ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχολεία: Προς ματαίωση οι ενδοσχολικές εξετάσεις – Πώς θα γίνεται η προαγωγή των μαθητών

Η αξιολόγηση των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, όπως όλα δείχνουν δεν θα γίνει με τις ενδοσχολικές εξετάσεις αλλά με τους βαθμούς των τετραμήνων.
Σχολεία: Προς ματαίωση οι ενδοσχολικές εξετάσεις – Πώς θα γίνεται η προαγωγή των μαθητών

Η αξιολόγηση των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, όπως όλα δείχνουν δεν θα γίνει με τις ενδοσχολικές εξετάσεις αλλά με τους βαθμούς των τετραμήνων.

Το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να ανακοινώσει, όπως και πέρυσι, ότι δεν θα διεξαχθούν τελικά ούτε εφέτος ενδοσχολικές εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες αμέσως μετά το Πάσχα και την επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Δημοτικών (που προγραμματίζεται για τις 10 Μαϊου).

Το αίτημα αυτό εξάλλου προέρχεται από πολλούς εκπαιδευτικούς της τάξης, ενώ το έχει καταθέσει ήδη και η ΟΛΜΕ, ο πρόεδρος της οποίας κ.Θ.Τσούχλος είπε στο alfavita.gr ότι λόγω της εκτεταμένης τηλεκπαίδευσης οι δύο εβδομάδες προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων να χρησιμοποιηθούν για περαίωση της ύλης και επαναλήψεις.

«Είναι μέτρο λογικό και παιδαγωγικά ορθό. Η απουσία από τις τάξεις είναι τουλάχιστον διπλάσια από το προηγούμενο σχολικό έτος. Δεν πραγματοποιήθηκαν τον Ιούνιο του 2020 και αυτό πρέπει να επαναληφθεί και τον ερχόμενο Ιούνιο. Το χρονικό αυτό διάστημα των εξετάσεων να αξιοποιηθεί με τη συνέχιση των μαθημάτων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα όποια κενά υπάρχουν από τη χωλαίνουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία», ανέφερε σε παρέμβασή του στις αρχές Απριλίου.

Η απόφαση αυτή πάντως δεν είναι ακόμα απολύτως δεδομένη, καθώς οι μαθητές που πέρυσι πήγαιναν στην Α’ Λυκείου λχ, δεν θα έρθουν σε επαφή με την εξεταστική διαδικασία ούτε εφέτος στη Β’ τάξη, ενώ του χρόνου θα κληθούν να δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις με τις Πανελλήνιες. Ωστόσο άλλοι εκπαιδευτικοί εκτιμούν είναι προτιμότερο να γίνει αυτό, από το να κληθούν οι μαθητές σε εξετάσεις μετά από τόσο καιρό τηλεκπαίδευσης, με ελλιπή αφομοίωση των μαθημάτων.

Πάντως η Νίκη Κεραμέως δήλωσε προχθές στον ΣΚΑΪ 100,3 ότι το θέμα είναι ακόμα υπό συζήτηση. «Θυμίζω ότι οι σχετικές αποφάσεις πέρυσι ανακοινώθηκαν αργότερα. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τα Γυμνάσια, πότε θα ανοίξουν και θα ανακοινωθούν εν ευθέτω χρόνω», συμπλήρωσε. «Κανονικά εντός Ιουνίου θα γίνουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις. Μέλημά μας να περιοριστεί η όποια αναστάτωση έχει προκληθεί στους υποψηφίους από τον κορονοϊό» υπογράμμισε.

Στο «ψυγείο» η Τράπεζα Θεμάτων

Η προοπτική αυτή σχετίζεται έμμεσα και με την πολυσυζητημένη Τράπεζα Θεμάτων, η οποία δεν θα εφαρμοστεί τελικά εφέτος για την Α’ Λυκείου αλλά η μη εφαρμογή της δε θα «χρεωθεί» σαν υποχώρηση στην κ.Κεραμέως, αφού τη συμπαρασύρει η μη διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων. Αυτό καθώς στο Υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνονται ότι αν εφαρμοζόταν σε μια τέτοια χρονιά η Τράπεζα Θεμάτων θα οδηγούμασταν σε «σφαγή» και στην Α’ Λυκείου, την ίδια χρονιά που υπολογίζεται δεκάδες χιλιάδες μαθητές της Γ’ τάξης να μείνουν εκτός ΑΕΙ λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (που η αντιπολίτευση και πολλοί εκπαιδευτικοί ζητούν επίσης να παγώσει για φέτος) Ενδεικτικά, κατά την πρώτη της εφαρμογή το 2013, ο αριθμός των μετεξεταστέων αυξήθηκε από το 4% στο 16%.

