Το μαγιό που σχεδιάστηκε μετά από πυρηνική δοκιμή, έπρεπε να κάνει αντίστοιχη έκρηξη και τα κατάφερε. Πλέον το φοράει όλος ο κόσμος.
Το μαγιό που πήρε το όνομά του από μια πυρηνική δοκιμή, έγινε το πιο μικροσκοπικό ρούχο στην ιστορία της μόδας
Το καλοκαίρι του 1946, ο πλανήτης μόλις είχε βγει από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και δοκίμαζε τα όριά του. Στον Ειρηνικό, στο απομονωμένο ατόλλ του Μπικίνι, οι Ηνωμένες Πολιτείες έκαναν τη μεγαλύτερη πυρηνική δοκιμή της εποχής, με στόχο να δουν πώς επηρεάζεται ο στρατός, τα πλοία και το μέλλον του πλανήτη από το πυρηνικό σοκ. Ο κόσμος πάγωσε. Τα πρωτοσέλιδα γέμισαν από εικόνες έκρηξης και πανικού. Λίγες ημέρες μετά, ένας σχεδιαστής μόδας στο Παρίσι, με μηδέν προειδοποίηση, λάνσαρε ένα μικροσκοπικό γυναικείο μαγιό και του έδωσε το ίδιο όνομα: μπικίνι.
Ο Louis Réard δεν ήταν απλώς σχεδιαστής. Ήταν μηχανικός αυτοκινήτων και αποφάσισε ότι ήθελε να ταρακουνήσει τον κόσμο της μόδας όπως το Μπικίνι Atoll ταρακουνήθηκε από την ατομική βόμβα. Ήθελε το σχέδιό του να προκαλέσει κοινωνική έκρηξη. Και πράγματι, το έκανε. Στις 5 Ιουλίου του 1946, παρουσιάστηκε το πρώτο μπικίνι στην ιστορία της μόδας, τόσο μικρό που κανένα επαγγελματικό μοντέλο δεν δεχόταν να το φορέσει. Τελικά, τη δουλειά ανέλαβε μια χορεύτρια του Moulin Rouge.
Ο Réard διαφήμιζε το μπικίνι λέγοντας πως ήταν το πρώτο μαγιό «μικρότερο από μια κάρτα ταχυδρομείου». Όχι τυχαία, το πάνω μέρος κάλυπτε μόνο το στήθος και το κάτω, μετά βίας έκρυβε τα απολύτως απαραίτητα. Ο ίδιος έλεγε ότι το μπικίνι δεν είναι μαγιό αν δεν περνάει μέσα από τον κρίνο της βέρας – τόσο λεπτό έπρεπε να είναι.
Η κοινωνία αντέδρασε με σοκ. Στην Ιταλία, την Ισπανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες απαγορεύτηκε. Η καθολική εκκλησία το καταδίκασε ως ασέβεια προς την αιδώ. Ο Τύπος το θεώρησε προσβολή της ηθικής. Κι όμως, το μαγιό αυτό –που γεννήθηκε ως «σκάνδαλο»– έμελλε να γίνει το πιο φορεμένο γυναικείο ρούχο στην παραλία.
Η ονομασία του δεν ήταν απλώς εμπνευσμένη από τον χάρτη. Ήταν συνειδητή επιλογή branding: το μπικίνι θα είχε την ίδια καταστροφική επίδραση στα κοινωνικά ήθη, όπως η βόμβα στο τοπίο του Μπικίνι. Και ο στόχος επετεύχθη. Το μαγιό αυτό έγινε το επίκεντρο του sexual revolution, εμφανίστηκε σε όλες τις ταινίες των 60s, και σήμερα δεν υπάρχει παραλία στον κόσμο χωρίς την παρουσία του.
Η ειρωνεία είναι πως το ατόλλ του Μπικίνι σήμερα είναι σχεδόν ακατοίκητο λόγω ραδιενέργειας. Αντίθετα, το μπικίνι ως ρούχο είναι πιο ζωντανό από ποτέ. Σαν να έγινε όντως έκρηξη. Αλλά αντί για φωτιά και θάνατο, έφερε ελευθερία και μια νέα εποχή.