EXTRATIME

Το 1956 ένας τύπος στο Νιού Τζέρσεϊ άλλαξε τον κόσμο. Χωρίς αυτόν, δεν θα είχες iPhone

Το 1956, ένας πρώην οδηγός φορτηγού φόρτωσε 58 κοντέινερ σε ένα πλοίο. Η ιδέα του άλλαξε τον κόσμο και έφερε το iPhone σου από την άλλη άκρη του πλανήτη.
Το 1956 ένας τύπος στο Νιού Τζέρσεϊ άλλαξε τον κόσμο. Χωρίς αυτόν, δεν θα είχες iPhone

Στις 26 Απριλίου 1956, ένα πλοίο με το όνομα SS Ideal-X απέπλευσε από το Newark του Νιου Τζέρσεϊ με προορισμό το Χιούστον. Δεν μετέφερε ανθρώπους, ούτε χρυσό. Μετέφερε κουτιά. Σαράντα πόδια μήκους το καθένα, μεταλλικά, ενιαία, σφραγισμένα. Μέσα είχαν απλά εμπορεύματα. Μα εκείνη τη μέρα, γεννήθηκε ο κόσμος όπως τον ξέρεις.

Ο άνθρωπος πίσω απ’ όλα ήταν ο Malcom McLean, πρώην ιδιοκτήτης εταιρείας φορτηγών. Κουρασμένος από την καθυστέρηση και τη φασαρία που απαιτούσε η μεταφόρτωση εμπορευμάτων, είχε μια απλή ιδέα: να φορτώνει ολόκληρα containers πάνω σε πλοία. Πούλησε την εταιρεία του, αγόρασε ένα τάνκερ, και ξεκίνησε τη δική του επανάσταση. Τη containerization.

Μέχρι τότε, το εμπόριο ήταν τοπικό. Τα προϊόντα φορτώνονταν ένα-ένα. Ένα πλοίο μπορούσε να μείνει μέρες στο λιμάνι. Οι κλοπές, οι φθορές και τα κόστη ήταν τεράστια. Οι λιμενεργάτες είχαν ένα ρητό: «10 δολάρια μεροκάματο και όσο ουίσκι μπορούσες να κλέψεις». Με τα κοντέινερ, όλα αυτά άλλαξαν.

Η φόρτωση έγινε αστραπιαία. Η παραμονή στα λιμάνια μειώθηκε στο ελάχιστο. Οι κλοπές εξαφανίστηκαν. Τα logistics αυτοματοποιήθηκαν. Κάθε κοντέινερ είχε ίδιο μέγεθος. Χώρεσε σε φορτηγά, πλοία, τρένα. Το κόστος μεταφοράς έπεσε έως και 90%. Και τότε άνοιξαν οι πύλες.

Η βιομηχανία μεταφέρθηκε όπου ήταν φθηνότερα. Η παραγωγή μετατοπίστηκε. Ένα iPhone, για να φτάσει στο χέρι σου, χρειάζεται πρώτα να περάσει από δεκάδες χώρες. Η οθόνη φτιάχνεται στην Ιαπωνία. Το λογισμικό στις ΗΠΑ. Τα μέταλλα εξορύσσονται στην Αφρική. Η συναρμολόγηση στην Κίνα. Όλα αυτά δεν θα ήταν δυνατόν χωρίς ένα μεταλλικό κουτί.

Σήμερα, πάνω από 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσα σε containers. Σε κάθε λιμάνι, τα βλέπεις στοιβαγμένα σαν γιγάντινα τουβλάκια LEGO. Κι όμως, αυτή η αλλαγή ξεκίνησε από έναν οδηγό φορτηγού που δεν άντεχε να περιμένει.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
ExtraTime: Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν δική του ιδέα αλλά εκείνος το κατασκεύασε και το γνωρίζουν ελάχιστοι – Όλοι θυμούνται τον Οδυσσέα

Ο Δούρειος Ίππος ήταν δημιουργημά του

ExtraTime
ExtraTime: Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα με τη μικρότερη έκταση στην Ευρώπη, είναι πιο μικρή από τους περισσότερους δήμους της Ελλάδας

Η χώρα που είναι μικρή

ExtraTime
ExtraTime: Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Κατασκεύαζε τα πιο γνωστά αυτοκίνητα αλλά για δύο χρόνια δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το όνομά του

Τα αυτοκίνητα που έχουν το όνομά του

ExtraTime
ExtraTime: Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Το νερό κάποτε εξαφανίστηκε απο τη Γη. Οι επιστήμονες λένε πως χάθηκε ένας ολόκληρος ωκεανός στον αέρα

Δεν είναι θεωρία επιστημονικής φαντασίας. Οι επιστήμονες λένε πως κάποτε η Γη έχασε τόσο νερό, όσο όλοι οι σημερινοί της ωκεανοί μαζί. Και το χειρότερο; Δεν ήταν η τελευταία φορά.

ExtraTime
ExtraTime: Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Στους Ολυμπιακούς του 1896 στην Αθήνα, το χρυσό μετάλλιο ήταν ασημένιο, το ασημένιο μετάλλιο ήταν χάλκινο και το χάλκινο μετάλλιο ήταν τίποτα

Το 1896, στους πρώτους Ολυμπιακούς στην Αθήνα, τα μετάλλια ήταν αλλιώς. Ο πρώτος έπαιρνε ασημένιο, ο δεύτερος χάλκινο και ο τρίτος τίποτα. Το «χρυσό» δεν υπήρχε καν.

ExtraTime
ExtraTime: Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ο μουσικός που λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να παίξει καλύτερα κιθάρα

Ένας σταυρός δρόμων, μια κιθάρα και μια σκοτεινή φιγούρα. Ο Robert Johnson λέγεται ότι πούλησε την ψυχή του στον Διάβολο για να γίνει θρύλος.

ExtraTime
ExtraTime: Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Γιατί δεν υπάρχει ούτε μια ζωγραφιά, ούτε ένα έργο τέχνης κινεζικό που να δείχνει πάντα πριν το 1900;

Το πιο αναγνωρίσιμο σήμερα ζώο της Κίνας, το πάντα, δεν υπάρχει σε καμία ζωγραφιά πριν τον 20ό αιώνα. Η τέχνη απλώς το αγνοούσε.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν είναι μόνο τα sequels και τα prequels. Είναι και τα midquels, τα interquels και τα intraquels.

Δεν τελειώνει μια ιστορία όταν τελειώσει η σειρά. Υπάρχουν και τα midquels, τα interquels και τα intraquels – έργα που ξετυλίγονται στα ενδιάμεσα και αποκαλύπτουν ό,τι δεν πρόλαβες να δεις.

ExtraTime
ExtraTime: Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Δεν είναι τυχαία κόκκινος ο Ελβετικός σουγιάς

Ο ελβετικός σουγιάς είναι κόκκινος για έναν λόγο: για να τον βρίσκεις αν πέσει στο χιόνι. Δεν είναι design. Είναι επιβίωση.

ExtraTime