EXTRATIME

Μήπως η NASA διάλεξε τον λάθος πρώτο άνθρωπο για το φεγγάρι;

Ο Άρμστρονγκ δεν ήθελε να γίνει σύμβολο. Ήθελε να προσγειώσει το σκάφος, να κάνει το καθήκον του και να φύγει. Ήταν αυτό που χρειαζόταν η NASA ή όχι;
Μήπως η NASA διάλεξε τον λάθος πρώτο άνθρωπο για το φεγγάρι;

Δεν είχε το χαμόγελο του Μπαζ Όλντριν, ούτε τη φωνή ενός ανθρώπου που διψούσε να γίνει παγκόσμια περσόνα. Ο Νιλ Άρμστρονγκ ήταν πιλότος δοκιμών. Ήταν μηχανικός. Ήταν στρατιώτης. Δεν ήταν σταρ. Και ίσως ακριβώς γι’ αυτό τον επέλεξαν.

Όταν το Apollo 11 ξεκινούσε για τον πιο φιλόδοξο περίπατο της ανθρώπινης ιστορίας, η NASA δεν έψαχνε για εκπρόσωπο τύπου. Έψαχνε για κάποιον που μπορούσε να προσγειώσει ένα σκάφος στο τίποτα. Ο Άρμστρονγκ δεν μιλούσε πολύ, αλλά έκανε τα πάντα σωστά. Ο ίδιος, δεκαετίες μετά, παραδεχόταν πως η φήμη τον καταδίωκε χωρίς να τη θέλει. Όταν του ζητούσαν να μιλήσει για εκείνη τη μέρα, έλεγε ελάχιστα. Όταν πέθανε, δεν είχε Instagram. Ούτε βιβλίο με τις αναμνήσεις του. Δεν του άρεσαν αυτά.

Η NASA, βέβαια, ήθελε και το άλλο. Ήθελε έναν πρέσβη. Κάποιον να γυρνάει τον πλανήτη και να λέει «το κάναμε για όλους». Ο Άρμστρονγκ δεν το έκανε. Αποσύρθηκε. Έγινε καθηγητής. Εξαφανίστηκε. Όχι από μυστήριο. Από χαρακτήρα.

Ο Μπαζ Όλντριν ήταν πιο έτοιμος για το κοινό. Ήθελε να μιλάει, να εξηγεί, να γράφει, να εμφανίζεται. Δεν ήταν όμως εκείνος που ήθελε η NASA να κρατήσει τα χειριστήρια όταν το σκάφος του Apollo 11 χανόταν για λίγα δευτερόλεπτα από τον αυτόματο πιλότο και πήγε να πέσει σε έναν βράχο. Ο Άρμστρονγκ ήταν ο άνθρωπος που πήρε τον έλεγχο και το προσγείωσε με λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα καυσίμων. Εκείνος ήξερε πότε πρέπει να μιλάς και πότε πρέπει απλώς να προσγειώνεις.

Αν το φεγγάρι χρειαζόταν έναν άνθρωπο-σήμα κατατεθέν, ίσως υπήρχαν άλλοι. Αν όμως χρειαζόταν τον πιο ικανό να το προσεγγίσει χωρίς να το κάνει θέαμα, τότε ο Νιλ Άρμστρονγκ ήταν η μόνη επιλογή. Ούτε λάθος, ούτε σωστός. Απλώς, ο άνθρωπος που έκανε τη δουλειά και μετά αποσύρθηκε. Όπως όλοι οι ήρωες που δεν το κάνουν για τη δόξα.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Δεν είναι θεωρία επιστημονικής φαντασίας. Οι επιστήμονες λένε πως κάποτε η Γη έχασε τόσο νερό, όσο όλοι οι σημερινοί της ωκεανοί μαζί. Και το χειρότερο; Δεν ήταν η τελευταία φορά.

ExtraTime
ExtraTime: Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Το 1896, στους πρώτους Ολυμπιακούς στην Αθήνα, τα μετάλλια ήταν αλλιώς. Ο πρώτος έπαιρνε ασημένιο, ο δεύτερος χάλκινο και ο τρίτος τίποτα. Το «χρυσό» δεν υπήρχε καν.

ExtraTime
ExtraTime: Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ένας σταυρός δρόμων, μια κιθάρα και μια σκοτεινή φιγούρα. Ο Robert Johnson λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να γίνει θρύλος.

ExtraTime
ExtraTime: Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Το πιο αναγνωρίσιμο σήμερα ζώο της Κίνας, το πάντα, δεν υπάρχει σε καμία ζωγραφιά πριν τον 20ό αιώνα. Η τέχνη απλώς το αγνοούσε.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν τελειώνει μια ιστορία όταν τελειώσει η σειρά. Υπάρχουν και τα midquels, τα interquels και τα intraquels – έργα που ξετυλίγονται στα ενδιάμεσα και αποκαλύπτουν ό,τι δεν πρόλαβες να δεις.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Ο ελβετικός σουγιάς είναι κόκκινος για έναν λόγο: για να τον βρίσκεις αν πέσει στο χιόνι. Δεν είναι design. Είναι επιβίωση.

ExtraTime
ExtraTime: Αν έχεις πάνω από 30 τέτοια στη γλώσσα σου, τότε είσαι super taster

Αν έχεις πάνω από 30 τέτοια στη γλώσσα σου, τότε είσαι super taster

Μπορείς να ανακαλύψεις αν είσαι super taster με ένα βαμβάκι και μπλε χρώμα. Αν μετρήσεις πάνω από 30 θηλές σε μια μικρή περιοχή της γλώσσας, τότε οι γεύσεις για σένα είναι πιο έντονες από όλους τους άλλους.

ExtraTime
ExtraTime: Βρήκαν νύχια γιγάντιου καλαμαριού πάνω σε αμερικανικό πολεμικό πλοίο. Ήταν μεγαλύτερα από κάθε τι που είχε δει η επιστήμη.

Βρήκαν νύχια γιγάντιου καλαμαριού πάνω σε αμερικανικό πολεμικό πλοίο. Ήταν μεγαλύτερα από κάθε τι που είχε δει η επιστήμη.

Ένα αμερικανικό πολεμικό πλοίο επέστρεψε με χαρακιές πάνω στο sonar. Οι επιστήμονες βρήκαν νύχια από καλαμάρι μεγαλύτερο από οτιδήποτε γνωρίζουμε.

ExtraTime
ExtraTime: Την έκαναν το πασίγνωστο cartoon χωρίς τη θέλησή της, στο δικαστήριο όμως έχασε γιατί και αυτή είχε αντιγράψει

Την έκαναν το πασίγνωστο cartoon χωρίς τη θέλησή της, στο δικαστήριο όμως έχασε γιατί και αυτή είχε αντιγράψει

Η Betty Boop μοιάζει με την Helen Kane γιατί βασίστηκε σ’ αυτήν. Αλλά στο δικαστήριο αποδείχθηκε πως η Kane είχε αντιγράψει το baby voice από μια μαύρη τραγουδίστρια του Χάρλεμ.

ExtraTime