ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η ασυδοσία της «τέχνης» στο μεγαλείο της

«Δεν έχει ανάγκη υπερασπίσεως ο Κύριος μας, η η Παναγία μας και οι Άγιοί μας, αλλά εμείς έχομε χρέος να εκφράσωμε την αντίθεσή μας».
Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος: Η ασυδοσία της «τέχνης» στο μεγαλείο της

Για «σύγχρονους εικονοκλάστες», οι οποίοι ανήρτησαν στην Εθνική Πινακοθήκη πίνακες, «καθυβρίζοντας ουσιαστικά τα πανσεβάσμια πρόσωπα της Κυρίας Θεοτόκου και του Ιησού Χριστού, αλλά και τα πρόσωπα των Αγίων μας», έκανε λόγο σε ανακοίνωσή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος.

«Λυπούμεθα βαθύτατα γι’ αυτό το ολίσθημα της τέχνης και του πολιτισμού, μέσα από το οποίο φαίνεται πλέον η εικονοκλαστική θεώρηση του ανθρώπου και της εποχής μας», ανέφερε εκτός των άλλων ενώ υπογράμμισε ότι η «βέβηλη αυτή πράξη, της βλασφημίας ουσιαστικά και της καθυβρίσεως των ιερών προσώπων μέσα από την λεγομένη “τέχνη”, προδίδει, την έλλειψη σεβασμού στα πιστεύω, στους θεσμούς, στις αξίες, στον άνθρωπο».

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Πατρών, Χρυσόστομου:

Κατά τις ημέρες αυτές που η Εκκλησία εόρτασε τον θρίαμβο της Ορθοδοξίας και την αναστήλωση των ιερών Εικόνων, οι σύγχρονοι εικονοκλάστες, ανήρτησαν στην Εθνική, ναί στην Εθνική πινακοθήκη, πίνακες μέσα από τους οποίους, προδίδουν την εσωτερική πνευματική τους διάσπαση, καθυβρίζοντας ουσιαστικά τα πανσεβάσμια πρόσωπα της Κυρίας Θεοτόκου και του Ιησού Χριστού, αλλά και τα πρόσωπα των Αγίων μας.

Λυπούμεθα βαθύτατα γι’ αυτό το ολίσθημα της τέχνης και του πολιτισμού, μέσα από το οποίο φαίνεται πλέον η εικονοκλαστική θεώρηση του ανθρώπου και της εποχής μας και αναδεικνύονται τα εσωτερικά σύνδρομα ανθρώπων και η κατάπτωσις της κοινωνίας μας, η οποία οδηγείται και μέσα και από τον εκφυλισμό της τέχνης, όχι απλώς στον κατήφορο, αλλά στον όλεθρο.

Η «ύβρις» είναι το ίδιον της εποχής μας, η οποία δεν μπορεί να αντέξη την φωτεινότητα του πνεύματος και επιχειρεί να αμαυρώση την Εικόνα και «το κατ’ εικόνα», αφού έχει τα πάντα απαξιώσει μέσα από το πνεύμα της άκρας ασυδοσίας, του λεγομένου δικαιωματισμού και της ανεκτικότητος.

Η βέβηλη αυτή πράξη, της βλασφημίας ουσιαστικά και της καθυβρίσεως των ιερών προσώπων μέσα από την λεγομένη «τέχνη», προδίδει, την έλλειψη σεβασμού στα πιστεύω, στους θεσμούς, στις αξίες, στον άνθρωπο.

Και βέβαια δεν έχει ανάγκη υπερασπίσεως ο Κύριος μας, η η Παναγία μας και οι Άγιοί μας, αλλά εμείς έχομε χρέος να εκφράσωμε την αντίθεσή μας και, αν θέλετε, την διαμαρτυρία μας, για αυτή την βεβήλωση των Ιερών και των Οσίων μας, των βαθυτάτων πιστευμάτων της καρδιάς μας, των ιερών σεβασμάτων μας, εκφράζοντας και το Χριστεπώνυμο Πλήρωμα της Μητροπόλεώς μας και όχι μόνο.

