ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντάκτης της Καθημερινής με απαράδεκτο άρθρο επιτίθεται κατά του π. Σεβαστιανού και ζητά να καταργηθεί ο Αγιασμός!

Ο Απόστολος Λακασάς έγραψε στην Καθημερινή ένα άρθρο γεμάτο εμπάθεια και αντιχριστιανικό μένος, ζητώντας την κατάργηση του ιερού Αγιασμού στα σχολεία.
Συντάκτης της Καθημερινής με απαράδεκτο άρθρο επιτίθεται κατά του π. Σεβαστιανού και ζητά να καταργηθεί ο Αγιασμός!

Αγιασμός – σχολεία: Ένας πόλεμος ξέσπασε από ΜΜΕ που στηρίζουν την αθεΐα και βάλλουν κατά της Ορθοδοξίας με κάθε ευκαιρία, μετά τη γενναία στάση του πατρός Σεβαστιανού Τοπάλη, ο οποίος έβαλε στη θέση της τη διευθύντρια του γενικού λυκείου Αμυνταίου, που φέρθηκε ασεβώς προς τον Σταυρό και την ιεροτελεστία του Αγιασμού.

Άλλο ένα άρθρο ήρθε να προστεθεί στην αντιχριστιανική προπαγάνδα, αυτή τη φορά στην εφημερίδα της Καθημερινής και τον συντάκτη Απόστολο Λακασά, ο οποίος έγραψε ένα κείμενο για το γεγονός, με τίτλο… «Άλαλα τα χείλη των… ευσεβών».

Εκεί ο κ. Λακασάς ξεκινά… επιπλήττοντας την πολιτεία γιατί «ανέχεται συμπεριφορές όπως αυτή του Αρχιμανδρίτη» και συνεχίζει γράφοντας ειρωνικά πως «ο άνθρωπος του Θεού αδιαφορεί για τα υγειονομικά πρωτόκολλα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στα σχολεία αλλά και τις συστάσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος» και «γράφει στα παλαιά υποδήματά του τους κανόνες συμπεριφοράς προς θεσμικούς εκπροσώπους».

Ας ενημερώσει κάποιος τον κ. Λακασά πως η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, δεν έχει κάνει καμία σύσταση που να αποθαρρύνει τον ασπασμό του Σταυρού, και πως ένας Αρχιμανδρίτης δεν είναι εκπρόσωπος του Σωτήρη Τσιόδρα ή του Θανάση Πλεύρη, άλλα εκπρόσωπος των ανθρώπων προς τον Θεό, τον οποίο οφείλει να σέβεται, να δοξολογεί και όχι να προσβάλει, αντιμετωπίζοντας τον Ιερό Σταυρό ως εστία μολύνσεως.

Πέρα από τον σεβασμό στα όποια πρωτόκολλα, προέχει ο σεβασμός στα Θεία. Όχι για τον κ. Λακασά προφανώς, που στο τέλος του άρθρου του ζητά σαν Σταλινίσκος να καταργηθούν οι αγιασμοί στα σχολεία (!), άλλα για όσους πιστεύουν στην Αλήθεια της Ορθοδοξίας και γενικότερα όσους σέβονται το δικαίωμα της ανεξιθρησκίας.

Οι θεσμικοί εκπρόσωποι που είχαν ανώτερα αξιώματα από την ασεβή διευθύντρια (δηλαδή ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φλώρινας Ιωάννη Κιοσές και ο Δήμαρχος Αμυνταίου Άνθιμος Μπιτάκης) έδειξαν τον σεβασμό που αρμόζει στην προσκύνηση του Σταυρού, κατεβάζοντας το πανί από το στόμα τους.

