EXTRATIME

Ο κορυφαίος ηθοποιός που έχει γράψει στον τάφο: Με συγχωρείτε κυρίες μου, που δεν μπορώ να σηκωθώ

Ο Ντίνος Ηλιόπουλος ήταν η επιτομή της ευγένειας και του αυτοσαρκασμού. Ακόμα και μετά τον θάνατό του, η φράση που χαράχτηκε στην ταφόπλακά του αποτυπώνει το πνεύμα του με αφοπλιστική ειλικρίνεια.
Ο κορυφαίος ηθοποιός που έχει γράψει στον τάφο: Με συγχωρείτε κυρίες μου, που δεν μπορώ να σηκωθώ

Ο Ντίνος Ηλιόπουλος ήταν ένας από τους πιο χαρισματικούς και διακριτικούς ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου. Με το λεπτό του χιούμορ, την ανεπιτήδευτη φινέτσα και το ιδιαίτερο στυλ ερμηνείας του, κατάφερε να αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην καλλιτεχνική ιστορία της χώρας. Ακόμα και μετά τον θάνατό του, συνέχισε να εκπέμπει την ευγένεια και τον αυτοσαρκασμό που τον χαρακτήριζαν, αφού στην ταφόπλακά του χαράχτηκε η φράση: «Με συγχωρείτε κυρίες μου, που δεν μπορώ να σηκωθώ».

Γεννημένος το 1913 στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ο Ηλιόπουλος πέρασε μεγάλο μέρος των παιδικών του χρόνων στη Μασσαλία, όπου φοίτησε σε γαλλικό σχολείο. Έτσι, πριν επιστρέψει στην Ελλάδα, η γαλλική γλώσσα είχε γίνει δεύτερη φύση του. Παρότι ξεκίνησε σπουδές στις εμπορικές επιστήμες, σύντομα συνειδητοποίησε ότι το πραγματικό του πάθος βρισκόταν στη σκηνή. Όταν απορρίφθηκε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, δεν το έβαλε κάτω και φοίτησε στη σχολή του Γιαννούλη Σαραντίδη, όπου διαμόρφωσε το ιδιαίτερο στυλ ερμηνείας του.

Το ντεμπούτο του στο θέατρο έγινε το 1944, και σύντομα ξεχώρισε για τον κομψό, διακριτικό του τρόπο στην κωμωδία. Το κοινό τον λάτρεψε για τους ρόλους του σε ταινίες όπως «Ο Ζητείται Ψεύτης», «Το Κοροϊδάκι της Δεσποινίδος» και «Θανασάκης ο Πολιτευόμενος», όπου ενσάρκωσε χαρακτήρες που συνδύαζαν το χιούμορ με μια μελαγχολική αίσθηση ρεαλισμού. Η υποκριτική του είχε έντονη θεατρικότητα, αλλά ποτέ υπερβολή, θυμίζοντας τις καλύτερες παραδόσεις του γαλλικού και βρετανικού κινηματογράφου.

Παρά την τεράστια του επιτυχία, ο Ηλιόπουλος έμεινε πάντα μακριά από υπερβολές και εγωισμούς. Η ευγένεια, το χαμηλό προφίλ και η αυτοσαρκαστική του διάθεση ήταν γνωστά σε όλους όσοι τον γνώρισαν. Γι’ αυτό και η τελευταία του φράση, χαραγμένη στον τάφο του, δεν ξάφνιασε κανέναν. Μέσα σε λίγες λέξεις, κατάφερε να αποτυπώσει το πνεύμα ενός ανθρώπου που μέχρι την τελευταία στιγμή αντιμετώπιζε τη ζωή –και τον θάνατο– με το ίδιο κομψό χιούμορ.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Τα αυτοκίνητα που έχουν το όνομά του

ExtraTime
ExtraTime: Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Δεν είναι θεωρία επιστημονικής φαντασίας. Οι επιστήμονες λένε πως κάποτε η Γη έχασε τόσο νερό, όσο όλοι οι σημερινοί της ωκεανοί μαζί. Και το χειρότερο; Δεν ήταν η τελευταία φορά.

ExtraTime
ExtraTime: Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Το 1896, στους πρώτους Ολυμπιακούς στην Αθήνα, τα μετάλλια ήταν αλλιώς. Ο πρώτος έπαιρνε ασημένιο, ο δεύτερος χάλκινο και ο τρίτος τίποτα. Το «χρυσό» δεν υπήρχε καν.

ExtraTime
ExtraTime: Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ένας σταυρός δρόμων, μια κιθάρα και μια σκοτεινή φιγούρα. Ο Robert Johnson λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να γίνει θρύλος.

ExtraTime
ExtraTime: Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Το πιο αναγνωρίσιμο σήμερα ζώο της Κίνας, το πάντα, δεν υπάρχει σε καμία ζωγραφιά πριν τον 20ό αιώνα. Η τέχνη απλώς το αγνοούσε.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν τελειώνει μια ιστορία όταν τελειώσει η σειρά. Υπάρχουν και τα midquels, τα interquels και τα intraquels – έργα που ξετυλίγονται στα ενδιάμεσα και αποκαλύπτουν ό,τι δεν πρόλαβες να δεις.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Ο ελβετικός σουγιάς είναι κόκκινος για έναν λόγο: για να τον βρίσκεις αν πέσει στο χιόνι. Δεν είναι design. Είναι επιβίωση.

ExtraTime
ExtraTime: Αν έχεις πάνω από 30 τέτοια στη γλώσσα σου, τότε είσαι super taster

Αν έχεις πάνω από 30 τέτοια στη γλώσσα σου, τότε είσαι super taster

Μπορείς να ανακαλύψεις αν είσαι super taster με ένα βαμβάκι και μπλε χρώμα. Αν μετρήσεις πάνω από 30 θηλές σε μια μικρή περιοχή της γλώσσας, τότε οι γεύσεις για σένα είναι πιο έντονες από όλους τους άλλους.

ExtraTime
ExtraTime: Βρήκαν νύχια γιγάντιου καλαμαριού πάνω σε αμερικανικό πολεμικό πλοίο. Ήταν μεγαλύτερα από κάθε τι που είχε δει η επιστήμη.

Βρήκαν νύχια γιγάντιου καλαμαριού πάνω σε αμερικανικό πολεμικό πλοίο. Ήταν μεγαλύτερα από κάθε τι που είχε δει η επιστήμη.

Ένα αμερικανικό πολεμικό πλοίο επέστρεψε με χαρακιές πάνω στο sonar. Οι επιστήμονες βρήκαν νύχια από καλαμάρι μεγαλύτερο από οτιδήποτε γνωρίζουμε.

ExtraTime