνία: Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Αδιανόητο «τουπέ» ο «Φραπές» – Έκλεισε το μάτι απειλητικά στον Ηλιόπουλο – «Και να είχα νούμερα τζόκερ σε εσένα θα τα έδινα;»

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Αδιανόητο «τουπέ» ο «Φραπές» – Έκλεισε το μάτι απειλητικά στον Ηλιόπουλο – «Και να είχα νούμερα τζόκερ σε εσένα θα τα έδινα;»

Με την κάλυψη της ΝΔ ο Ξυλούρης ή «Φραπές» ή... «Τζίτζης» εξευτέλισε πλήρως τον θεσμό της Εξεταστικής Επιτροπής

Κοινωνία
ExtraTime: Πέρα από το μποτιλιάρισμα: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι νέες πολιτικές μπορούν να τελειώσουν το «μαρτύριο των 8:00»

Πέρα από το μποτιλιάρισμα: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι νέες πολιτικές μπορούν να τελειώσουν το «μαρτύριο των 8:00»

Ενώ η καθημερινή κίνηση εξαντλεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες πριν καν φτάσουν στη δουλειά τους, νέες τεχνολογίες και σύγχρονες πολιτικές μετακινήσεων δείχνουν ότι το commuting μπορεί να γίνει ανθρώπινο, γρήγορο και βιώσιμο — αρκεί να υπάρξει πραγματική βούληση.

ExtraTime
Sportminute: «Στέλιος Καζαντζίδης – Δεν με σβήνει κανένας» στο Χαλάνδρι με ελεύθερη είσοδο.

«Στέλιος Καζαντζίδης – Δεν με σβήνει κανένας» στο Χαλάνδρι με ελεύθερη είσοδο.

Ο Σύνδεσμος Μικρασιατών Κωνσταντινοπουλιτών Χαλανδρίου «Ρίζες» παρουσιάζει το βιβλίο του Κώστα Μπαλαχούτη.

Sportminute
Κοινωνία: Η ακρίβεια που συντηρεί η κυβέρνηση είναι η πραγματική βία και όχι οι αγρότες – 20% ακριβότερο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Η ακρίβεια που συντηρεί η κυβέρνηση είναι η πραγματική βία και όχι οι αγρότες – 20% ακριβότερο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Μίνιμουμ 186 ευρώ χρειάζεται μια 4μελής οικογένεια για να προμηθευτεί τα απαραίτητα - Απλησίαστες οι τιμές για κρέας και τυροκομικά

Κοινωνία
Κοινωνία: Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο «Φραπές» που θα έφερνε… στοιχεία, επικαλέστηκε δικαίωμα στη σιωπή – «Άλλος μιλούσε με το κινητό μου»

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο «Φραπές» που θα έφερνε… στοιχεία, επικαλέστηκε δικαίωμα στη σιωπή – «Άλλος μιλούσε με το κινητό μου»

«Γαλάζια» κοροϊδία στο πανελλήνιο - Ο Ξυλούρης που έλεγε ότι θα φέρει ντοσιέ με... φορτωτή, τελικά δεν απαντά σε τίποτα!

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ψηφιακός κλοιός μέσω των social media: Η Αυστραλία φέρνει την ταυτοποίηση ηλικίας – Οι ΗΠΑ θεσπίζουν «διαβατήριο» φρονημάτων!

Ψηφιακός κλοιός μέσω των social media: Η Αυστραλία φέρνει την ταυτοποίηση ηλικίας – Οι ΗΠΑ θεσπίζουν «διαβατήριο» φρονημάτων!

Δούρειος ίππος τα social media - Η Αυστραλία φέρνει την ψηφιακή ταυτοποίηση από την πίσω πόρτα - Οι ΗΠΑ απαιτούν το ιστορικό 5 χρόνων από τους τουρίστες!

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Κινητοποιήσεις αγροτών: Εξοργιστικό σκηνικό στο Ρίο – Αστυνομική βία, χημικά και κλούβες να μπλοκάρουν ακόμα και ασθενοφόρα!

Κινητοποιήσεις αγροτών: Εξοργιστικό σκηνικό στο Ρίο – Αστυνομική βία, χημικά και κλούβες να μπλοκάρουν ακόμα και ασθενοφόρα!

Ξεφεύγει η άγρια καταστολή - Αδιανόητο περιστατικό στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου με τις κλούβες να διακινδυνεύουν ακόμα και ζωές ασθενών

Κοινωνία
Κοινωνία: Γιώργος Φλωρίδης: Χυδαία επίθεση στους αγρότες – «Δεν τους νοιάζουν οι συνάνθρωποί τους – Κανείς δεν έχει καταλάβει τι αιτήματα έχουν»

Γιώργος Φλωρίδης: Χυδαία επίθεση στους αγρότες – «Δεν τους νοιάζουν οι συνάνθρωποί τους – Κανείς δεν έχει καταλάβει τι αιτήματα έχουν»

Παραλήρημα από τον υπουργό Δικαιοσύνης - Την ταλαιπωρία που η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί στους καρκινοπαθείς, ο Γιώργος Φλωρίδης την «φορτώνει» στους αγρότες!

Κοινωνία