Αυτό ενόχλησε τον κ. Λακασά που έγραψε «για τους τοπικούς άρχοντες  που δεν απηύθυναν ούτε ένα αυστηρό βλέμμα, ούτε «κιχ» ψέλλισαν προς τον ιερέα, αντίθετα παραβίασαν και οι ίδιοι τα μέτρα» και πως ασπάστηκαν τον Σταυρό για «λαϊκίστικά τερτίπια». Φαίνεται πως κατά τον αρθρογράφο, το να σέβεσαι τον Ιερέα την ώρα που τελεί ακολουθία είναι… λαϊκισμός, ενώ το να τον ειρωνεύεσαι είναι… αρθρογραφία υψηλού επιπέδου.

Σε άλλο σημείο ο κ. Λακασάς… ανησυχεί για το παράδειγμα που πήραν οι μαθητές, επειδή ο Ιερέας επέπληξε τη διευθύντρια και αναρωτιέται: «Πώς αύριο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ζητήσουν από τους μαθητές να τηρήσουν αποστάσεις, μάσκες κ.λπ.;».

Να διαβεβαιώσουμε τον συντάκτη της Καθημερινής πως δεν υπάρχει ανώτερο παράδειγμα για ένα παιδί, από τον σεβασμό προς τα Θεία. Ένα γνώρισμα που έχουν οι Έλληνες για χιλιάδες χρόνια, γι’ αυτό και επινόησαν την ύβρη. Ο σεβασμός προς την Ορθοδοξία, προάγει και επαινεί – ανάμεσα σε πολλά – και τον σεβασμό προς τους δασκάλους. Άλλα η ώρα του Αγιασμού, είναι στιγμή επικοινωνίας με τον Θεό μέσω του Ιερέα, οπότε και απαιτείται η ανάλογη συμπεριφορά. Την ώρα που δοξολογείται ο Θεός και ζητούμε να εξαγιάσει το μέρος, δεν χωρούν ανθρώπινες «παρεμβολές».

Άλλωστε ο σεβασμός πηγάζει εκ των έσω. Από την πίστη και τη ψυχοσύνθεση κάθε παιδιού. Δεν επιβάλλεται με το ζόρι από καμία διευθύντρια και κανέναν δάσκαλο. Αν το παιδί μάθει τον σεβασμό στον Σταυρό και τον Ιερέα, θα έχει πάρει εφόδια και για να σέβεται το εκπαιδευτικό σύστημα και για να πορευτεί ευλογημένα στη ζωή του.

Η ομολογία πίστης που έκανε ο Αρχιμανδρίτης δεν έδειξε «έλλειψη ταπεινότητας». Μη μπερδεύει ο κ. Λακασάς την ταπεινότητα με τη δουλικότητα. Μη συγχύζει την ταπεινότητα με το… «yes sir». Ας ανοίξει κανένα πνευματικό βιβλίο να ενημερωθεί, έστω εγκυκλοπαιδικά. Όταν προσβάλλονται τα Ιερά και τα Όσια, ο χριστιανός – είτε ιερέας είναι, είτε λαικός – είναι υποχρεωμένος να μιλήσει. Και σε σκληρή γλώσσα μάλιστα, αν είναι απαραίτητο.

Οπότε, δεν είχε καμία αυθάδεια ο τρόπος που μίλησε ο Αρχιμανδρίτης. Αυθάδεια έχει ο Απόστολος Λακασάς, που δεν σέβεται τον συνταγματικά κατοχυρωμένο και καθιερωμένο Αγιασμό και ζητά να καταργηθεί, αποδεικνύοντας πως ο σκοπός του εμπαθούς άρθρου του, ήταν ακριβώς αυτός. Να εκφράσει το αντιχριστιανικό μένος του.

