MEDIA

Aλλάζουν τα πάντα σε έξι μήνες και η Nielsen έχει μείνει στο Millennium

Ποια είναι η πιο βασική παθογένεια της Nielsen σε ότι έχει να κάνει με την ορθή και αξιόπιστη καταμέτρηση στην τηλεθέαση.
Aλλάζουν τα πάντα σε έξι μήνες και η Nielsen έχει μείνει στο Millennium

Η Nielsen έχει τον δικό της τρόπο μέτρησης. Το ερώτημα είναι αν η τηλεθέαση είναι όντως αυτή που προσφέρει. Αν τη μετρά σωστά. Φυσικά, το Sportime απάντησε ήδη. Όλα τα νούμερα τηλεθέασης είναι άκυρα.

Ας δούμε, λοιπόν, μία από τις βασικές παθογένειες που δημιουργούνται από τον συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης.

Η Nielsen θεωρείται σταθερά εδώ και δεκαετίες η κυρίαρχη εταιρεία στις τηλεθεάσεις, όμως ο κόσμος έχει αλλάξει δραστικά. Το 2001 το 80% των τηλεθεατών είδαν τον τελικό του Big Brother. Σήμερα 80% φαίνεται να είναι το ποσοστό εκείνων που αγχώνονται για το «big brother». Cookies, GDPR, παρακολουθήσεις κλπ είναι έννοιες που πλέον απασχολούν όλους.

Με άλλα λόγια ενώ οι τηλεθεάσεις της Nielsen θεωρητικά δείχνουν τις προτιμήσεις του συνόλου των Ελλήνων τηλεθεατών, πρακτικά είναι άνθρωποι που δέχονται ένα μηχάνημα να καταγράφει κάθε αλλαγή καναλιού, πόση ώρα βλέπουν, ποιοι βλέπουν κλπ;

Όσοι δέχονται να μπουν στην έρευνα της Nielsen δεν μπορεί να είναι απλά ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού. Πρέπει να είναι άνθρωποι με συγκεκριμένο κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο, μορφωτικό επίπεδο ή άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που μεγάλωσαν χωρίς τις ανησυχίες του Big Brother.

Για να καταλάβει κάποιος πως οι άνθρωποι που έχουν μηχανάκια Nielsen δεν είναι απλά κάποιοι από εμάς, αν αναρωτηθεί αν θα έβαζε ο ίδιος ένα μηχάνημα που θα κατέγραφε τι ακριβώς βλέπει αυτός, η γυναίκα του και τα ανήλικα παιδιά του.

Σε αυτό το τεράστιο κενό έρχεται να προστεθεί και ένα ακόμα πολύ σημαντικό στοιχείο.

Ένας σύγχρονος πολίτης, με όλες τις ανησυχίες που έχουμε οι περισσότεροι σχετικά με τη διαφύλαξη των προσωπικών του στοιχείων, συνηθειών και επιλογών, γιατί να βάλει μηχανάκι της Nielsen;

Μήπως γιατί έχει κάποιο συμφέρον;

Μπορεί η Nielsen να διαφυλάξει ότι στις μετρήσεις της δεν είναι συγγενείς, φίλοι, συνεργάτες στελεχών τηλεοπτικών καναλιών, μέλη σε εταιρείες παραγωγής τηλεοπτικών σειρών, ηθοποιοί;.

Διονύσης Αντωνέλλος

Δημοσιογράφος με εμπειρία σε blogging, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Γράφω και μιλάω για όσα με απασχολούν καθημερινά και τις εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά. Πιστεύω στις ιστορίες που κάνουν τον άνθρωπο καλύτερο.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Media: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025.

