ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma έχουν τα καλύτερα ραντάρ για τους ATMACA

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα με τα ραντάρ τούς τους τουρκικούς πυραύλους ATMACA.
Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma έχουν τα καλύτερα ραντάρ για τους ATMACA

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα με τα ραντάρ τούς τους τουρκικούς πυραύλους ATMACA.

Aυτό προκύπτει από την εκτίμηση ραδιοδιατομής (RCS) του τουρκικού πυραύλου επιφανείας-επιφανείας ATMACA, στην μελέτη των Παναγιώτη Τοζόπουλο και Κωνσταντίνου Χ. Ζηκίδη, από το Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και το Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών της Σχολής Ικάρων, αντίστοιχα.

To ραντάρ LW08 αφορά στις ολλανδικές φρεγάτες, το Sea Fire στις γαλλικές, το DA08 στις γερμανικές MEKO, το TRS-4D στις αμερικανικές και το MW08 επίσης στις ΜΕΚΟ.

Ο ATMACA είναι ένας πύραυλος επιφανείας-επιφανείας, παντός καιρού, εναντίων πλοίων, ο οποίος μπορεί να εκτοξευθεί από φρεγάτες και κορβέτες. Κατασκευάζεται από την τούρκικη εταιρία Roketsan, έχει μήκος 4,8 – 5,2 μέτρων, διάμετρο 0,35 μέτρα, εκπέτασμα 1,4 μέτρα, χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό διαφορετικών συστημάτων καθοδήγησης και έχει ταχύτητα 0,85 Mach.

Οι ολλανδικής σχεδίασης φρεγάτες τύπου S (Standard) διαθέτουν το ραντάρ ερεύνης LW08, το οποίο εκπέμπει στην περιοχή συχνοτήτων L. Σύμφωνα με ανοικτές πηγές, η μέγιστη απόσταση αποκάλυψης στόχου με RCS 2 m² είναι τα 260 km ή 140 ν.μ., η οποία αντιστοιχεί σε 118 ν.μ. για στόχο με RCS 1 m².

Οι γερμανικής σχεδίασης φρεγάτες ΜΕΚΟ διαθέτουν δύο ραντάρ αέρος, το DA08 στην περιοχή συχνοτήτων S και το MW08 στην C. Το τελευταίο φέρεται και από τα Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνομένων Βλημάτων (ΤΠΚ) Super Vita. Το ραντάρ επιτήρησης DA08 έχει αποκάλυψη από 78 έως 92 ν.μ. για στόχους με RCS 2 m². Λαμβάνοντας υπόψη την χειρότερη περίπτωση, η εμβέλεια για στόχο με RCS 1 m² υπολογίζεται σε 65 ν.μ. Τέλος, το ραντάρ MW08 σύμφωνα με ανοικτές πηγές αναμένεται να αποκαλύψει στόχο με RCS (εκτίμηση ραδιοδιατομής) 1 m² περίπου στα 15 ν.μ.

Για το TRS-4D Rotator, το οποίο λειτουργεί στην περιοχή συχνοτήτων C, η απόσταση παρακολούθησης στόχου μεγέθους μαχητικού είναι άνω των 100 km, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία. Εάν υποθέσουμε ότι το RCS ενός σύγχρονου μαχητικού είναι 2 m², τότε ένας τυπικός στόχος με RCS 1 m² εκτιμάται ότι θα αποκαλυφθεί στα 55 ν.μ.

Για το Sea Fire, το οποίο αποτελείται από 4 σταθερές κεραίες και λειτουργεί στην περιοχή συχνοτήτων S, παλαιότερα είχαν αναφερθεί μέγιστες αποστάσεις αποκάλυψης άνω των 500 km για στόχους αέρος.

Με την έναρξη των δοκιμών και λαμβάνοντας υπόψη τη συγκεκριμένη υλοποίηση για την φρεγάτα FDI/Belh@rra (με 12 × 8 υποσυστήματα εκπομπής και λήψης σε κάθε κεραία), η μέγιστη εμβέλεια αναφερόταν στα 400 km ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία σήμερα κάνει λόγο για αποκάλυψη έως τα 300 km για εναέριους στόχους. Υποθέτοντας ότι η εμβέλεια των 300 km αναφέρεται σε ένα μεγαλύτερο μαχητικό με RCS 5 m², τότε η αποκάλυψη ενός στόχου με RCS 1 m² επιτυγχάνεται στα 200 km ή 108 ν.μ.

Έτσι, σύμφωνα με την μελέτη, η αποκάλυψη των ΑΤΜΑCA (σ.σ. αν πετά στα 10 μέτρα) για τις ολλανδικές φρεγάτες θα είναι δυνατή στα 55 ν.μ. για τις γαλλικές στα 23 ν.μ. για τις γερμανικές στσα 4 και τα 14 ν.μ. και για τις αμερικανικές στα 15 ν.μ..

Καθοριστικός παράγοντας μπορεί να αποδειχθεί η ραδιοδιατομή ενός οπλικού συστήματος (αεροσκάφος, πλοίο, πύραυλος κ.α.), η οποία καθορίζει την απόσταση που το οπλικό σύστημα θα εντοπιστεί από τα εχθρικά ραντάρ.

Αν το οπλικό σύστημα του επιτιθέμενου εντοπιστεί πολύ αργά, θα υπάρχει ελάχιστος χρόνος αντίδρασης από τον αμυνόμενο και πιθανόν να μην μπορέσει να εξουδετερώσει την απειλή.

