EXTRATIME

Νόμιζαν ότι την είχαν στείλει στην Ελβετία για σπουδές, αλλά εκείνη επέστρεψε κρυφά και ακολούθησε το όνειρό της

Από μια αυστηρή οικογένεια στην Κυψέλη, στην απόλυτη καταξίωση στο θέατρο και την τηλεόραση
Νόμιζαν ότι την είχαν στείλει στην Ελβετία για σπουδές, αλλά εκείνη επέστρεψε κρυφά και ακολούθησε το όνειρό της

Όταν ήταν μικρή, οι μεγάλοι έλεγαν πως η Άννα είχε ένα ταλέντο που δεν χώραγε σε κανένα σαλόνι. Έτρεχε στη μέση του δωματίου, έφτιαχνε ιστορίες, έπαιζε όλους τους ρόλους, άλλαζε φωνές, έκλαιγε και γελούσε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η μητέρα της την κοίταζε με ένα μισό χαμόγελο, ανάμεσα στη γοητεία και την ανησυχία. «Θα της περάσει», έλεγε. «Όλα τα παιδιά κάνουν θέατρο». Μα η Άννα δεν έπαιζε. Ζούσε.

Γεννήθηκε στην Κυψέλη, σε μια εποχή που οι κόρες καλών οικογενειών έπρεπε να μάθουν να στέκονται σωστά, να χαμογελούν διακριτικά και να σκέφτονται το μέλλον τους μέσα από γάμους και προσεκτικά επιλεγμένες σπουδές. Ο πατέρας της είχε αποφασίσει πως θα σπούδαζε στην Ελβετία. Εκεί, μακριά από τη φασαρία της Αθήνας, θα γινόταν μια «σοβαρή» γυναίκα, μορφωμένη, με ένα επάγγελμα που θα της εξασφάλιζε μια σταθερή ζωή.

Κανείς δεν κατάλαβε πώς ακριβώς έγινε. Η Άννα έφυγε για την Ελβετία, αλλά κάποια στιγμή, αθόρυβα, χωρίς να ειδοποιήσει κανέναν, βρέθηκε πάλι στην Αθήνα. Ήταν μια απόφαση που δεν είχε επιστροφή. Δούλεψε σκληρά, έκανε θυσίες, έμεινε μόνη πολλές φορές, αλλά τίποτα δεν την έκανε να σταματήσει. Δραματική Σχολή, θεατρικές σκηνές, μικροί ρόλοι που μεγάλωναν. Και ύστερα ήρθε η στιγμή που στάθηκε στη σκηνή και κατάλαβε πως το κοινό δεν την έβλεπε απλώς – τη ζούσε.

Το θέατρο έγινε το σπίτι της. Ένα σπίτι γεμάτο γέλια, δάκρυα, ατέλειωτες συζητήσεις στα καμαρίνια και βραδιές που κανείς δεν ήθελε να τελειώσουν. Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή και άλλους ταλαντούχους ηθοποιούς, δημιούργησαν το «Ελεύθερο Θέατρο». Ήταν μια εποχή που το ελληνικό θέατρο άλλαζε, που ο κόσμος διψούσε για κάτι νέο, αληθινό, ανατρεπτικό.

Και ύστερα ήρθε η τηλεόραση. Δεν ήταν κάτι που κυνηγούσε, αλλά την κέρδισε. Μαντάμ Σουσού. Ένα όνομα που έγινε ταυτόσημο με την Άννα. Μια ηρωίδα που γελούσε δυνατά, πονούσε σιωπηλά και κέρδισε τις καρδιές όλων. Ακολούθησαν οι «Τρεις Χάριτες», το «Ντόλτσε Βίτα» και άλλες σειρές που αγαπήθηκαν τόσο πολύ, που ακόμα και σήμερα τα λόγια της Άννας ακούγονται σε σπίτια και δρόμους σαν να ειπώθηκαν χθες.