Media
Πρωτοσέλιδο Sportime: Πρωτοσέλιδο Sportime (23/12): RIP Chris Rea…

Πρωτοσέλιδο Sportime (23/12): RIP Chris Rea…

Πρωτοσέλιδο Sportime (23/12): Ο Κρις Ρία μεταξύ άλλων τραγούδησε και για τα Χριστούγεννα, έφυγε τη Δευτέρα από τη ζωή

Πρωτοσέλιδο Sportime
Media: Τι θα φορεθεί αυτά τα Χριστούγεννα; Ο Λάκης Γαβαλάς δίνει τα πιο χρήσιμα fashion tips στο MadWalk Gifting Lounge by ΣΚΡΑΤΣ

Τι θα φορεθεί αυτά τα Χριστούγεννα; Ο Λάκης Γαβαλάς δίνει τα πιο χρήσιμα fashion tips στο MadWalk Gifting Lounge by ΣΚΡΑΤΣ

Στο MadWalk Gifting Lounge by ΣΚΡΑΤΣ από τον Λάκη Γαβαλά επιτέλους δίνονται απαντήσεις για το τι θα φορεθεί φέτος τα Χριστούγεννα

Media
Media: Χάνει κατά κράτος στο ποδόσφαιρο ο Αλαφούζος, αλλά στις αθλητικές εκπομπές Μαρινάκης, Σαββίδης και ΕΡΤ βλέπουν την πλάτη του

Χάνει κατά κράτος στο ποδόσφαιρο ο Αλαφούζος, αλλά στις αθλητικές εκπομπές Μαρινάκης, Σαββίδης και ΕΡΤ βλέπουν την πλάτη του

Μπορεί στο ποδόσφαιρο ο Παναθηναϊκός να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, αλλά στα τηλεοπτικά ο Γιάννης Αλαφούζος κερδίζει τους αντιπάλους του

Media
Media: Χωρίς αντίπαλο το Φως στο Τούνελ: Η Νικολούλη κράτησε ξανά την κορυφή της τηλεθέασης

Χωρίς αντίπαλο το Φως στο Τούνελ: Η Νικολούλη κράτησε ξανά την κορυφή της τηλεθέασης

Όταν η Αγγελική Νικολούλη βγαίνει στον αέρα, οι ισορροπίες αλλάζουν. Το Φως στο Τούνελ επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά τη σταθερή του κυριαρχία

Media
Media: Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

Πρωτοσέλιδα αθλητικών εφημερίδων για τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025.

Media
Πρωτοσέλιδο Sportime: Πρωτοσέλιδο Sportime (22/12): ΑΕΚ σημαίνει ανατροπή και πλέον κορυφή!

Πρωτοσέλιδο Sportime (22/12): ΑΕΚ σημαίνει ανατροπή και πλέον κορυφή!

Πρωτοσέλιδο Sportime (22/12): Η ΑΕΚ κάνει ρεβεγιόν Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα

Πρωτοσέλιδο Sportime
Media: Eurovision: Η παρουσιάστρια-έκπληξη που θέλει η ΕΡΤ δίπλα στον Καπουτζίδη στους ημιτελικούς

Eurovision: Η παρουσιάστρια-έκπληξη που θέλει η ΕΡΤ δίπλα στον Καπουτζίδη στους ημιτελικούς

Στην τελική ευθεία μπαίνει ο σχεδιασμός της ΕΡΤ για τη Eurovision, με ένα όνομα-έκπληξη να βρίσκεται στο τραπέζι για την παρουσίαση των ημιτελικών, δίπλα στον Γιώργο Καπουτζίδη.

Media
Media: The Voice: Σάρωσε στην τηλεθέαση και ανεβάζει κι άλλο την ένταση – Απόψε 18 νέες μάχες για τον ημιτελικό

The Voice: Σάρωσε στην τηλεθέαση και ανεβάζει κι άλλο την ένταση – Απόψε 18 νέες μάχες για τον ημιτελικό

Το The Voice of Greece επιβεβαίωσε γιατί παραμένει το απόλυτο μουσικό ραντεβού της ελληνικής τηλεόρασης...

Media