EXTRATIME

Ο ρόλος που δεν έπαιξε η Ρένα Βλαχοπούλου για να μη φαίνεται μεγαλύτερη σε ηλικία από τη Τζένη Καρέζη

Ο ρόλος της Πάστα Φλώρας στη «Μια τρελή τρελή οικογένεια» είχε αρχικά προταθεί στη Ρένα Βλαχοπούλου, που τον αρνήθηκε για λόγους φιλαρέσκειας.
Ο ρόλος που δεν έπαιξε η Ρένα Βλαχοπούλου για να μη φαίνεται μεγαλύτερη σε ηλικία από τη Τζένη Καρέζη

Μια από τις πιο απολαυστικές, λαμπερές και φρέσκες ελληνικές κωμωδίες της δεκαετίας του ’60, η «Μια τρελή τρελή οικογένεια», θα μπορούσε να είχε γραφτεί διαφορετικά στη μνήμη μας, αν η Ρένα Βλαχοπούλου είχε αποδεχτεί τον ρόλο που της προτάθηκε. Όταν ο σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος ξεκίνησε τις προετοιμασίες για την ταινία, ο ρόλος της Πάστα Φλώρας, της εκκεντρικής μητέρας που ονειρεύεται… ιταλικά και βλέπει τον κόσμο σαν σκηνή οπερέτας, είχε προταθεί στην πιο λαμπρή κωμική φωνή της εποχής: τη Ρένα. Όμως εκείνη αρνήθηκε ευγενικά. Όχι επειδή δεν της άρεσε ο ρόλος, αλλά επειδή δεν ήθελε να παίξει τη μητέρα της Τζένης Καρέζη.

Η Ρένα Βλαχοπούλου τότε βρισκόταν στην κορυφή. Με επιτυχίες όπως το «Η θεία από το Σικάγο» και το «Μία Ιταλίδα από την Κυψέλη», είχε καταφέρει να συνδυάσει το μουσικό της παρελθόν με ένα στιλ κωμωδίας που σφράγιζε κάθε ρόλο με την προσωπικότητά της. Δεν ήταν απλώς μία καλή ηθοποιός· ήταν ένα είδος από μόνη της. Και γνώριζε πολύ καλά πώς τη βλέπει το κοινό. Ο ρόλος της Πάστα Φλώρας, μιας γυναίκας ώριμης, μητέρας ενήλικης κόρης, της φαινόταν πως την τοποθετούσε απότομα σε άλλη ηλικιακή κατηγορία. Παρότι η ίδια ήταν λίγο μεγαλύτερη από την Καρέζη στην πραγματική ζωή, η εικόνα της στη συνείδηση του κοινού ήταν πάντα αυτή της εκρηκτικής γυναίκας με το ατακαδόρικο στόμα και την αστείρευτη ενέργεια.

Η άρνηση αυτή όμως άνοιξε τον δρόμο για μια από τις πιο απροσδόκητες ερμηνείες του ελληνικού κινηματογράφου. Τη θέση της Ρένας πήρε η Μαίρη Αρώνη, θεατρική ηθοποιός με σπάνια κινηματογραφική παρουσία. Και όμως, η ερμηνεία της ως Πάστα Φλώρα έμεινε στην ιστορία. Έφτιαξε έναν χαρακτήρα εξαιρετικά υπερβολικό, σχεδόν καρτουνίστικο, που όμως δεν ξέφυγε ποτέ από τον ρεαλισμό. Οι κινήσεις της, οι εμμονές της, η φωνή της, ακόμα και οι σιωπές της, έγιναν σημεία αναφοράς. Πολλοί κριτικοί συμφωνούν ότι ήταν η καλύτερη εμφάνιση της Αρώνη στον κινηματογράφο και ίσως ο πιο αλησμόνητος ρόλος της.