Στην πραγματικότητα η Τράπεζα Θεμάτων δεν είναι καν έτοιμη, καθώς σε ορισμένα μαθήματα (Νέα Ελληνικά, Λογοτεχνία, Αγγλικά) μέχρι σήμερα έχουν αναρτηθεί λιγότερα από 20 θέματα, που είναι ελάχιστα σε σύγκριση με τα πάνω από 200-300 που έχουν αναρτηθεί σε άλλα μαθήματα. Δεδομένου ότι από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται με απόλυτη τυχαιότητα είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο πενήντα τοις εκατό (50%) της γραπτής δοκιμασίας για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν δε συγκεντρωθεί ικανός αριθμός θεμάτων σε όλα τα μαθήματα έγκαιρα, η εφαρμογή θα είναι προβληματική.

Περικοπή ύλης

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι αυτή την περίοδο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) έχει αφήσει σε δεύτερο πλάνο την ολοκλήρωση της Τράπεζας Θεμάτων προκειμένου να εξετάσει την περικοπή της ύλης στις υπόλοιπες τάξεις πλην της Γ’ Λυκείου, στην οποία η ύλη για τις πανελλήνιες έχει ήδη περικοπεί.

Μόλις ανοίξουν και πάλι δια ζώσης τα σχολεία, το ΙΕΠ θα εισηγηθεί πόση ύλη θα περικοπεί, ώστε οι μαθητές Γυμνασίων και των Λυκείων να κερδίσουν χρόνο δια ζώσης διδασκαλίας από τη μη πραγματοποίηση ενδοσχολικών εξετάσεων. Αυτό καθώς παρά τις διαβεβαιώσεις ότι η ύλη προχωράει κανονικά με την τηλεκπαίδευση όπως καταγράφεται, έχει διαπιστωθεί ότι η αφομοίωσή της από τους μαθητές δεν είναι ιδίου επιπέδου με τη δια ζώσης διδασκαλία, ενώ υπάρχουν και μεγάλες ανισότητες.

Σε πρόσφατη έρευνα του Α.Π.Θ. που παρουσίασε η «Καθημερινή», τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση, κάτι που παραδέχεται και το ίδιο το υπουργείο παρά τις διαβεβαιώσεις του ότι «η ύλη προχωράει κανονικά»

Όπως παρατηρεί χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός Αγγελος Μπάτρης: «Πού θα καταγραφεί η εκτεταμένη φέτος ανισότητα στην αφομοίωση της ύλης; Πώς θα μετρηθεί και πώς θα έχουν πραγματική και ουσιαστική ανατροφοδότηση οι μαθητές, όταν πιεστήκαμε να δώσουμε βαθμούς τετραμήνου – με κριτήρια «λάστιχο»;

Πού θα καταγραφούν τα «κρυφά κενά» που συσσωρεύονται πέρσι και φέτος με εκθετικό ρυθμό, λόγω της βεβιασμένα και με διαρκή αυτοσχεδιασμό διδαγμένης ύλης; Πού είναι οι οδηγίες για την ορθή προσέγγιση της ύλης στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε; Πού θα καταγραφεί η ανάγκη να αναπροσαρμοστεί η αλληλένδετη ύλη μεταξύ τάξεων;

Ειδικά στο Λύκειο, όπου το αναλυτικό πρόγραμμα βρίθει ούτως ή άλλως δυσαρμονιών και αλμάτων, πότε θα οργανωθεί ο απαραίτητος διάλογος μέσα στον εκπαιδευτικό κόσμο; Τι ύλη θα διδάξουμε τα επόμενα χρόνια, με τόσα κρυφά και φανερά κενά που έχουν δημιουργηθεί; Με τι ουσιώδη κενά θα μπουν φέτος και τα επόμενα χρόνια στα πανεπιστήμια οι αυριανοί επιστήμονες;»

Το πιθανό χρονολόγιο επιστροφής στα θρανία

Έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα λοιπόν, το πιθανότερο χρονολόγιο επιστροφής των σχολείων στη δια ζώσης εκπαίδευση, διαμορφώνεται ως εξής:

-Δευτέρα 10 Μαΐου επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων

-Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εκτιμάται ότι το σχολικό έτος θα λήξει περί τις 25 Ιουνίου

-Για τη Δευτεροβάθμια, λόγω των Πανελλαδικών, το σχολικό έτος θα λήξει περί τις 11 Ιουνίου

-Οι Πανελλήνιες 2021 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν περί τις 14 Ιουνίου

Πηγή: alfavita.gr

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Κινητοποιήσεις αγροτών: Εξοργιστικό σκηνικό στο Ρίο – Αστυνομική βία, χημικά και κλούβες να μπλοκάρουν ακόμα και ασθενοφόρα!

Κινητοποιήσεις αγροτών: Εξοργιστικό σκηνικό στο Ρίο – Αστυνομική βία, χημικά και κλούβες να μπλοκάρουν ακόμα και ασθενοφόρα!

