ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma έχουν τα καλύτερα ραντάρ για τους ATMACA

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα με τα ραντάρ τούς τους τουρκικούς πυραύλους ATMACA.
Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma έχουν τα καλύτερα ραντάρ για τους ATMACA

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα με τα ραντάρ τούς τους τουρκικούς πυραύλους ATMACA.

Aυτό προκύπτει από την εκτίμηση ραδιοδιατομής (RCS) του τουρκικού πυραύλου επιφανείας-επιφανείας ATMACA, στην μελέτη των Παναγιώτη Τοζόπουλο και Κωνσταντίνου Χ. Ζηκίδη, από το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και το Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών της Σχολής Ικάρων, αντίστοιχα.

To ραντάρ LW08 αφορά στις ολλανδικές φρεγάτες, το Sea Fire στις γαλλικές, το DA08 στις γερμανικές MEKO, το TRS-4D στις αμερικανικές και το MW08 επίσης στις ΜΕΚΟ.

Ο ATMACA είναι ένας πύραυλος επιφανείας-επιφανείας, παντός καιρού, εναντίων πλοίων, ο οποίος μπορεί να εκτοξευθεί από φρεγάτες και κορβέτες. Κατασκευάζεται από την τούρκικη εταιρία Roketsan, έχει μήκος 4,8 – 5,2 μέτρων, διάμετρο 0,35 μέτρα, εκπέτασμα 1,4 μέτρα, χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό διαφορετικών συστημάτων καθοδήγησης και έχει ταχύτητα 0,85 Mach.

Οι ολλανδικής σχεδίασης φρεγάτες τύπου S (Standard) διαθέτουν το ραντάρ ερεύνης LW08, το οποίο εκπέμπει στην περιοχή συχνοτήτων L. Σύμφωνα με ανοικτές πηγές, η μέγιστη απόσταση αποκάλυψης στόχου με RCS 2 m² είναι τα 260 km ή 140 ν.μ., η οποία αντιστοιχεί σε 118 ν.μ. για στόχο με RCS 1 m².

Οι γερμανικής σχεδίασης φρεγάτες ΜΕΚΟ διαθέτουν δύο ραντάρ αέρος, το DA08 στην περιοχή συχνοτήτων S και το MW08 στην C. Το τελευταίο φέρεται και από τα Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνομένων Βλημάτων (ΤΠΚ) Super Vita. Το ραντάρ επιτήρησης DA08 έχει αποκάλυψη από 78 έως 92 ν.μ. για στόχους με RCS 2 m². Λαμβάνοντας υπόψη την χειρότερη περίπτωση, η εμβέλεια για στόχο με RCS 1 m² υπολογίζεται σε 65 ν.μ. Τέλος, το ραντάρ MW08 σύμφωνα με ανοικτές πηγές αναμένεται να αποκαλύψει στόχο με RCS (εκτίμηση ραδιοδιατομής) 1 m² περίπου στα 15 ν.μ.

Για το TRS-4D Rotator, το οποίο λειτουργεί στην περιοχή συχνοτήτων C, η απόσταση παρακολούθησης στόχου μεγέθους μαχητικού είναι άνω των 100 km, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία. Εάν υποθέσουμε ότι το RCS ενός σύγχρονου μαχητικού είναι 2 m², τότε ένας τυπικός στόχος με RCS 1 m² εκτιμάται ότι θα αποκαλυφθεί στα 55 ν.μ.

Για το Sea Fire, το οποίο αποτελείται από 4 σταθερές κεραίες και λειτουργεί στην περιοχή συχνοτήτων S, παλαιότερα είχαν αναφερθεί μέγιστες αποστάσεις αποκάλυψης άνω των 500 km για στόχους αέρος.

Με την έναρξη των δοκιμών και λαμβάνοντας υπόψη τη συγκεκριμένη υλοποίηση για την φρεγάτα FDI/Belh@rra (με 12 × 8 υποσυστήματα εκπομπής και λήψης σε κάθε κεραία), η μέγιστη εμβέλεια αναφερόταν στα 400 km ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία σήμερα κάνει λόγο για αποκάλυψη έως τα 300 km για εναέριους στόχους. Υποθέτοντας ότι η εμβέλεια των 300 km αναφέρεται σε ένα μεγαλύτερο μαχητικό με RCS 5 m², τότε η αποκάλυψη ενός στόχου με RCS 1 m² επιτυγχάνεται στα 200 km ή 108 ν.μ.

Έτσι, σύμφωνα με την μελέτη, η αποκάλυψη των ΑΤΜΑCA (σ.σ. αν πετά στα 10 μέτρα) για τις ολλανδικές φρεγάτες θα είναι δυνατή στα 55 ν.μ. για τις γαλλικές στα 23 ν.μ. για τις γερμανικές στσα 4 και τα 14 ν.μ. και για τις αμερικανικές στα 15 ν.μ..

Καθοριστικός παράγοντας μπορεί να αποδειχθεί η ραδιοδιατομή ενός οπλικού συστήματος (αεροσκάφος, πλοίο, πύραυλος κ.α.), η οποία καθορίζει την απόσταση που το οπλικό σύστημα θα εντοπιστεί από τα εχθρικά ραντάρ.