Το σενάριο της ταινίας, γραμμένο από τον Ντίνο Δημόπουλο και βασισμένο σε θεατρικό έργο, έδωσε στην Πάστα Φλώρα το προφίλ μιας γυναίκας παγιδευμένης σε ρομαντικές φαντασιώσεις, που μεταφράζει την πραγματικότητα μέσα από ιταλικές ταινίες και μελό τραγούδια. Ήταν ένας ρόλος με ψυχολογικό βάθος, που έπρεπε να κινηθεί ανάμεσα στη σάτιρα και στη συγκίνηση. Η Βλαχοπούλου, όσο αστείρευτη κι αν ήταν, δεν ένιωθε έτοιμη να αφήσει πίσω της τη νεανική αύρα που τη συνόδευε ακόμα στα 40+ της. Ήξερε πως η Πάστα Φλώρα δεν ήταν απλώς ένας ρόλος — ήταν μια ηλικιακή μετάβαση που δεν ήθελε να κάνει τόσο σύντομα.

Η απόφαση αυτή έγινε αντικείμενο πολλών συζητήσεων στη Φίνος Φιλμ, με στελέχη να υποστηρίζουν ότι η Ρένα θα είχε δώσει άλλη διάσταση στον ρόλο. Κάποιοι άλλοι, όμως, αναγνώρισαν ότι η παρουσία της Αρώνη με τη θεατρική της πειθαρχία και την αριστοκρατική της αύρα ταίριαξε απόλυτα στο ύφος της ταινίας. Δεν είναι τυχαίο ότι η σκηνή στο φινάλε, όπου η Πάστα Φλώρα χορεύει στη «χάρτινη Βενετία» υπό τους ήχους του ιταλικού τραγουδιού «Η πρώτη μας νύχτα», έχει χαραχτεί στο μυαλό των θεατών ως μια από τις πιο σουρεαλιστικές και ταυτόχρονα τρυφερές στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου.

Με την πάροδο των ετών, η επιλογή της Βλαχοπούλου να αρνηθεί τον ρόλο θεωρήθηκε τόσο φυσιολογική όσο και… κρίσιμη. Αν τον είχε δεχτεί, ίσως να είχαμε μια διαφορετική, πιο λαϊκή και εκρηκτική Πάστα Φλώρα. Ίσως όμως και το βάρος της φαντασίας, της γραφικότητας και της γλυκιάς τρέλας να μην είχε αποδοθεί ποτέ με τη λεπτότητα που έφερε η Μαίρη Αρώνη. Η ιστορία αυτής της άρνησης δεν είναι απλώς μια άγνωστη λεπτομέρεια· είναι μια απόδειξη για το πώς η φιλαρέσκεια, το ένστικτο και οι συμπτώσεις μπορούν να αλλάξουν τη ροή του κινηματογραφικού χρόνου.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Πόσα τραγούδια ηχογράφησε ο Στράτος Διονυσίου σε μια ημέρα

Πόσα τραγούδια ηχογράφησε ο Στράτος Διονυσίου σε μια ημέρα

Μια απίστευτη αυθεντική μαρτυρία…

ExtraTime
Κοινωνία: Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Παραιτήθηκε ο… «ανακουφισμένος» Βορίδης και 3 υφυπουργοί – Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα!

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Παραιτήθηκε ο… «ανακουφισμένος» Βορίδης και 3 υφυπουργοί – Ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα!

Ρεκόρ κορυφαίων παραιτήσεων υπό την πίεση των συνταρακτικών αποκαλύψεων για τον ΟΠΕΚΕΠΕ - Με την πλάτη στον τοίχο το Μαξίμου

Κοινωνία
: Τι συμβαίνει στην Καρδιά όταν κάνουμε βάρη; Οφέλη και κίνδυνοι

Τι συμβαίνει στην Καρδιά όταν κάνουμε βάρη; Οφέλη και κίνδυνοι

Η άσκηση με βάρη αυξάνει άμεσα την αρτηριακή πίεση και τον καρδιακό ρυθμό. Αυτό είναι φυσιολογικό και βοηθά στην αυξημένη παροχή αίματος στους σκελετικούς μύες.

