Πώς μεγαλώνει το City Ground και τι σημαίνει για το μέλλον του Καραϊσκάκη
Η Νότιγχαμ Φόρεστ προχωρά σε έργα 130 εκατομμυρίων λιρών για το City Ground και το παράδειγμα λειτουργεί ως οδηγός για την πιθανή αναβάθμιση του Καραϊσκάκη.
Το παράδειγμα της Νότιγχαμ Φόρεστ και του City Ground δείχνει πώς μπορεί να οργανωθεί ένα μεγάλο έργο ανακατασκευής γηπέδου που θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να προχωρήσει η μελλοντική αναβάθμιση του Καραϊσκάκη. Ο ιδιοκτήτης της Φόρεστ και του Ολυμπιακού, Βαγγέλης Μαρινάκης, έχει στόχο να ανεβάσει τη χωρητικότητα του ιστορικού αγγλικού γηπέδου στις 50.000 θέσεις, αν και το πρώτο βήμα είναι η κατεδάφιση και αντικατάσταση της κεντρικής εξέδρας Peter Taylor με νέα κερκίδα 10.000 θέσεων. Με την ολοκλήρωση αυτής της φάσης, το City Ground θα φτάσει περίπου τις 42.000 θέσεις.
Η διαδικασία δεν είναι απλή, καθώς συνοδεύεται από αυστηρές προϋποθέσεις. Η Φόρεστ υποχρεώνεται να χρηματοδοτήσει με πάνω από 1 εκατομμύριο λίρες τις τοπικές συγκοινωνίες, να επενδύσει 150.000 λίρες για βελτιώσεις σε κρίσιμο κόμβο και 200.000 λίρες για ποδηλατικές υποδομές στη γέφυρα Lady Bay. Επιπλέον, θα κατασκευαστεί νέο κτίριο για τον Ναυτικό Όμιλο που επηρεάζεται από τα έργα. Το κόστος έχει ανέβει από τα αρχικά 94 εκατομμύρια στις 130 εκατομμύρια λίρες, δείχνοντας ότι τέτοιες παρεμβάσεις απαιτούν μακρόχρονο σχεδιασμό και ισχυρή χρηματοδότηση.
Για τον Ολυμπιακό και το Καραϊσκάκη, το βρετανικό παράδειγμα λειτουργεί σαν οδηγός. Μια επέκταση που θα φέρει το γήπεδο σε επίπεδα κορυφαίων ευρωπαϊκών σταδίων θα χρειαστεί όχι μόνο αρχιτεκτονική μελέτη αλλά και συνεργασία με τοπικούς φορείς, επενδύσεις σε υποδομές γύρω από το γήπεδο και φυσικά σοβαρή οικονομική δέσμευση. Το μήνυμα είναι ότι η αναβάθμιση ενός ιστορικού γηπέδου δεν είναι μόνο ζήτημα θέσεων, αλλά και συνολικής αναβάθμισης της περιοχής.