EXTRATIME

Η μόνη ταινία που δεν έχει μια Αλίκη Βουγιουκλάκη αλλά δύο Αλίκες Βουγιουκλάκη

Το 1961 η Αλίκη Βουγιουκλάκη έπαιξε τον πιο διπλό ρόλο της ζωής της.
Η μόνη ταινία που δεν έχει μια Αλίκη Βουγιουκλάκη αλλά δύο Αλίκες Βουγιουκλάκη

Το 1961, η Φίνος Φιλμ αποφάσισε να κάνει κάτι που έμοιαζε απίθανο για τα ελληνικά δεδομένα της εποχής: να βάλει την Αλίκη Βουγιουκλάκη να υποδυθεί δύο διαφορετικές γυναίκες στην ίδια ταινία. Ο τίτλος της ήταν «Η Λίζα και η Άλλη», και δεν ήταν απλώς μια ακόμη ρομαντική κομεντί. Ήταν ένα κινηματογραφικό πείραμα με μια σταρ που έπιανε φωτιά, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Η Λίζα είναι μια μικροπωλήτρια, φτωχιά, άστεγη, και πάνω απ’ όλα πανέξυπνη. Κοιμάται κρυφά σε παλαιοπωλείο και βρίσκεται μπλεγμένη με τον νόμο, μέχρι που την υπερασπίζεται ένας νεαρός δικηγόρος, ο Θάνος. Την παίρνει σπίτι του, εκεί που συγκατοικεί με δύο φίλους του, και κάπως έτσι ξεκινά το χάος. Διότι η Λίζα, τυχαίνει να μοιάζει εκπληκτικά με μια άλλη. Και εκεί αρχίζει το μπέρδεμα.

Η άλλη είναι η Μήτση. Κόρη πλουτοκράτη, κακομαθημένη, αλλά αποφασισμένη. Το σκάει από το σπίτι για να αποφύγει τον γάμο που της προξενεύει ο πατέρας της με έναν άντρα που δεν αγαπά. Θέλει να παντρευτεί τον δικό της αγαπημένο, τον Ανδρέα. Ο πατέρας της, ο βιομήχανος Μικές Γαβριήλογλου, προσλαμβάνει ντετέκτιβ για να τη βρει. Ο Θανάσης Βέγγος, σε έναν από τους πιο χαριτωμένους ρόλους του, αναλαμβάνει τη δύσκολη αποστολή.

Οι φίλοι του Θάνου, βλέποντας ότι η Λίζα μοιάζει τρομακτικά με τη Μήτση, νομίζουν ότι είναι το χαμένο κορίτσι και την πάνε πίσω στον πατέρα. Εκεί, η Λίζα παίζει το παιχνίδι μέχρι τέλους. Μπαίνει σε έναν κόσμο που δεν είναι δικός της, τον ταράζει, τον ξεμπροστιάζει και τελικά τον συμφιλιώνει. Όταν η αληθινή Μήτση επιστρέφει, οι ρόλοι ξεκαθαρίζουν, οι παρεξηγήσεις λύνονται και οι δύο Αλίκες βρίσκουν την ευτυχία με τους άντρες που διάλεξαν οι ίδιες.

Το καστ είναι εντυπωσιακό: Λάμπρος Κωνσταντάρας, Γιώργος Πάντζας, Παντελής Ζερβός, Γιώργος Κωνσταντίνου, Γιάννης Μαλούχος, Θανάσης Βέγγος σε ρόλο-διαμάντι. Πίσω από την κάμερα, ο Ντίνος Δημόπουλος στη σκηνοθεσία και ο Βαγγέλης Γκούφας στο σενάριο. Βοηθός σκηνοθέτη ένας νεαρός μελλοντικός θρύλος: ο Παντελής Βούλγαρης.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 13 Νοεμβρίου 1961 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Έκοψε 152.896 εισιτήρια και βρέθηκε στη 2η θέση ανάμεσα σε 68 ταινίες της χρονιάς. Κυκλοφόρησε και σε DVD το 2006, συνεχίζοντας την πορεία της στον χρόνο. Ήταν η μόνη φορά που η Αλίκη εμφανίστηκε εις διπλούν — και το κοινό δεν μπορούσε να χορτάσει ούτε τη μία ούτε την άλλη.

https://www.facebook.com/watch/?v=1445015046678387

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Μια μαγική «Μαλαγουζιά» που αξίζει να δοκιμάσετε

Μια μαγική «Μαλαγουζιά» που αξίζει να δοκιμάσετε

Μια απρόσμενη βιβλιοπαρουσίαση στην Πύδνα Πιερίας με έφερε σε επαφή με ένα μοναδικό κρασί και τους ξεχωριστούς δημιουργούς του.

ExtraTime
Ελευθέριος Ανδρώνης: Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Όταν βλέπουμε ανάρμοστες εκδηλώσεις να γίνονται ακόμα και εντός των ναών, περιμένουμε να τους σεβαστεί ο κάθε «άνιωθος» Δήμαρχος;

Ελευθέριος Ανδρώνης
VIRAL: Τι είναι οι λάμψεις που βλέπεις όταν είσαι στον ηλεκτρικό; Είναι εκρήξεις ή κάτι άλλο;

Τι είναι οι λάμψεις που βλέπεις όταν είσαι στον ηλεκτρικό; Είναι εκρήξεις ή κάτι άλλο;

Ένα βίντεο μέσα από συρμό του ηλεκτρικού προκάλεσε ανησυχία λόγω έντονων λαμψών. Δεν πρόκειται για εκρήξεις αλλά για ένα συνηθισμένο φαινόμενο.

VIRAL
Κοινωνία: Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

«Όταν είδαν ότι δεν τσιμπάω, σου λέει τώρα θα τον θάψουμε - Με κατηγορούν γιατί λέω αλήθειες ενώ είμαι νεοδημοκράτης απ' τα γεννοφάσκια μου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Φορολογικό «ντου» σε συγγενείς των Τεμπών και αγρότες - Η έφοδος της ΑΑΔΕ έγινε λίγο αφότου η Μ.Καρυστιανού προανήγγειλε νέο πολιτικό κίνημα

Κοινωνία
ExtraTime: Η Εκκλησία που βρίσκεται στην Αρκαδία και έγινε γνωστή ως μια από τις πιο ασυνήθιστες εκκλησίες στην Ελλάδα

Η Εκκλησία που βρίσκεται στην Αρκαδία και έγινε γνωστή ως μια από τις πιο ασυνήθιστες εκκλησίες στην Ελλάδα

Στη Μαντίνεια Αρκαδίας υπάρχει μια εκκλησία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Η Αγία Φωτεινή έγινε γνωστή σε όλη την Ελλάδα για την αρχιτεκτονική και την ιδιαίτερη ιστορία της.

ExtraTime
ExtraTime: Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα με τον Βασίλη Σκουλά στη «Ντελίνα»

Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα με τον Βασίλη Σκουλά στη «Ντελίνα»

Πολλές ακόμη εκδηλώσεις στον ίδιο «πολυχώρο» με ξεχωριστούς καλλιτέχνες. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.

ExtraTime
Ελευθέριος Ανδρώνης: Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Η ΕΕ διεξάγει πόλεμο στην ίδια της την παραγωγή - Πεδίο μάχης οι Βρυξέλλες για την επιβίωση των αγροτών και τη διατροφική αυτάρκεια όλων μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Αντί να απολογηθεί για την ασυδοσία των «φραπέδων», ο Μάκης Βορίδης προκαλεί κι από πάνω τους φτωχοποιημένους αγρότες

Κοινωνία