Στην προσωπική της ζωή, η Άννα ήταν μια γυναίκα γεμάτη πάθος, αλλά και τρυφερότητα. Αγάπησε, παντρεύτηκε, έγινε μητέρα. Ο γιος της, ο Δημήτρης, ήταν το μεγάλο της καμάρι. Και όσο κι αν το θέατρο και η τηλεόραση ήταν ένας κόσμος που απαιτούσε τα πάντα, εκείνη πάντα έβρισκε χρόνο για ό,τι αγαπούσε αληθινά.

Τα τελευταία χρόνια, τα φώτα χαμήλωσαν. Η μνήμη της άρχισε να ξεθωριάζει, όπως ξεθωριάζουν τα παλιά σκηνικά μετά από χρόνια στη σκηνή. Η Άννα έφυγε ήσυχα, όπως οι ηθοποιοί που ξέρουν πότε είναι η σωστή στιγμή να αφήσουν τη σκηνή. Αλλά οι ρόλοι της, οι φωνές της, οι στιγμές της έμειναν χαραγμένες στις μνήμες όλων.

Κάθε φορά που παίζεται ένα επεισόδιο από τις «Τρεις Χάριτες», κάθε φορά που κάποιος αναφέρεται στη Μαντάμ Σουσού, κάθε φορά που μια νέα ηθοποιός ανεβαίνει στη σκηνή με το ίδιο πείσμα και την ίδια φλόγα, η Άννα είναι εκεί. Στην κουίντα, στο φως των προβολέων, στη σιωπή πριν από το πρώτο χειροκρότημα.

Γρηγόρης Κεντητός

Γράφω για πράγματα που με συναρπάζουν, αλλά φροντίζω πάντα να τα ερευνώ σαν να τα μελετούσα για πρώτη φορά. Αναζητώ τη σύνδεση ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, το ανθρώπινο μέσα στο ακαδημαϊκό, και τη γνώση που μπορεί να μεταφερθεί με τρόπο απλό, ακριβή και ζωντανό. Είτε πρόκειται για έναν αρχαίο πόλεμο είτε για ένα φαινόμενο της εποχής μας, στηρίζομαι πάντα σε πρωτογενές υλικό, πραγματικές πηγές και σοβαρή τεκμηρίωση. Θέλω κάθε κείμενο να αξίζει τον χρόνο του αναγνώστη — και τον δικό μου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελευθέριος Ανδρώνης: Ζάκυνθος: Ένα δίχρονο παιδάκι νεκρό από πίτμπουλ – Χάσαμε το μέτρο απέναντι στη φύση και το πληρώνουμε με αίμα;

Ζάκυνθος: Ένα δίχρονο παιδάκι νεκρό από πίτμπουλ – Χάσαμε το μέτρο απέναντι στη φύση και το πληρώνουμε με αίμα;

Η φύση δεν εκδικείται αλλά ενίοτε μας θυμίζει με τραγικούς τρόπους ότι δεν χωρά στα καλούπια της υποκειμενικής «φιλοζωίας» μας

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Καραμανλής – Σαμαράς: Στενό μαρκάρισμα στην κυβέρνηση για το αγροτικό – «Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει χώρα!»

Καραμανλής – Σαμαράς: Στενό μαρκάρισμα στην κυβέρνηση για το αγροτικό – «Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει χώρα!»

Σαμαράς: «Οι αγρότες διαμαρτύρονται για το μέλλον των παιδιών τους» - Καραμανλής: «Μείζονα εθνική απειλή η ερήμωση της υπαίθρου»

Κοινωνία
Κοινωνία: Κυριάκος Μητσοτάκης: Με «διαίρει και βασίλευε» προσπαθεί να στρέψει τον λαό κατά των αγροτών

Κυριάκος Μητσοτάκης: Με «διαίρει και βασίλευε» προσπαθεί να στρέψει τον λαό κατά των αγροτών

Χαρακτήρισε «ακραίες» και «τυφλές» τις κινητοποιήσεις, ενώ έφτασε ακόμα και να υπενθυμίσει στον λαό ότι έρχονται... Χριστούγεννα

