ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Leasing Αυτοκινήτου – Νέα Μόδα ή Νέα Πραγματικότητα;

Το leasing έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας με ολοένα και περισσότεροι οδηγούς να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με μισθωμένα οχήματα.
Leasing Αυτοκινήτου – Νέα Μόδα ή Νέα Πραγματικότητα;

Έχετε παρατηρήσει ότι τα τελευταία χρόνια τα μοντέλα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έχουν “αλλάξει πίστα”; Τα τζιπ και τα υβριδικά οχήματα την τελευταία πενταετία έχουν την τιμητική τους στη χώρα μας και κάθε φορά που το παρατηρώ κάνω την ίδια σκέψη: πως καταφέρνει ένα μέσο νοικοκυριό να ανταπεξέλθει σε μια τέτοια αγορά;

Και κάθε μα κάθε φορά δε βγάζω ιδιαίτερη άκρη. Περιμένοντας στωικά στην κίνηση με το σχεδόν εικοσαετίας αμαξάκι μου κάνω μπακαλίστικους υπολογισμούς για το θέμα, αλλά τα μαθηματικά δε μου βγαίνουν.

Είναι τόσα πολλά τα πάγια έξοδα που ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως κατορθώσαμε ως “ταλαιπωρημένος οικονομικά” λαός να αλλάξουμε το τοπίο στους δρόμους και να κυκλοφορούμε πλέον με καινούργια και αρκετά ακριβά μοντέλα;

Τι είναι το Leasing Αυτοκινήτου;

Πρόσφατα, διαβάζοντας τυχαία ένα άρθρο για το leasing και το πως έχει διαδοθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, έλαβα και τις πρώτες μου απαντήσεις στην παραπάνω απορία. Μπορεί εγώ να αγνοούσα την ύπαρξή του, ή έστω να πίστευα ότι αφορούσε μόνο τις επιχειρήσεις, το υπόλοιπο όμως 40% του κόσμου όπως φαίνεται γνώριζε ότι δυνατότητα για χρονομίσθωση, όπως είναι η απόδοση στα ελληνικά, έχουν και οι ιδιώτες.

Πριν δούμε τις επιμέρους λεπτομέρειες ας δούμε τι είναι το leasing αυτοκινήτου. Συνοπτικά, πρόκειται για μία υπηρεσία χρονομίσθωσης με προνόμια (ενοικίασης για μεγάλο διάστημα) που παρέχει στον ενοικιαστή τη δυνατότητα μετά το πέρας της σύμβασης να αποκτήσει το εν λόγω αυτοκίνητο, καταβάλλοντας ένα προ συμφωνηθέν ποσό.

Γιατί να προτιμήσω το Leasing;

Οι εταιρείες χρονομίσθωσης αυτοκινήτων στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχουν ενισχύσει το στόλο τους με όλα τα νέα μοντέλα της αγοράς, παρέχοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από μία μεγάλη γκάμα, βρίσκοντας το αυτοκίνητο που θα καλύψει τις προσωπικές του ανάγκες. Γιατί όμως κάποιος να προβεί σε μία τέτοια κίνηση και να μην μπει στη διαδικασία για δανειοδότηση από την τράπεζα για αγορά ενός οχήματος; Μια πρώτη απάντηση είναι για να είναι πιο ξέγνοιαστος!

Σε γενικές γραμμές, οικονομικά δεν επωφελείται άμεσα κάποιος από μια τέτοια υπηρεσία. Τα οφέλη είναι έμμεσα και είναι τα εξής (ενδέχεται να διαφοροποιούνται από εταιρεία σε εταιρεία):

  • Ο ενοικιαστής απαλλάσσεται από το έξοδο της ασφάλισης αυτοκινήτου, καθώς η εταιρεία αναλαμβάνει για όλο το διάστημα της μίσθωσης να του παρέχει δωρεάν καλύψεις με μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου.
  • Η εταιρεία χρονομίσθωσης αναλαμβάνει, επίσης, το ετήσιο σήμα κυκλοφορίας (τέλη) του οχήματος, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο στην περίπτωση αυτοκινήτου μεγάλου κυβισμού.
  • Ο μισθωτής ξεγνοιάζει από όλα τα προγραμματισμένα και μη Services του αυτοκινήτου αφού ηεταιρεία αναλαμβάνει να συντηρήσει και να επισκευάσει το όχημα χωρίς έξτρα χρέωση.
  • Δυνατότητα παροχής αυτοκινήτου αντικατάστασης για όσο χρόνο το μισθωμένο όχημα βρίσκεται στο συνεργείο.
  • Δωρεάν αλλαγή ελαστικών, συνήθως κάθε 40.000 χιλιόμετρα, δηλαδή κάθε περίπου δύο χρόνια.
  • Τέλος, δίνεται η ευκαιρία / δυνατότητα στον μισθωτή να προβεί σε αγορά του εν λόγω οχήματος μετά το πέρας του συμβολαίου, καταβάλλοντας ένα σχετικά μικρό προ συμφωνηθέν ποσό.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα παραπάνω προνόμια – παροχές ενός Leasing, ο ενοικιαστής επωφελείται από την απαλλαγή στα τρεχούμενα έξοδα και τις φθορές που έχει ένα αυτοκίνητο και στην ουσία το μόνο που καλείται να πληρώνει είναι τα καύσιμα και η δόση της μίσθωσης, ποσό που έτσι και αλλιώς θα πλήρωνε στην περίπτωση αγοράς μέσω χρηματοδότησης.

(Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι στις εταιρείες θα βρει κανείς όλων των ειδών τις τεχνολογίες, από βενζίνη, πετρέλαιο και κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή συνδυασμό αυτών).

Στο τέλος του δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο που του έχει ήδη κάνει χρήση για ένα χ διάστημα (το λιγότερο 24 μήνες) και έχει μείνει ευχαριστημένος. Έχετε υπόψιν ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία φαίνεται να βρίσκει καλύτερη εφαρμογή στην περίπτωση μίσθωσης ενός ακριβότερου και περισσότερων κυβικών μοντέλου, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση μια μικτή ασφάλεια αυτοκινήτου και τα τέλη που καλύπτονται είναι ακριβότερα, άρα και το μακροπρόθεσμο κέρδος μεγαλύτερο.

Τι δυνατότητες επιλογών έχω με το Leasing;

Οι δυνατότητες επιλογής μοντέλου είναι πολλές και καλύπτουν όλες τις ανάγκες και τις επιθυμίες. Οι περισσότερες εταιρείες χρονομίσθωσης που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας διαθέτουν στις ιστοσελίδες τους εξαιρετικά εύχρηστα εργαλεία υπολογισμού μέσα από τα οποία μπορείτε να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα για το κόστος μιας τέτοιας υπηρεσίας.

Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συμπληρώσετε κάποια πεδία και το τελικό κόστος, με ή χωρίς ΦΠΑ ανάλογα αν είστε ιδιώτης ή εταιρεία, θα υπολογιστεί αυτόματα. Οι παράμετροι που πρέπει να συνυπολογιστούν συνήθως είναι οι εξής:

  • Επιλογή κατασκευαστή, μάρκας αυτοκινήτου δηλαδή, αν γνωρίζετε ήδη τι θέλετε
  • Επιλογή μοντέλου και χρονιά έκδοσης
  • Τύπος καυσίμου (πετρέλαιο, βενζίνη, ηλεκτρικό και συνδυασμός αυτών)
  • Τύπος κιβωτίου, αυτόματο ή με ταχύτητες
  • Ποσό μισθώματος, δηλαδή ορίζετε μέχρι ποιο ποσό είστε διατεθειμένοι να δίνετε κάθε μήνα
  •  Διάρκεια μίσθωσης
  • Ποσό προκαταβολής
  •  Και τέλος, αν επιθυμείτε μετά το πέρας της σύμβασης να αποκτήσετε το εν λόγω όχημα

Γιατί ολοένα και περισσότεροι επιλέγουν το Leasing;

Οι λόγοι που τα τελευταία χρόνια οι υπηρεσίες χρονομίσθωσης έγιναν δημοφιλείς και στην Ελλάδα είναι κυρίως οικονομικοί. Η αδυναμία αποταμίευσης ενός σεβαστού ποσού για την αγορά ενός αυτοκινήτου, καθώς και τα έξοδα συντήρησης, όπως τα τέλη και η ασφαλεια αυτοκινητου, οδήγησε τον κόσμο στην αναζήτηση και εύρεση εναλλακτικών λύσεων.

Γιατί όμως άργησε τόσο πολύ να εμπιστευτεί το private leasing ο Έλληνας, ενώ στο εξωτερικό η χρονομίσθωση από ιδιώτες είναι εξαιρετικά διαδεδομένη εδώ και
δεκαετίες;

Προφανώς για λόγους νοοτροπίας και κουλτούρας. Ως λαός προτιμούμε την ιδιοκτησία, γεγονός που αποδεικνύεται και από τα υπέρογκα δάνεια που έχουμε λάβει για τη αγορά πρώτης κατοικίας, μια νοοτροπία που ελάχιστες χώρες στο εξωτερικό ασπάζονται, καθώς θεωρούν το ενοίκιο ως την ιδανικότερη λύση.

Κατά το ίδιο σκεπτικό λειτουργούσαμε και στο θέμα του αυτοκινήτου, μια νοοτροπία που μοιάζει να αλλάζει…

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Απίστευτο αλλά αληθινό: Πληρώνουμε πιο πολλά σε ΕΡΤ και Δήμους απ’ ό,τι στο ίδιο το ρεύμα!

Απίστευτο αλλά αληθινό: Πληρώνουμε πιο πολλά σε ΕΡΤ και Δήμους απ’ ό,τι στο ίδιο το ρεύμα!

Όταν τα δημοτικά τέλη και το χαράτσι της ΕΡΤ κοστίζουν περισσότερο από την ίδια την κατανάλωση ρεύματος, τότε κάτι πάει εντελώς στραβά. Και το πιο εξοργιστικό; Το πληρώνουμε όλοι, ακόμη και όσοι δεν έχουν να πληρώσουν ούτε τα βασικά.

