EXTRATIME

Ποιά είναι η διαφορά του Ιφιγένεια εν Αυλίδι και του Ιφιγένεια εν Ταύροις

Η Ιφιγένεια, η ηρωίδα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, απεικονίζεται διαφορετικά σε δύο έργα του Ευριπίδη: "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" και "Ιφιγένεια εν Ταύροις"
Ποιά είναι η διαφορά του Ιφιγένεια εν Αυλίδι και του Ιφιγένεια εν Ταύροις

Η Ιφιγένεια, μια από τις πιο συγκλονιστικές μορφές της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, παρουσιάζεται σε δύο εμβληματικά έργα του Ευριπίδη, το “Ιφιγένεια εν Αυλίδι” και το “Ιφιγένεια εν Ταύροις”. Αυτά τα δύο έργα, αν και αφορούν την ίδια ηρωίδα, απεικονίζουν διαφορετικές φάσεις της ζωής της και διαφορετικές εκδοχές της μοίρας της. Κι όμως, η βασική διαφορά τους δεν έγκειται μόνο στην ιστορία ή στην πλοκή, αλλά και στον τρόπο που ο Ευριπίδης χρησιμοποιεί τον χαρακτήρα της Ιφιγένειας για να αναδείξει διαφορετικά θέματα και συναισθηματικά τοπία.

Στην “Ιφιγένεια εν Αυλίδι”, η ηρωίδα είναι μια νέα γυναίκα που βρίσκεται αντιμέτωπη με την απόφαση του πατέρα της, Αγαμέμνονα, να την προσφέρει ως θυσία για να εξασφαλίσει καλούς ανέμους για την εκστρατεία της Τροίας. Η τραγωδία ξεκινά με την αναμέτρηση του πατέρα της με την ίδια, καθώς η Ιφιγένεια καλείται να θυσιαστεί για το καλό της πατρίδας. Η σκηνή της θυσίας της είναι συγκλονιστική, και η Ιφιγένεια εμφανίζεται ως ηρωίδα που επιλέγει το καθήκον και την αφοσίωση στην πατρίδα της, αποδεχόμενη τη μοίρα της. Σε αυτό το έργο, η Ιφιγένεια εμφανίζεται ως μια μορφή ηρωικής θυσίας και του υψηλού καθήκοντος.

Αντίθετα, στην “Ιφιγένεια εν Ταύροις”, η Ιφιγένεια βρίσκεται σε μια εντελώς διαφορετική κατάσταση. Εδώ, έχει σωθεί από τη θυσία και ζει ως ιέρεια της θεάς Άρτεμης στην Ταυρίδα. Η κατάσταση της είναι πιο ήρεμη, αλλά η μοίρα της εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς είναι υποχρεωμένη να θυσιάζει ξένους ναυαγούς για να ευχαριστήσει την θεά. Η δραματική ένταση έρχεται όταν ο αδελφός της, Ορέστης, και ο φίλος του Πυλάδης φτάνουν στην Ταυρίδα και καταλήγουν να γίνουν οι επόμενοι υποψήφιοι για τη θυσία. Η Ιφιγένεια, για άλλη μια φορά, καλείται να διαχειριστεί την αντίφαση μεταξύ καθήκοντος και οικογενειακής αφοσίωσης. Αυτή η εκδοχή της Ιφιγένειας, όμως, προσφέρει μια πιο αισιόδοξη έκβαση, καθώς η αδελφική αγάπη και η πίστη στον θεό της τη σώζουν.

Η κύρια διαφορά, λοιπόν, μεταξύ των δύο έργων έγκειται στον τρόπο με τον οποίο η Ιφιγένεια αντιμετωπίζει την έννοια της θυσίας. Στην “Ιφιγένεια εν Αυλίδι”, η ηρωίδα είναι το αντικείμενο της θυσίας, προσφέροντας τον εαυτό της για το καλό των άλλων. Στην “Ιφιγένεια εν Ταύροις”, η Ιφιγένεια γίνεται η ηρωίδα που καλείται να θυσιάσει άλλους, καταδεικνύοντας τη μετάβαση από το θύμα στον εκτελεστή της θυσίας και τονίζοντας την επιρροή του θεϊκού πεπρωμένου στην ανθρώπινη μοίρα.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Αγόρασε μια μούμια και βρέθηκε τυλιγμένο πάνω της ένα αρχαίο ιερό κείμενο

Αγόρασε μια μούμια και βρέθηκε τυλιγμένο πάνω της ένα αρχαίο ιερό κείμενο

Αγόρασε μια μούμια ως διακοσμητικό. Δεκαετίες αργότερα, βρήκαν επάνω της το μοναδικό ιερό βιβλίο των Ετρούσκων.