 

Ολόκληρο το άρθρο του συντάκτη της Καθημερινής:

Άλαλα τα χείλη των… ευσεβών
Η ελληνική πολιτεία ανέχεται συμπεριφορές όπως αυτή του αρχιμανδρίτη κατά τη διάρκεια του αγιασμού στο γενικό λύκειο στο Αμύνταιο Φλώρινας, ο οποίος επέπληξε τη διευθύντρια του σχολείου επειδή αυτή του ζήτησε να φοράει μάσκα. «Να κρατώ τον σταυρό του Χριστού και να φοράω μάσκα; Ντροπή σας. Τουλάχιστον να το κλείνετε μπροστά μου! Εσείς μου απαγορεύετε να μπω μέσα στις τάξεις να κάνω αγιασμό γιατί δεν φοράω μάσκα. Να κρατάω τον σταυρό του Χριστού φορώντας μάσκα; Ντροπή σας. Είναι αναίδεια που με διακόπτετε», είπε ο ιερέας στην εκπαιδευτικό.
Προφανώς ο άνθρωπος του Θεού αδιαφορεί για τα υγειονομικά πρωτόκολλα του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στα σχολεία αλλά και τις συστάσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Επίσης εμφανές είναι ότι γράφει στα παλαιά υποδήματά του τους κανόνες συμπεριφοράς προς θεσμικούς εκπροσώπους. Διότι η διευθύντρια εκπροσωπεί το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στα μάτια της τοπικής κοινωνίας, των γονιών αλλά κυρίως των μαθητών της. Πώς αύριο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ζητήσουν από τους μαθητές να τηρήσουν αποστάσεις, μάσκες κ.λπ.; Πώς ο επιστημονικός/παιδαγωγικός λόγος θα υπερισχύει στην κρίση των μαθητών όταν ο θρησκευτικός εκπρόσωπος, με αυθάδη και επιθετικό λόγο, τον ακυρώνει;
Όσο για τους τοπικούς άρχοντες –δεν απηύθυναν ούτε ένα αυστηρό βλέμμα, ούτε «κιχ» ψέλλισαν προς τον ιερέα, αντίθετα παραβίασαν και οι ίδιοι τα μέτρα–, δεν ξενίζουν οι συμπεριφορές τους. Αντιγράφουν τα λαϊκιστικά τερτίπια της κεντρικής πολιτικής σκηνής, ελπίζοντας ίσως κάποια ώρα να γίνουν βουλευτές στη θέση των βουλευτών…
Ο οξύς τόνος του αρχιμανδρίτη προς τη διευθύντρια του ΓΕΛ Αμυνταίου υποδηλώνει την έλλειψη αισθήματος λογοδοσίας, ταπεινότητας και εγκράτειας από πολλούς εκπροσώπους της Εκκλησίας στην Ελλάδα όταν τοποθετούνται στον δημόσιο βίο.
Η αντίδραση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως –«η μάσκα ισχύει για όλους ανεξαιρέτως που βρίσκονται σε σχολικές τάξεις. Πιστεύω ότι είναι η εξαίρεση η οποία πρέπει να απομονωθεί πλήρως και να καταδικαστεί», δήλωσε στον ΣΚΑΪ– ήταν χλιαρή. Τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι εξαίρεση, είναι κανόνας σε πολλές εκφράσεις του δημόσιου βίου και δη της εκπαίδευσης. Απαιτεί βέβαια πολιτικό θάρρος η κοσμική ελληνική δημοκρατία –έστω ως ένα πρώτο βήμα χάριν της εκπαίδευσης των παιδιών της– να καταργήσει τους αγιασμούς στα σχολεία.
Η Καθημερινή 16/9/2021 του Απόστολου Λακασά

Παντελής Λαμψιώτης

Μέλος της συντακτικής ομάδας του Sportime.GR.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Γαλάτσι: Street party στον Άγιο Ανδρέα – «Δεν είναι πρώτη φορά» είπε ο Δούκας και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα

Όταν βλέπουμε ανάρμοστες εκδηλώσεις να γίνονται ακόμα και εντός των ναών, περιμένουμε να τους σεβαστεί ο κάθε «άνιωθος» Δήμαρχος;

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

Ο K.Ανεστίδης απαντά για τις φερόμενες παράνομες επιδοτήσεις: «Με πήραν 50 τηλέφωνα από το Μαξίμου – Συκοφαντούν τον αγώνα των αγροτών»