Αντίστοιχα οι χρόνοι αντίδρασης είναι 352 δευτερόλεπτα για τις ολλανδικές φρεγάτες, 147 για τις γαλλικές, 90 και 26 για τις γερμανικές και 96 δευτερόλεπτά είναι ο χρόνος αντίδρασης για τις αμερικανικές φρεγάτες.

Βέβαια να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως βασική προϋπόθεση για την καταστροφή των ATMACA είναι ο οπλισμός που θα φέρει το κάθε πλοίο.

Διαβάστε επίσης:

Φρεγάτες: Πολιτική η απόφαση για τις φρεγάτες – Χαμός με τις αξιλογήσεις

Φρεγάτες: Πρώτες τις Belharra έχει στην λίστα το Πολεμικό Ναυτικό έκπληξη στο 2

Φρεγάτες: Οι ολλανδικές Sigma έχουν τα καλύτερα ραντάρ για τους τουρκικούς πυραύλους

Διονύσης Αντωνέλλος

Δημοσιογράφος με εμπειρία σε blogging, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Γράφω και μιλάω για όσα με απασχολούν καθημερινά και τις εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά. Πιστεύω στις ιστορίες που κάνουν τον άνθρωπο καλύτερο.

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Ελληνοτουρκικά: Σχέδιο για ελληνοϊσραηλινή δύναμη ταχείας αντίδρασης

Σχέδιο για ελληνοϊσραηλινή δύναμη ταχείας αντίδρασης

Σενάρια για κοινή ταξιαρχία Ελλάδας Ισραήλ, με τη συμμετοχή της Κύπρου και βάσεις σε Ρόδο ή Κάρπαθο για προστασία κρίσιμων υποδομών.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Rafale «Make in India»: Ινδική συμμετοχή στο ραντάρ RBE2

Rafale «Make in India»: Ινδική συμμετοχή στο ραντάρ RBE2

Ινδική εταιρεία μπαίνει στην εφοδιαστική αλυσίδα του ραντάρ RBE2 AESA των Rafale. Συμφωνία Thales και SFO Technologies.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τουρκικά αντιτορπιλικά: Άχρηστα στο Αιγαίο τα ετοιμάζει για την Ανατολική Μεσόγειο

Τουρκικά αντιτορπιλικά: Άχρηστα στο Αιγαίο τα ετοιμάζει για την Ανατολική Μεσόγειο

Η Ελλάδα δεν διαθέτει πλοία αυτού του μεγέθους ενώ ο πυρήνας της ελληνικής αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής θα είναι οι τέσσερις ελληνικές Belharra.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Η Ελλάδα καταθέτει νέα αμυντική λίστα στο SAFE για 787 εκατ. ευρώ – Θα φτιάχνει και πυρομαχικά μεγάλου διαμετρήματος

Η Ελλάδα καταθέτει νέα αμυντική λίστα στο SAFE για 787 εκατ. ευρώ – Θα φτιάχνει και πυρομαχικά μεγάλου διαμετρήματος

Η τελική απόφαση για τη χρηματοδότηση των ελληνικών προτάσεων αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Φρεγάτες: Έκανε λάθος η Ελλάδα που πλήρωσε τις 4 FDI ενώ μπορούσε να πάρει τις FREMM μέσω SAFE;

Φρεγάτες: Έκανε λάθος η Ελλάδα που πλήρωσε τις 4 FDI ενώ μπορούσε να πάρει τις FREMM μέσω SAFE;

Mήπως λοιπόν η Ελλάδα βιάστηκε να επιλέξει τις γαλλικές FDI και θα μπορούσε να πάρει τις νέες FREMM (οι 2+2 από την Ιταλία θα είναι μεταχειρισμένες);

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τουρκία: Πάνω από 200 γεωτρήσεις για πετρέλαιο – Ψάχνει σαν… τρελή για κοιτάσματα

Τουρκία: Πάνω από 200 γεωτρήσεις για πετρέλαιο – Ψάχνει σαν… τρελή για κοιτάσματα

Η Άγκυρα τονίζει πως η τρέχουσα παραγωγή πετρελαίου, ύψους 180.000 βαρελιών την ημέρα, καλύπτει της ανάγκες καυσίμων για επτά εκατ. οχήματα.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Ζηλεύουν οι Τούρκοι τα μπλόκα των αγροτών στην Ελλάδα – Έχουμε πολλά να μάθουμε λένε

Ζηλεύουν οι Τούρκοι τα μπλόκα των αγροτών στην Ελλάδα – Έχουμε πολλά να μάθουμε λένε

Με το καθεστώς Ερντογάν να κυνηγά κάθε αντίθετη φωνή, η συζήτηση για τις κινητοποιήσεις στην Ελλάδα βγάζει στην επιφάνεια ένα πρόβλημα που «σιγοκαίει» στην τουρκική κοινωνία.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Η Κύπρος χρειάζεται την Ελλάδα για να αναβαθμίζει 300 Leonidas – Παραμονεύει η Τουρκία

Η Κύπρος χρειάζεται την Ελλάδα για να αναβαθμίζει 300 Leonidas – Παραμονεύει η Τουρκία

Τα Leonidas προήλθαν από την Ελλάδα και υπηρετούν στην Εθνική Φρουρά της Κύπρου και την ΕΛΔΥΚ.

Ελληνοτουρκικά
Ελληνοτουρκικά: Τούρκοι: Θα έχει πόρους η Ελλάδα για την υποστήριξη των Rafale και F16 Viper;

Τούρκοι: Θα έχει πόρους η Ελλάδα για την υποστήριξη των Rafale και F16 Viper;

Αν και μεγάλα προγράμματα όπως τα Rafale και τα F16V έχουν προχωρήσει, η σταθερή υποστήριξή τους απαιτεί πόρους.

Ελληνοτουρκικά