ExtraTime: Ο Έλληνας ζωγράφος που αγιογράφησε τους σημαντικότερους ναούς της Αττικής, αλλά κανείς δεν ξέρει πού θάφτηκε

Ο Έλληνας ζωγράφος που αγιογράφησε τους σημαντικότερους ναούς της Αττικής, αλλά κανείς δεν ξέρει πού θάφτηκε

Ο Γεώργιος Μάρκου, κορυφαίος Έλληνας αγιογράφος, ζωγράφισε διάσημους ναούς της Αττικής και μετά εξαφανίστηκε χωρίς ίχνη.

ExtraTime
Κοινωνία: ΟΠΕΚΕΠΕ: Η λέξη «τσίπα» είναι άγνωστη στην κυβέρνηση – Ο Κώστας Τσιάρας είπε ότι τα 415 εκατ. πρόστιμο θα τα πληρώσουν οι φορολογούμενοι!

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η λέξη «τσίπα» είναι άγνωστη στην κυβέρνηση – Ο Κώστας Τσιάρας είπε ότι τα 415 εκατ. πρόστιμο θα τα πληρώσουν οι φορολογούμενοι!

Χυδαίος κυνισμός από τον Κ.Τσιάρα, την ώρα που οι αποκαλύψεις για την εμπλοκή των «γαλάζιων» στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι καταιγιστικές

Κοινωνία
ExtraTime: Έδωσε όλη την περιουσία του για την Επανάσταση, κυβέρνησε την Ελλάδα, αλλά παραιτήθηκε για μια πλατεία στην Πάτρα.

Έδωσε όλη την περιουσία του για την Επανάσταση, κυβέρνησε την Ελλάδα, αλλά παραιτήθηκε για μια πλατεία στην Πάτρα.

Ο Μπενιζέλος Ρούφος χρηματοδότησε την Επανάσταση, κυβέρνησε την Ελλάδα, και τελικά παραιτήθηκε για μια πλατεία στην Πάτρα, αποδεικνύοντας πως ακόμα και μικρές λεπτομέρειες είχαν σημασία για εκείνον.

ExtraTime
ExtraTime: Έκλεβε βρέφη, έλεγε στις οικογένειες τους ότι πέθαναν, και τα πουλούσε σε σταρ του Χόλιγουντ

Έκλεβε βρέφη, έλεγε στις οικογένειες τους ότι πέθαναν, και τα πουλούσε σε σταρ του Χόλιγουντ

Μια γυναίκα που θεωρούνταν σωτήρας παιδιών αποδείχθηκε ο εγκέφαλος ενός σκοτεινού κυκλώματος εμπορίας βρεφών.

ExtraTime
ExtraTime: Έσωσε δεκάδες ανθρώπους από την αυτοκτονία. Κανείς δεν ήξερε ότι θα γίνει ο πιο διαβόητος δολοφόνος της Αμερικής.

Έσωσε δεκάδες ανθρώπους από την αυτοκτονία. Κανείς δεν ήξερε ότι θα γίνει ο πιο διαβόητος δολοφόνος της Αμερικής.

Πριν σκοτώσει τουλάχιστον 30 γυναίκες, ο Τεντ Μπάντι δούλευε σε γραμμή πρόληψης αυτοκτονιών και έσωζε ζωές. Κι όμως, αυτό το “τέρας” κάποτε ήταν ο άνθρωπος που έλεγε «Μη το κάνεις».

ExtraTime
ExtraTime: Ο πιο τρομακτικός μονάρχης της Ευρώπης ήταν 2 μέτρα όταν οι άντρες ήταν μόλις 1.65

Ο πιο τρομακτικός μονάρχης της Ευρώπης ήταν 2 μέτρα όταν οι άντρες ήταν μόλις 1.65

Ήταν ο πιο τρομακτικός μονάρχης της Ευρώπης. Με ύψος 2,03 όταν οι άλλοι δεν ξεπερνούσαν το 1,65, ο Πέτρος ο Μέγας χρησιμοποίησε το σώμα και τη βία του για να αλλάξει τη Ρωσία με τρόμο και θαυμασμό.

ExtraTime