«Όταν είδαν ότι δεν τσιμπάω, σου λέει τώρα θα τον θάψουμε - Με κατηγορούν γιατί λέω αλήθειες ενώ είμαι νεοδημοκράτης απ' τα γεννοφάσκια μου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί ο «συστημένος» έλεγχος της ΑΑΔΕ στον Σύλλογο Τεμπών – Καρυστιανού: Έγινε για εκφοβισμό και για να μάθουν με ποιους συνεργαζόμαστε

Φορολογικό «ντου» σε συγγενείς των Τεμπών και αγρότες - Η έφοδος της ΑΑΔΕ έγινε λίγο αφότου η Μ.Καρυστιανού προανήγγειλε νέο πολιτικό κίνημα

Κοινωνία
Κοινωνία: Ζωγράφου συμπλοκή: Άγριος ξυλοδαρμός ανηλίκων στη Μακρυγιάννη – Σοβαρές καταγγελίες κατοίκων

Ζωγράφου συμπλοκή: Άγριος ξυλοδαρμός ανηλίκων στη Μακρυγιάννη – Σοβαρές καταγγελίες κατοίκων

Επεισόδιο βίας με δεκάδες εφήβους στην οδό Μακρυγιάννη. Καταγγελίες για έλλειψη αστυνόμευσης δίπλα σε σχολεία.

Κοινωνία
Κοινωνία: Αλλαγή τακτικής από την κυβέρνηση στις συνομιλίες με τα μπλόκα – Δείτε τι στέλνει επιλεκτικά στους αγρότες (Φωτό)

Αλλαγή τακτικής από την κυβέρνηση στις συνομιλίες με τα μπλόκα – Δείτε τι στέλνει επιλεκτικά στους αγρότες (Φωτό)

Η κυβέρνηση ξεκίνησε συνομιλίες με τους αγρότες αλλάζοντας στρατηγική μετά το μπλόκο των Ευζώνων, με επιλεκτικές προσκλήσεις και όχι μαζικές συναντήσεις.

Κοινωνία
Κοινωνία: Γεώργιος Αποστολάκης- Ο Αγώνας της Γης: Από τα Μπλόκα των Χωραφιών στις Πλατείες της Ευρώπης

Γεώργιος Αποστολάκης- Ο Αγώνας της Γης: Από τα Μπλόκα των Χωραφιών στις Πλατείες της Ευρώπης

Από τα μπλόκα των τρακτέρ στους επαρχιακούς δρόμους μέχρι τις πλατείες και τα διοικητικά κέντρα της Ευρώπης, η γη μιλά ξανά μέσα από αυτούς που τη δουλεύουν.

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Οι ρόδες των τρακτέρ τράνταξαν τις Βρυξέλλες: Η πανευρωπαϊκή αγροτιά φώναξε «όχι» στη συμφωνία θανάτου με τη Mercosur

Η ΕΕ διεξάγει πόλεμο στην ίδια της την παραγωγή - Πεδίο μάχης οι Βρυξέλλες για την επιβίωση των αγροτών και τη διατροφική αυτάρκεια όλων μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Βγαίνει και από πάνω ο Βορίδης απειλώντας τους αγρότες: «Με το “δεν μιλάω” στο τέλος δεν θα πάρει κανείς τίποτα»

Αντί να απολογηθεί για την ασυδοσία των «φραπέδων», ο Μάκης Βορίδης προκαλεί κι από πάνω τους φτωχοποιημένους αγρότες

Κοινωνία
Κοινωνία: Νερό: Χαράτσι 9 ευρώ στον τριμηνιαίο λογαριασμό φέρνει η ΕΥΔΑΠ

Νερό: Χαράτσι 9 ευρώ στον τριμηνιαίο λογαριασμό φέρνει η ΕΥΔΑΠ

Οι χρεώσεις κατανάλωσης παραμένουν - για την ώρα ίδιες - αλλά αυξάνεται το πάγιο ύδρευσης και προστίθεται νέο πάγιο αποχέτευσης

Κοινωνία