ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Αδιανόητο – Έτσι τα τρένα πήγαιναν στα τυφλά – Το ΕΤCS και η Σύμβαση 717

Πώς το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών, ένα έργο που από το 2014 έως σήμερα δεν έχει παραδοθεί, θα έσωζε ζωές αν λειτουργούσε;
Τραγωδία στα Τέμπη: Αδιανόητο – Έτσι τα τρένα πήγαιναν στα τυφλά –  Το ΕΤCS και η Σύμβαση 717

Σχεδόν τρία 24ωρα έχουν περάσει από την τραγωδία στα Τέμπη και ένα μεγάλο «γιατί» πλανάται πάνω από το κλίμα βαθιάς οδύνης, στο οποίο έχει βυθιστεί η χώρα.

Τα στοιχεία που έρχονται στο φως και αποδεικνύουν ότι όλα αυτά τα χρόνια αμαξοστοιχίες κινούνταν κυριολεκτικά «στα τυφλά» είναι αδιαμφισβήτητα.

Το παραλίγο δυστύχημα το 2019 απ’ ότι φάνηκε δεν… συγκίνησε κανέναν και έτσι στις οδικές σιδηροδρομικές διαβάσεις κάνουν σινιάλο με φακούς, υπάλληλοι σεκιούριτι, ενώ δεν λειτουργεί το σύστημα εντοπισμού των τρένων στον προαστιακό

Την ίδια ώρα, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αναφέρεται σε όλα τα προβλήματα της εν λόγω σύμβασης – εξαιτίας των οποίων αναγκάστηκε να παραιτηθεί το 202  επισημαίνοντας τις ενέργειες της ΕΡΓΟΣΕ με τις οποίες διαφωνούσε.

Ο ίδιος είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων.

Ακόμα δεν έχει παραδοθεί

Χαρακτηριστικό είναι ότι το έργο έπρεπε να περατωθεί τον Ιούλιο του 2015, αλλά έχει εξελιχθεί σε… γεφύρι της Αρτας. Σχεδόν 10 χρόνια μετά, εξαιτίας των μνημονιακών πολιτικών, και με κόστος σχεδόν 10 εκατ. ευρώ πάνω από τον αρχικό προϋπολογισμό (41 εκατ. ευρώ), το ETCS ακόμη δεν έχει παραδοθεί.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Κατσιούλη, το σύστημα δεν λειτουργεί για μια σειρά από αιτίες, όπως είναι τα κατασκευαστικά λάθη, οι φθορές, οι κλοπές υλικού και η Σύμβαση 717 αποσκοπούσε ακριβώς στην ανάταξή του.

Αρχικά, το πρότζεκτ ανέλαβε κοινοπραξία δύο εταιρειών, μιας ελληνικής, με μηδενική εμπειρία σε παρόμοια έργα, και μιας γαλλικής. Στη συνέχεια, τα έργα χωρίστηκαν και η γαλλική ανέλαβε το τμήμα Πλατύ – Προμαχώνας, το οποίο είναι και το μόνο όπου αυτή τη στιγμή λειτουργεί το σύστημα.

Στον αντίποδα, η ελληνική εταιρεία ανέλαβε το μεγαλύτερο τμήμα Αθήνα – Πλατύ. Εκ του αποτελέσματος, η… ανάταξη του συστήματος έμεινε στα χαρτιά, καθώς, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, «ό,τι έκανε ήταν λάθος», ενώ και «ο εξοπλισμός δεν ήταν συμβατός με αυτόν της γαλλικής εταιρείας».

«Έγιναν τραγικά πράγματα με τραγικές παραλείψεις, με αποτέλεσμα το σύστημα να μην είναι λειτουργικό και να δίνονται συνεχείς παρατάσεις», αναφέρει ο Χρήστος Κατσιούλης. Κατά άλλες πηγές, μάλιστα, «προχωρούσαν ακόμα και εργασίες χωρίς μελέτες».

Σε δύο έγγραφα που δημοσιεύουν αποκλειστικά «ΤΑ ΝΕΑ» και αφορούν μελέτες για την εφαρμογή του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, κομμάτι της Σύμβασης 717 δηλαδή, καταγράφονται αντίστοιχες απορριπτικές αποφάσεις, με βασική αιτιολογία την έλλειψη συμμόρφωσης σε βασικές αρχές λειτουργίας ασφαλείας και τη μη συμβατότητα του εξοπλισμού.