Ξεφεύγει η άγρια καταστολή - Αδιανόητο περιστατικό στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου με τις κλούβες να διακινδυνεύουν ακόμα και ζωές ασθενών

Κοινωνία
Κοινωνία: Θεία Λειτουργία υπέρ των αθλητών, προπονητών και παραγόντων των ολυμπιακών αθλημάτων

Θεία Λειτουργία υπέρ των αθλητών, προπονητών και παραγόντων των ολυμπιακών αθλημάτων

Κατόπιν εισηγήσεως της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Αθλητισμού, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφάσισε την κατ’ έτος τέλεση της Θείας Λειτουργίας υπέρ των αθλητών, των προπονητών και των αθλητικών παραγόντων όλων των ολυμπιακών αθλημάτων.

Κοινωνία
Κοινωνία: Γιώργος Φλωρίδης: Χυδαία επίθεση στους αγρότες – «Δεν τους νοιάζουν οι συνάνθρωποί τους – Κανείς δεν έχει καταλάβει τι αιτήματα έχουν»

Γιώργος Φλωρίδης: Χυδαία επίθεση στους αγρότες – «Δεν τους νοιάζουν οι συνάνθρωποί τους – Κανείς δεν έχει καταλάβει τι αιτήματα έχουν»

Παραλήρημα από τον υπουργό Δικαιοσύνης - Την ταλαιπωρία που η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί στους καρκινοπαθείς, ο Γιώργος Φλωρίδης την «φορτώνει» στους αγρότες!

Κοινωνία
Κοινωνία: Δημοσκόπηση Interview: Πάνδημη υποστήριξη στους αγρότες – Σχεδόν οι 8 στους 10 συμφωνούν με τα αιτήματά τους – Η πλειοψηφία συμφωνεί και με τα μπλόκα

Δημοσκόπηση Interview: Πάνδημη υποστήριξη στους αγρότες – Σχεδόν οι 8 στους 10 συμφωνούν με τα αιτήματά τους – Η πλειοψηφία συμφωνεί και με τα μπλόκα

To 76% των Ελλήνων απαντούν ότι οι αγρότες έχουν δίκιο - Ακόμα και για το ευαίσθητο θέμα των μπλόκων το 53% τα στηρίζει

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ζάκυνθος: Ένα δίχρονο παιδάκι νεκρό από πίτμπουλ – Χάσαμε το μέτρο απέναντι στη φύση και το πληρώνουμε με αίμα;

Ζάκυνθος: Ένα δίχρονο παιδάκι νεκρό από πίτμπουλ – Χάσαμε το μέτρο απέναντι στη φύση και το πληρώνουμε με αίμα;

Η φύση δεν εκδικείται αλλά ενίοτε μας θυμίζει με τραγικούς τρόπους ότι δεν χωρά στα καλούπια της υποκειμενικής «φιλοζωίας» μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Γεώργιος Αποστολάκης – Το αγροτικό ζήτημα σήμερα: Η Ελλάδα μπροστά σε μια ιστορική σύγκρουση

Γεώργιος Αποστολάκης – Το αγροτικό ζήτημα σήμερα: Η Ελλάδα μπροστά σε μια ιστορική σύγκρουση

Ο κ. Γεώργιος Αποστολάκης γράφει για τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των αγροτών. Το αγροτικό ζήτημα σήμερα: Η Ελλάδα μπροστά σε μια ιστορική σύγκρουση.

Κοινωνία
Κοινωνία: Καραμανλής – Σαμαράς: Στενό μαρκάρισμα στην κυβέρνηση για το αγροτικό – «Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει χώρα!»

Καραμανλής – Σαμαράς: Στενό μαρκάρισμα στην κυβέρνηση για το αγροτικό – «Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει χώρα!»

Σαμαράς: «Οι αγρότες διαμαρτύρονται για το μέλλον των παιδιών τους» - Καραμανλής: «Μείζονα εθνική απειλή η ερήμωση της υπαίθρου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Κυριάκος Μητσοτάκης: Με «διαίρει και βασίλευε» προσπαθεί να στρέψει τον λαό κατά των αγροτών

Κυριάκος Μητσοτάκης: Με «διαίρει και βασίλευε» προσπαθεί να στρέψει τον λαό κατά των αγροτών

Χαρακτήρισε «ακραίες» και «τυφλές» τις κινητοποιήσεις, ενώ έφτασε ακόμα και να υπενθυμίσει στον λαό ότι έρχονται... Χριστούγεννα

Κοινωνία
Τεχνολογία: Ο Αόρατος Ψηφιακός Πόλεμος του 21ου Αιώνα: Πώς οι Κυβερνοεπιθέσεις Απειλούν την Οικονομική Αντοχή  και Αποδεκατίζουν τις Επιχειρήσεις

Ο Αόρατος Ψηφιακός Πόλεμος του 21ου Αιώνα: Πώς οι Κυβερνοεπιθέσεις Απειλούν την Οικονομική Αντοχή  και Αποδεκατίζουν τις Επιχειρήσεις

Σε μια εποχή όπου η αβεβαιότητα έχει γίνει η νέα κανονικότητα, η επιχειρησιακή ανθεκτικότητα (business resilience) δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια αλλά βασική προϋπόθεση επιβίωσης.

Τεχνολογία