Υπουργείο Υποδομών: Μεθοδεύει ληστρικά διόδια στη γέφυρα Βαρυμπόμπης με το πρόσχημα ότι είναι «γερασμένη» ενώ βρέθηκε ασφαλέστατη!
Την κατασκευή νέας γέφυρας με διόδια στον κόμβο Βαρυμπόμπης επιδιώκει ο Ν.Ταχιάος - Σφοδρές αντιδράσεις από τους Δήμους και την τοπική κοινωνία
Σαν να μην ήταν αρκετά τα ατελείωτα διόδια που λειτουργούν και συνεχίζουν να «ξεφυτρώνουν» σε αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη μεθοδεύει με έναν εξαιρετικά ύπουλο τρόπο να «φυτέψει» ληστρικά διόδια και στον κόμβο Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου! Δηλαδή το χαράτσι των εταιρειών να επιβληθεί πλέον και σε αστικές περιοχές!
Το σχέδιο της παρούσας κυβέρνησης να ξεπουλήσει στους ιδιώτες τα συγκεκριμένα νευραλγικά σημεία ξεκινά λίγα χρόνια πίσω, όταν ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ξεκίνησε να διαδίδει στα μέσα ενημέρωσης ότι η γέφυρα της Βαρυμπόμπης παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας και πρέπει να κατεδαφιστεί ώστε να φτιαχτεί νέα. Όπως όλα δείχνουν αυτό ήταν ένα βολικό πρόσχημα ώστε το υπουργείο να απαλλαχτεί από μια γέφυρα που δεν είναι σχεδιασμένη για να λειτουργήσει διόδια.
Οι Δήμοι που επηρεάζονται από την κυβερνητική απόφαση, ζήτησαν επανειλημμένως από το υπουργείο Υποδομών να αποστείλει μια τεχνική μελέτη που να αποδεικνύει ότι όντως η γέφυρα της Βαρυμπόμπης παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Ωστόσο το… παραμύθι της δήθεν γερασμένης γέφυρας εξακολουθούσε να διαδίδεται από τα φιλοκυβερνητικά μέσα και το γκρέμισμα της παρουσιαζόταν ως δεδομένη κρατική… ευθύνη για την ασφάλεια των πολιτών. Ενώ οι Δήμαρχοι που μετέφεραν την εναντίωση της τοπικής κοινωνίας, παρουσιάζονταν ούτε λίγο – ούτε πολύ ως ανεύθυνοι που ρισκάρουν τις ζωές των πολιτών.
Ώσπου φτάνουμε στο σήμερα όπου ξαφνικά η γέφυρα της Βαρυμπόμπης αποκλείστηκε με απροειδοποίητες ενέργειες της διαχειρίστριας εταιρείας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εντάσεις με τις τοπικές αρχές Αυτοδιοίκησης. Όμως εκεί περίμενε τον κ. Ταχιάο μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη που αποκάλυψε τα μυθεύματά του περί «γερασμένης» γέφυρας. Η γέφυρα της Βαρυμπόμπης μπορεί να κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 60, αλλά σύμφωνα με τον έλεγχο ταλαντώσεων και τις μετρήσεις που πραγματοποίησε η διαχειρίστρια εταιρεία το πρωί της Τρίτης 15/7, η γέφυρα βρέθηκε σε αναπάντεχα καλή κατάσταση. Αναφέρθηκε ότι τα ευρήματα δεν δικαιολογούν κατεδάφιση της γέφυρας, παρά μόνο ενίσχυση της, αν χρειάζεται.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη αφήνει πλήρως έκθετο τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο που εδώ και δύο χρόνια έκανε αυθαίρετες εκτιμήσεις ότι η γέφυρα ήταν επικίνδυνη. Και επιβεβαιώνει ότι αυτή η υπόθεση είναι εξαρχής κατασκευασμένη για να σφίξει ακόμη περισσότερο ο κλοιός των αυθαίρετων διοδίων στην Αττική.
Η δημιουργία πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου πέρα από την οικονομική επιβάρυνση των οδηγών, θα προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή, κατάρρευση στα καταστήματα της τοπικής αγοράς και αποκοπή των πολιτών από βασικές υπηρεσίες (σχολεία, νοσοκομεία, δημόσιες υπηρεσίες κ.λπ).
Παρόλα αυτά η κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να κάνει πίσω και αν και το συγκεκριμένο έργο έχει αποφασιστεί επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ και Χρήστου Σπίρτζη, ο Νίκος Ταχιάος θέλει να φέρει εις πέρας το ξεπούλημα που δεν κατάφερε ο προκάτοχός του λόγω των σθεναρών αντιδράσεων των εμπλεκόμενων Δήμων.
Για όλα αυτά τα θέματα προσπάθησε να μιλήσει στον φιλοκυβερνητικό ΣΚΑΪ και ο Δήμαρχος Κηφισιάς, Βασίλης Ξυπολυτάς, ωστόσο η συμπαρουσιάστρια του Άρη Πορτοσάλτε, Μαρία Αναστασοπούλου, διέκοπτε συνεχώς τον Δήμαρχο με μια εριστική συμπεριφορά και στο τέλος τον… έκλεισε λέγοντάς του ειρωνικά «πηγαίνετε να τα πείτε αυτά στο δημοτικό συμβούλιο και θα τα πούμε άλλη μέρα…».
Αφού ο κ. Ταχιάος και ο ΣΚΑΪ… αποφάσισαν ότι η γέφυρα της Βαρυμπόμπης είναι προβληματική, φαίνεται ότι η γνώμη μηχανικών και Δημάρχων… περισσεύει. Μπανανία με τα όλα της…