Επιπρόσθετα, η εταιρεία καλείται να προβεί σε επανυποβολή των σχετικών μελετών, «οι οποίες θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από τεκμηριωμένα στοιχεία, που θα αποδεικνύουν την εμπειρία του μελετητή, σε μελέτες συστημάτων σηματοδότησης τύπου RRI».

Παραίτηση με καταγγελίες

Κομβικός στην εξέλιξη της υπόθεσης ήταν ο Ιανουάριος του 2019, όταν η Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλε πρόστιμο 2,5 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα. «Τότε άρχισαν να κινούνται κάποια νήματα και από το 2021 το έργο ξεκίνησε να μπαίνει σε κάποιας μορφής υλοποίηση».

Tον Ιανουάριο του 2021 η ελληνική εταιρεία αποχώρησε, με το έτερο σχήμα της κοινοπραξίας να αναλαμβάνει και το δικό της τμήμα του έργου. Την ίδια ώρα, μέσω διαφορετικής σύμβασης, αναμένεται τους επόμενους μήνες (το καλοκαίρι) να παραδοθεί το σύστημα και στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός.

«Εγώ έβλεπα έναν τοίχο και είχα αποστείλει επιστολές στους αρμοδίους. Τα τρένα πήγαιναν στα τυφλά, ήταν ένα έγκλημα, αν λειτουργούσε το σύστημα δεν θα είχε γίνει το κακό», λέει χαρακτηριστικά ο Χρήστος Κατσιούλης, σχολιάζοντας την επιστολή – καταπέλτη που έστειλε στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τα «σήματα κινδύνου» που εξέπεμψε για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των συρμών.

Δυστυχώς, οι καταγγελίες δεν βρήκαν ευήκοα ώτα, πέρασε σχεδόν ένας χρόνος από την παραίτησή του και δεν άλλαξε το παραμικρό. Χρειάστηκε να φτάσουμε στις 23.21 της 28ης Φεβρουαρίου και μια τραγωδία χωρίς προηγούμενο για να έρθει πικρά και με αδυσώπητη οδύνη η αλήθεια στο φως.’;

 

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Κοινωνία: Κυριάκος Μητσοτάκης: 2 ολόκληρα χρόνια μετά τον «Daniel» πήγε στη Θεσσαλία να δώσει συγχαρητήρια στον εαυτό του για… υπογραφές έργων

Κυριάκος Μητσοτάκης: 2 ολόκληρα χρόνια μετά τον «Daniel» πήγε στη Θεσσαλία να δώσει συγχαρητήρια στον εαυτό του για… υπογραφές έργων

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης καυχήθηκε για τη «θωράκιση της Θεσσαλίας» για έργα που δεν έχουν γίνει ακόμα και μοίρασε εκ νέου υποσχέσεις

Κοινωνία
Κοινωνία: Εθνική πανωλεθρία με απανωτά διπλωματικά «χαστούκια»: Πρώτα η Αίγυπτος και τώρα ο Χαφτάρ της Λιβύης που καλοβλέπει το τουρκολιβυκό μνημόνιο!

Εθνική πανωλεθρία με απανωτά διπλωματικά «χαστούκια»: Πρώτα η Αίγυπτος και τώρα ο Χαφτάρ της Λιβύης που καλοβλέπει το τουρκολιβυκό μνημόνιο!

Η ανύπαρκτη εξωτερική πολιτική Μητσοτάκη, στέλνει τους διεθνείς συμμάχους μας στην αγκαλιά της Τουρκίας αφού εμείς πρώτοι «αθωώνουμε» τον Ερντογάν

Κοινωνία
Κοινωνία: Μονή Σινά: «Τουρίστας» στην Αίγυπτο ο Γεραπετρίτης δεν εξασφάλισε τίποτα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς και έμεινε στα «θα»

Μονή Σινά: «Τουρίστας» στην Αίγυπτο ο Γεραπετρίτης δεν εξασφάλισε τίποτα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς και έμεινε στα «θα»

Με μισόλογα και πονηρές αναφορές στη «διατήρηση του θρησκευτικού χαρακτήρα», ο ΥΠ.ΕΞ κατάφερε μια διπλωματική «τρύπα στο νερό»

Κοινωνία
Κοινωνία: Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Βουλευτής της ΝΔ αποκάλυψε ότι δηλώνονταν σαν βοσκοτόπια ακόμα και αμπέλια στη Καλντέρα Σαντορίνης!