Κοινωνία
Ελευθέριος Ανδρώνης: Δάκρυσε όλη η Ελλάδα με τον απαρηγόρητο τσοπάνη – Σκοτώνουμε τα πρόβατά μας για να μας ταΐσουν «πολτό» πολυεθνικών

Δάκρυσε όλη η Ελλάδα με τον απαρηγόρητο τσοπάνη – Σκοτώνουμε τα πρόβατά μας για να μας ταΐσουν «πολτό» πολυεθνικών

Το ελληνικό κράτος αφανίζει με αδίστακτο τρόπο το ζωικό κεφάλαιο της χώρας - «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά μας ένα - ένα...»

Ελευθέριος Ανδρώνης
Κοινωνία: Στρατηγική έκθεση – βόμβα από Τραμπ: Η ΕΕ αυτοκτονεί διαγράφοντας τον πολιτισμό της – Σε 20 χρόνια θα αφανιστεί αν συνεχίσει έτσι

Στρατηγική έκθεση – βόμβα από Τραμπ: Η ΕΕ αυτοκτονεί διαγράφοντας τον πολιτισμό της – Σε 20 χρόνια θα αφανιστεί αν συνεχίσει έτσι

Κάλεσμα προς τα πατριωτικά κόμματα πραγματοποιούν οι ΗΠΑ, αλλιώς «σε λίγες δεκαετίες οι ευρωπαίοι θα γίνουν μειοψηφία στις χώρες τους»

Κοινωνία
Κοινωνία: Γαλαντόμος ο Βασίλης Κικίλιας: «Δέχομαι τη διαμαρτυρία των αγροτών αλλά να πάνε στην άκρη του δρόμου»

Γαλαντόμος ο Βασίλης Κικίλιας: «Δέχομαι τη διαμαρτυρία των αγροτών αλλά να πάνε στην άκρη του δρόμου»

Απίστευτες δηλώσεις - Ο Βασίλης Κικίλιας κάνει τη... χάρη στους αγρότες να διαδηλώσουν αλλά τους λέει να κάνουν στην... άκρη για να μην ενοχλούν

Κοινωνία
Κοινωνία: Θεσσαλονίκη: Ανάπηρος έχτισε ράμπα μόνος του και έδειξε τι σημαίνει να είσαι ΑμεΑ στην τριτοκοσμική Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Ανάπηρος έχτισε ράμπα μόνος του και έδειξε τι σημαίνει να είσαι ΑμεΑ στην τριτοκοσμική Ελλάδα

Τη δουλειά που όφειλε να κάνει ο δήμος εδώ και χρόνια, την έκανε με μια ακτιβιστική πράξη ο Κωσταντίνος Τσιφτσόπουλος

Κοινωνία
Κοινωνία: Εξοργιστικό: Χάρτης της Κομισιόν δείχνει τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με τα χρώματα της Τουρκίας!

Εξοργιστικό: Χάρτης της Κομισιόν δείχνει τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με τα χρώματα της Τουρκίας!

Τον κατάπτυστο χάρτη που κυκλοφορεί σε επίσημο φυλλάδιο, κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης

Κοινωνία
Κοινωνία: Κάλεσμα στους αγρότες από τη Μαρία Καρυστιανού: «Ίδια η ρίζα του κακού για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ  –  Όλοι μαζί μέχρι τη δικαίωση!»

Κάλεσμα στους αγρότες από τη Μαρία Καρυστιανού: «Ίδια η ρίζα του κακού για Τέμπη και ΟΠΕΚΕΠΕ – Όλοι μαζί μέχρι τη δικαίωση!»

«Οι πολιτικοί υπεύθυνοι παραμένουν ΠΑΝΤΑ εκτός κάδρου, ΑΤΙΜΩΡΗΤΟΙ!, προστατευμένοι από το άρθρο 86»

Κοινωνία