ExtraTime
ExtraTime: Οι Ρωμαίοι θαύμαζαν την Ελλάδα, αλλά περιφρονούσαν τους Έλληνες

Οι Ρωμαίοι θαύμαζαν την Ελλάδα, αλλά περιφρονούσαν τους Έλληνες

Οι Ρωμαίοι κατέκτησαν την Ελλάδα, αλλά δεν μπόρεσαν να απαλλαγούν ποτέ από την επιρροή της. Θαύμαζαν το παρελθόν της, αλλά συχνά περιφρονούσαν τους ίδιους τους Έλληνες.

ExtraTime
Κοινωνία: Σοκ από έρευνα της Metron Analysis για το δημογραφικό: To 2100 θα είμαστε μόλις 7,3 εκατομμύρια!

Σοκ από έρευνα της Metron Analysis για το δημογραφικό: To 2100 θα είμαστε μόλις 7,3 εκατομμύρια!

Θεατής η κυβέρνηση στον αφανισμό των Ελλήνων - Παίρνουν ημίμετρα για το δημογραφικό αντί για τις γενναίες πολιτικές που απαιτούνται

Κοινωνία
ExtraTime: Ο εφευρέτης της βαζελίνης καλυπτόταν με βαζελίνη και την έτρωγε κάθε μέρα με το κουτάλι

Ο εφευρέτης της βαζελίνης καλυπτόταν με βαζελίνη και την έτρωγε κάθε μέρα με το κουτάλι

Πίστευε ότι η βαζελίνη θεράπευε τα πάντα.

ExtraTime
Sportminute: Το «ευχαριστώ» ενός μεγάλου συνθέτη στον Αχιλλέα Θεοφίλου

Το «ευχαριστώ» ενός μεγάλου συνθέτη στον Αχιλλέα Θεοφίλου

Για να αντιληφθούμε παλαιότεροι και νεότεροι τι σημαίνει μουσικός παραγωγός.

Sportminute
Κοινωνία: Πολιτιστική μπανανία επί Μενδώνη: Φιάσκο με το χαλαμένο ασανσέρ ΑμΕΑ στην Ακρόπολη – Εκτός λειτουργίας για εβδομάδες αφού δεν είχε κατάλληλες προδιαγραφές

Πολιτιστική μπανανία επί Μενδώνη: Φιάσκο με το χαλαμένο ασανσέρ ΑμΕΑ στην Ακρόπολη – Εκτός λειτουργίας για εβδομάδες αφού δεν είχε κατάλληλες προδιαγραφές

Η Λίνα Μενδώνη παραδέχτηκε όψιμα ότι το ασανσέρ δεν ήταν φτιαγμένο για τη χρήση που του γινόταν - Ταλαιπωρία για χιλιάδες τουρίστες

Κοινωνία
Κοινωνία: Γάζα: Εμετική δήλωση του Στέλιου Πέτσα – Χαρακτήρισε τη σφαγή αμάχων ως «ζήτημα συγκυρίας»!

Γάζα: Εμετική δήλωση του Στέλιου Πέτσα – Χαρακτήρισε τη σφαγή αμάχων ως «ζήτημα συγκυρίας»!

Ρητορική ίσων αποστάσεων για το έγκλημα στη Γάζα - Ο βουλευτής της ΝΔ είπε ότι δεν πρέπει να διαταραχτεί η «στρατηγική σχέση με το Ισραήλ»

Κοινωνία
ExtraTime: Όταν ο εφευρέτης του τηλεφώνου αποφάσισε να λύσει και το πρόβλημα με τα μαλλιά

Όταν ο εφευρέτης του τηλεφώνου αποφάσισε να λύσει και το πρόβλημα με τα μαλλιά

Ήταν ο εφευρέτης του τηλεφώνου. Κι όμως, κατέθεσε πατέντα για χτένα με καθρέφτη

ExtraTime
ExtraTime: Η οικογένεια που έζησε το απόλυτο δράμα εξουσίας και εκδίκησης στη μεσαιωνική Αγγλία

Η οικογένεια που έζησε το απόλυτο δράμα εξουσίας και εκδίκησης στη μεσαιωνική Αγγλία

Ξεκίνησαν ως πρίγκιπες. Έπεσαν σε μάχες, σφαγιάστηκαν μπροστά σε πατέρες, και εκδικήθηκαν μέσα σε εκκλησία

ExtraTime