Κοινωνία
Κοινωνία: Ελλάδα : Νέο μπλόκο στο AirBnB

Ελλάδα : Νέο μπλόκο στο AirBnB

Με αυστηρούς περιορισμούς στις βραχυχρόνιες μισθώσεις επιχειρεί η κυβέρνηση να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη τουριστικοποίηση του κέντρου της Αθήνας και την εκτίναξη των ενοικίων για τους μόνιμους κατοίκους.

Κοινωνία
Κοινωνία: WhatsApp: Έρχονται διαφημίσεις για τους χρήστες, μετά από χρόνια παροχής δωρεάν υπηρεσιών

WhatsApp: Έρχονται διαφημίσεις για τους χρήστες, μετά από χρόνια παροχής δωρεάν υπηρεσιών

Έρχονται διαφημίσεις για τους χρήστες, μετά από χρόνια παροχής δωρεάν υπηρεσιών

Κοινωνία
Κοινωνία: Τέμπη: Κατερίνα Βουτσινά προς Καρυστιανού – «Έχω δεχτεί κι εγώ απειλές 2 φορές – Δεν είσαι η μόνη»

Τέμπη: Κατερίνα Βουτσινά προς Καρυστιανού – «Έχω δεχτεί κι εγώ απειλές 2 φορές – Δεν είσαι η μόνη»

Η αδερφή του αδικοχαμένου Γιάννη Βουτσινά καταγγέλλει σκιώδεις απειλές και ισχυρίζεται ότι οι συγγενείς παρακολουθούνται!

Κοινωνία
Κοινωνία: Ινστιτούτο Reuters: Απόλυτη κατάρρευση της εμπιστοσύνης των Ελλήνων στα συστημικά ΜΜΕ – Τελευταία η Ελλάδα σε 48 χώρες

Ινστιτούτο Reuters: Απόλυτη κατάρρευση της εμπιστοσύνης των Ελλήνων στα συστημικά ΜΜΕ – Τελευταία η Ελλάδα σε 48 χώρες

Όσο αυξάνεται η χειραγώγηση των ΜΜΕ, τόσο εντείνεται η δυσπιστία των Ελλήνων στη συστημική ενημέρωση - Στο YouTube στρέφεται ο περισσότερος κόσμος

Κοινωνία
Κοινωνία: Ποιοι γονείς δικαιούνται voucher 800 ευρώ απόε το πρόγραμμα «Πρώιμη παιδική παρέμβαση»

Ποιοι γονείς δικαιούνται voucher 800 ευρώ απόε το πρόγραμμα «Πρώιμη παιδική παρέμβαση»

Πρώιμη παιδική παρέμβαση: Τον Οκτώβριο ξεκινά το νέο πρόγραμμα πρώιμης παιδικής παρέμβασης, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης ανηλίκων με αναπηρία. Οι δικαιούχοι, οι αιτήσεις και οι προϋποθέσεις σύμφωνα με ρεπορτάζ της real news. Πιο συγκεκριμένα οικονομική στήριξη έως και 800 ευρώ τον μήνα θα λάβουν οι γονείς 2.500 παιδιών που θα ενταχθούν στο νέο...

Κοινωνία
Κοινωνία: Τέμπη: Ούτε στην Κολομβία αυτά – Σάλος με την αποκάλυψη Καρυστιανού ότι δέχεται απειλές για τη ζωή της

Τέμπη: Ούτε στην Κολομβία αυτά – Σάλος με την αποκάλυψη Καρυστιανού ότι δέχεται απειλές για τη ζωή της

Καρυστιανού: «Μου είπαν ότι και μόνο η σύνδεση Μητσοτάκη με το αδίκημα της εσχάτης προδοσίας, δεν μπορεί να μείνει ατιμώρητη»

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Η Ελλάδα καταδικάζει τα παιδιά της – Πρώτη η χώρα μας στην ΕΕ σε παιδική φτώχεια – Και μετά μας λένε ότι τους νοιάζει το δημογραφικό!

Η Ελλάδα καταδικάζει τα παιδιά της – Πρώτη η χώρα μας στην ΕΕ σε παιδική φτώχεια – Και μετά μας λένε ότι τους νοιάζει το δημογραφικό!

Τα στοιχεία της Eurostat αποκαλύπτουν τη ζοφερή εικόνα της Ελλάδας - Μιας χώρας που εγκατέλειψε πλήρως την ευλογία των παιδιών

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Μαύρα μαντάτα για Μαξίμου από GPO: Το 70% των πολιτών θέλουν να φύγει η ΝΔ από την εξουσία

Μαύρα μαντάτα για Μαξίμου από GPO: Το 70% των πολιτών θέλουν να φύγει η ΝΔ από την εξουσία

Δημοσκόπηση κόλαφος από GPO - Βαλτωμένα παραμένουν τα πραγματικά ποσοστά της ΝΔ παρά την τεχνητή εικόνα της δήθεν ανάκαμψης

Κοινωνία