Αν το οπλικό σύστημα του επιτιθέμενου εντοπιστεί πολύ αργά, θα υπάρχει ελάχιστος χρόνος αντίδρασης από τον αμυνόμενο και πιθανόν να μην μπορέσει να εξουδετερώσει την απειλή.

Αντίστοιχα οι χρόνοι αντίδρασης είναι 352 δευτερόλεπτα για τις ολλανδικές φρεγάτες, 147 για τις γαλλικές, 90 και 26 για τις γερμανικές και 96 δευτερόλεπτά είναι ο χρόνος αντίδρασης για τις αμερικανικές φρεγάτες.

Βέβαια να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως βασική προϋπόθεση για την καταστροφή των ATMACA είναι ο οπλισμός που θα φέρει το κάθε πλοίο.

Διαβάστε επίσης:

Φρεγάτες: Πολιτική η απόφαση για τις φρεγάτες – Χαμός με τις αξιλογήσεις

Φρεγάτες: Πρώτες τις Belharra έχει στην λίστα το Πολεμικό Ναυτικό έκπληξη στο 2

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma έχουν τα καλύτερα ραντάρ για τους τουρκικούς πυραύλους

Διονύσης Αντωνέλλος

Δημοσιογράφος με εμπειρία σε blogging, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Γράφω και μιλάω για όσα με απασχολούν καθημερινά και τις εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά. Πιστεύω στις ιστορίες που κάνουν τον άνθρωπο καλύτερο.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Το είπε ξεκάθαρα ο Νετανιάχου στους Τούρκους – Μην δοκιμάσετε την συμμαχία Ισραήλ – Ελλάδας – Κύπρου

Ελληνοτουρκικά: Το είπε ξεκάθαρα ο Νετανιάχου στους Τούρκους – Μην δοκιμάσετε την συμμαχία Ισραήλ – Ελλάδας – Κύπρου

Το μήνυμα ήταν προσεκτικά διατυπωμένο, αλλά απολύτως σαφές.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Η Τουρκία υλοποιεί το πρόγραμμα αποχώρησης από τη Δύση;

Η Τουρκία υλοποιεί το πρόγραμμα αποχώρησης από τη Δύση;

Ο Ντογού Περιντσέκ μιλά για επανάσταση στην Τουρκία, ρήξη με το Ατλαντικό σύστημα και στροφή προς Ρωσία, Κίνα και Ιράν.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τουρκία: Θα μιλήσουμε για το SAFE όταν μας έχετε ανάγκη

Τουρκία: Θα μιλήσουμε για το SAFE όταν μας έχετε ανάγκη

Ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Γιασάρ Γκιουλέρ υποβαθμίζει το πρόγραμμα SAFE και στέλνει μήνυμα ισχύος προς την Ευρώπη.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ισραηλινός αναλυτής: Οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά δοκιμή της ευρωπαϊκής κυριαρχίας

Ισραηλινός αναλυτής: Οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά δοκιμή της ευρωπαϊκής κυριαρχίας

Ο Σάι Γκαλ προειδοποιεί ότι οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο δεν είναι διμερές ζήτημα αλλά δοκιμή της ευρωπαϊκής κυριαρχίας.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Γιατί το Ισραήλ φοβάται την Τουρκία και τα τουρκικά F-35;

Γιατί το Ισραήλ φοβάται την Τουρκία και τα τουρκικά F-35;

Πακιστανικά ΜΜΕ αναλύουν γιατί το Ισραήλ αντιδρά στα τουρκικά F-35 αλλά όχι στη Σαουδική Αραβία εστιάζοντας στην τεχνολογία και την αυτονομία χρήσης.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Αερομαχίες στο Αιγαίο λένε οι Τούρκοι – Η  πρώτη αερομαχία μετά από χρόνια

Ελληνοτουρκικά: Αερομαχίες στο Αιγαίο λένε οι Τούρκοι – Η πρώτη αερομαχία μετά από χρόνια

Τουρκικά μέσα κάνουν λόγο για εμπλοκή ελληνικών και τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο μετά την άφιξη της φρεγάτας Κίμων, χωρίς επίσημη επιβεβαίωση.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ελληνοτουρκικά: Γιατί οι Τούρκοι επενδυτές έρχονται στην Ελλάδα σαν… τρελοί

Ελληνοτουρκικά: Γιατί οι Τούρκοι επενδυτές έρχονται στην Ελλάδα σαν… τρελοί

Το 2025, οι αιτήσεις για την ελληνική Χρυσή Βίζα από την Τουρκία αυξήθηκαν κατά 153%

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ρωσικό drone Orlan συνετρίβη στην Τουρκία – Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Ρωσικό drone Orlan συνετρίβη στην Τουρκία – Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Μη επανδρωμένο αεροσκάφος ρωσικής προέλευσης τύπου Orlan συνετρίβη στο Κοτζαελί με τις τουρκικές αρχές να ερευνούν το περιστατικό

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο

Τώρα καταλαβαίνει κανείς γιατί οι Τούρκοι έστειλαν τις φρεγάτες στην Κάσο – Γιατί έχασαν τότε την Ανατολική Μεσόγειο

Ισραήλ, Ελλάδα, Κύπρος και ΗΠΑ ενισχύουν τον άξονα 3+1 και τον ρόλο τους στον διάδρομο IMEC που ενώνει Ινδία, Μέση Ανατολή και Ευρώπη.

Ελληνοτουρκικά