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Βουλευτής της ΝΔ αποκάλυψε ότι δηλώνονταν σαν βοσκοτόπια ακόμα και αμπέλια στη Καλντέρα Σαντορίνης!

Μάρκος Καφούρος: «Δηλώνονταν περιοχές όπου ήταν δικοί μας αμπελώνες. Δηλώνονταν τα πάντα, τα βουνά… δηλαδή είναι απίστευτο»

Κοινωνία
Κοινωνία: Έξαλλος ο Βαρδινογιάννης: Μας δουλεύουν όλοι – Από τους Βούλγαρους μέχρι το ρωσικό αέριο του… TAP

Έξαλλος ο Βαρδινογιάννης: Μας δουλεύουν όλοι – Από τους Βούλγαρους μέχρι το ρωσικό αέριο του… TAP

Ο Γ. Βαρδινογιάννης δεν μάσησε τα λόγια του.

Κοινωνία
Κοινωνία: Meteo.gr: «Σε 8 χρόνια χάθηκε το 37% των περιαστικών δασών της Αττικής» – Επιτελικό «κάρβουνο» έγινε ο νομός στην εξαετία Μητσοτάκη!

Meteo.gr: «Σε 8 χρόνια χάθηκε το 37% των περιαστικών δασών της Αττικής» – Επιτελικό «κάρβουνο» έγινε ο νομός στην εξαετία Μητσοτάκη!

Εξαετία εφιάλτης - «Ημιερημική» χαρακτηρίζουν την Αττική Έλληνες επιστήμονες - Μη αναστρέψιμη η καταστροφή σε μεγάλες εκτάσεις του νομού!

Κοινωνία
ExtraTime: Συναγερμός: 400.000 επιθέσεις χάκερ σε τραπεζικές συναλλαγές το 2024 – Ζημιά 17,7 εκατ. ευρώ

Συναγερμός: 400.000 επιθέσεις χάκερ σε τραπεζικές συναλλαγές το 2024 – Ζημιά 17,7 εκατ. ευρώ

Οι ηλεκτρονικές επιθέσεις σε τραπεζικά συστήματα και κάρτες αυξάνονται ραγδαία, με τους χάκερ να βάζουν στο στόχαστρο κυρίως POS και ΑΤΜ. Μόνο το 2024, οι απόπειρες ξεπέρασαν τις 400.000, προκαλώντας συνολική ζημιά που άγγιξε τα 17,7 εκατ. ευρώ

ExtraTime
Κοινωνία: Εμπαίζει τη νοημοσύνη του κόσμου η Μενδώνη για το σόου στο Άργος – Το ερειπωμένο κτίριο επισκευάστηκε για να… γκρεμιστεί!

Εμπαίζει τη νοημοσύνη του κόσμου η Μενδώνη για το σόου στο Άργος – Το ερειπωμένο κτίριο επισκευάστηκε για να… γκρεμιστεί!

Τραγέλαφος: Η Μενδώνη είχε επιπλήξει μια υπάλληλο στο Άργος για την κατάσταση ενός κτιρίου που φτιάχτηκε μεν, αλλά θα... γκρεμιστεί γιατί έχει αρχαία από κάτω!

Κοινωνία
Κοινωνία: Μονή Σινά: O Υφ.Εξ Τάσος Χατζηβασιλείου παραδέχτηκε ότι το Μοναστήρι βρίσκεται στον «αέρα» στο ζήτημα των ιδιοκτησιών

Μονή Σινά: O Υφ.Εξ Τάσος Χατζηβασιλείου παραδέχτηκε ότι το Μοναστήρι βρίσκεται στον «αέρα» στο ζήτημα των ιδιοκτησιών

Η κυβέρνηση εξακολουθεί να αρνείται την εθνική ήττα - Ασχολούνται μόνο με το λατρευτικό καθεστώς, υποβαθμίζοντας το ιδιοκτησιακό

Κοινωνία