Το «δόγμα» ότι η τέχνη δεν έχει όρια, σημαίνει, εν τέλει, ότι η τέχνη δεν έχει ήθος και διά τούτο μια τέτοια τέχνη την απορρίπτομε.

Και βέβαια επ’ ουδενί υιοθετούμε οποιαδήποτε μορφή βίας και από οποιοδήποτε και αν προέρχεται.

Όμως πρέπει κάποτε και οι υπεύθυνοι, εν προκειμένω στον πολιτισμό και στην Εθνική Πινακοθήκη να κατανοήσουν ποια είναι τα όρια της τέχνης, αλλά και οι ευθύνες οι δικές τους.

Λυπούμεθα για αυτή την πρόκληση και ύβρη. Και δεν πρόκειται, δυστυχώς, στον τόπο μας μόνο, περί της ύβρεως των θείων και ιερών προσώπων, αλλά προστίθεται και η βεβήλωσις κατά καιρούς, των αδριάντων των Ηρώων και Μαρτύρων της Πίστεως και της Πατρίδος και των μνημείων του Γένους μας, που μαρτυρούν τις θυσίες των αιμάτων των προγόνων μας, ώστε ελεύθερα κάποιοι και ασύδοτα και ατιμώρητα να μπορούν να προσβάλλουν την ιερά τους μνήμη. Για το που και πως έφτασε αυτός ο τόπος σ’ αυτό το χάλι έχομε όλοι τις ευθύνες μας.

Λυπούμεθα για αυτήν την προσβολή της πίστεως των Ορθοδόξων Χριστιανών, αφού η Παναγία μας είναι το ιερώτερο Πρόσωπο μετά τον Κύριόν μας και οι Άγιοί μας, οι πρέσβεις προς Κύριον και επαναλαμβάνομε προσευχητικά και εν αγάπη.

«Κύριε, άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τι ποιούσι».

Διονύσης Αντωνέλλος

Δημοσιογράφος με εμπειρία σε blogging, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Γράφω και μιλάω για όσα με απασχολούν καθημερινά και τις εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά. Πιστεύω στις ιστορίες που κάνουν τον άνθρωπο καλύτερο.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Αδιανόητο «τουπέ» ο «Φραπές» – Έκλεισε το μάτι απειλητικά στον Ηλιόπουλο – «Και να είχα νούμερα τζόκερ σε εσένα θα τα έδινα;»

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Αδιανόητο «τουπέ» ο «Φραπές» – Έκλεισε το μάτι απειλητικά στον Ηλιόπουλο – «Και να είχα νούμερα τζόκερ σε εσένα θα τα έδινα;»

Με την κάλυψη της ΝΔ ο Ξυλούρης ή «Φραπές» ή... «Τζίτζης» εξευτέλισε πλήρως τον θεσμό της Εξεταστικής Επιτροπής

Κοινωνία
Κοινωνία: Η ακρίβεια που συντηρεί η κυβέρνηση είναι η πραγματική βία και όχι οι αγρότες – 20% ακριβότερο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Η ακρίβεια που συντηρεί η κυβέρνηση είναι η πραγματική βία και όχι οι αγρότες – 20% ακριβότερο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Μίνιμουμ 186 ευρώ χρειάζεται μια 4μελής οικογένεια για να προμηθευτεί τα απαραίτητα - Απλησίαστες οι τιμές για κρέας και τυροκομικά

Κοινωνία
Κοινωνία: Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο «Φραπές» που θα έφερνε… στοιχεία, επικαλέστηκε δικαίωμα στη σιωπή – «Άλλος μιλούσε με το κινητό μου»

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο «Φραπές» που θα έφερνε… στοιχεία, επικαλέστηκε δικαίωμα στη σιωπή – «Άλλος μιλούσε με το κινητό μου»

«Γαλάζια» κοροϊδία στο πανελλήνιο - Ο Ξυλούρης που έλεγε ότι θα φέρει ντοσιέ με... φορτωτή, τελικά δεν απαντά σε τίποτα!

