Μείωση της ύλης σε Δημοτικά και Γυμνάσια: Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Σύμφωνα με το σχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν πλέον μεγαλύτερη ευχέρεια στην επιλογή της διδακτέας ύλης
Ακόμη και κατά και 30% μείωση ύλης όσων διδάσκονται τα παιδιά σε Δημοτικά και Γυμνάσια σχολεία . Αναλυτικά το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας όπως το αναφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής», ενώ δεν λείπουν οι αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς.
Η μείωση της ύλης θα εφαρμοστεί από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά , δηλαδή την περίοδο 2025-26. Αυτό αποφάσισε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, πού έλαβε το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό Κυριά κα Μητσοτάκη. Το ποσοστό της μείωσης εκτιμάται ότι θα φθάνει έως και το 30% ανά μάθημα.
Να διευκρινίσουμε ωστόσο ότι δεν θα συρρικνωθούν τα σχολικα βιβλία, όπως είθισται έως τώρα, με την αφαίρεση κεφαλαίων ύστερα από εισήγηση του Ινστι τούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Με βάση το σχέδιο του ΙΕΠ, το οποίο παρουσιάζει σήμερα τη «Κ», οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θα αποφασίσουν ποια κεφάλαια της ύλης δεν θα διδάξουν, στο πλαί στο πάντα των οδηγιών που θα λάβουν.
Μείωση της ύλης σε Δημοτικά και Γυμνάσια:
Τα βασικά σενάρια για το πώς θα επιτευχθεί η μείωση της όλης μέσω του διαχωρισμού των μαθησιακών στόχων κάθε μαθήματος είναι τέσσερα
- Η επιλογή περικοπής ολόκληρων κεφαλαίων του βιβλίου από την κατηγορία των «πρόσθετων – προαιρετικών».
- Το ψαλίδισμα κεφαλαίων. Ένα παράδειγμα: τώρα στη Γλώσσα υπάρχουν δώδεκα κείμενα που πρέπει να διδαχθούν. Στο νέο πλαίσιο μπορεί να επιλεγεί ένας αριθμός κειμένων που δεν είναι απαραίτητο να διδαχθεί, καθώς οι μαθητές έχουν πάρει την από ραίτητη γνώση από τα υπόλοιπα.
- Στο ίδιο σκεπτικό κινείται και το τρίτο σενάριο, το οποίο αφορά τον περιορισμό των ασκήσεων που κάνουν οι μαθητές σε κάθε κεφάλαιο της ύλη.
- Το τέταρτο σενάριο σχετίζεται με τις περιπτώσεις διαθεματικό τητας ή διεπιστημονικής προσέγγισης. Δηλαδή, εάν κρίνει ο εκπαιδευτικός ότι η ίδια θεματική γνώσεων διδάσκεται και σε συναφές μάθημα, μπορεί να επιλέξει να μην το διδάξει, σε συνεννόηση με τον συνάδελφό του διδάσκοντα του μαθήματος. Να σημειώσουμε οτι τα σενάρια μπορούν να εφαρμοστούν συνδυαστικά.