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ψηφιακός κλοιός μέσω των social media: Η Αυστραλία φέρνει την ταυτοποίηση ηλικίας – Οι ΗΠΑ θεσπίζουν «διαβατήριο» φρονημάτων!

Ψηφιακός κλοιός μέσω των social media: Η Αυστραλία φέρνει την ταυτοποίηση ηλικίας – Οι ΗΠΑ θεσπίζουν «διαβατήριο» φρονημάτων!

Δούρειος ίππος τα social media - Η Αυστραλία φέρνει την ψηφιακή ταυτοποίηση από την πίσω πόρτα - Οι ΗΠΑ απαιτούν το ιστορικό 5 χρόνων από τους τουρίστες!

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Κινητοποιήσεις αγροτών: Εξοργιστικό σκηνικό στο Ρίο – Αστυνομική βία, χημικά και κλούβες να μπλοκάρουν ακόμα και ασθενοφόρα!

Κινητοποιήσεις αγροτών: Εξοργιστικό σκηνικό στο Ρίο – Αστυνομική βία, χημικά και κλούβες να μπλοκάρουν ακόμα και ασθενοφόρα!

Ξεφεύγει η άγρια καταστολή - Αδιανόητο περιστατικό στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου με τις κλούβες να διακινδυνεύουν ακόμα και ζωές ασθενών

Κοινωνία
Κοινωνία: Θεία Λειτουργία υπέρ των αθλητών, προπονητών και παραγόντων των ολυμπιακών αθλημάτων

Θεία Λειτουργία υπέρ των αθλητών, προπονητών και παραγόντων των ολυμπιακών αθλημάτων

Κατόπιν εισηγήσεως της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Αθλητισμού, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφάσισε την κατ’ έτος τέλεση της Θείας Λειτουργίας υπέρ των αθλητών, των προπονητών και των αθλητικών παραγόντων όλων των ολυμπιακών αθλημάτων.

Κοινωνία
Κοινωνία: Γιώργος Φλωρίδης: Χυδαία επίθεση στους αγρότες – «Δεν τους νοιάζουν οι συνάνθρωποί τους – Κανείς δεν έχει καταλάβει τι αιτήματα έχουν»

Γιώργος Φλωρίδης: Χυδαία επίθεση στους αγρότες – «Δεν τους νοιάζουν οι συνάνθρωποί τους – Κανείς δεν έχει καταλάβει τι αιτήματα έχουν»

Παραλήρημα από τον υπουργό Δικαιοσύνης - Την ταλαιπωρία που η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί στους καρκινοπαθείς, ο Γιώργος Φλωρίδης την «φορτώνει» στους αγρότες!

Κοινωνία
Κοινωνία: Δημοσκόπηση Interview: Πάνδημη υποστήριξη στους αγρότες – Σχεδόν οι 8 στους 10 συμφωνούν με τα αιτήματά τους – Η πλειοψηφία συμφωνεί και με τα μπλόκα

Δημοσκόπηση Interview: Πάνδημη υποστήριξη στους αγρότες – Σχεδόν οι 8 στους 10 συμφωνούν με τα αιτήματά τους – Η πλειοψηφία συμφωνεί και με τα μπλόκα

To 76% των Ελλήνων απαντούν ότι οι αγρότες έχουν δίκιο - Ακόμα και για το ευαίσθητο θέμα των μπλόκων το 53% τα στηρίζει

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ζάκυνθος: Ένα δίχρονο παιδάκι νεκρό από πίτμπουλ – Χάσαμε το μέτρο απέναντι στη φύση και το πληρώνουμε με αίμα;

Ζάκυνθος: Ένα δίχρονο παιδάκι νεκρό από πίτμπουλ – Χάσαμε το μέτρο απέναντι στη φύση και το πληρώνουμε με αίμα;

Η φύση δεν εκδικείται αλλά ενίοτε μας θυμίζει με τραγικούς τρόπους ότι δεν χωρά στα καλούπια της υποκειμενικής «φιλοζωίας» μας

Ελευθέριος Ανδρώνης