Ήταν ο Χίτσκοκ ματάκιας και περίεργος όπως τον παρουσιάζει το Monster: The Ed Gein Story;
Η σειρά Monster The Ed Gein Story δείχνει τον Χίτσκοκ σαν ματάκια και περίεργο, όμως ο αληθινός σκηνοθέτης ήταν ένας εμμονικός καλλιτέχνης με ανάγκη ελέγχου και παρατήρησης, όχι διεστραμμένος
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ υπήρξε ο σκηνοθέτης που έκανε τον φόβο τέχνη και τη ματιά εργαλείο τρόμου. Παρόλο που η σειρά Monster The Ed Gein Story τον παρουσιάζει σαν έναν άνθρωπο με εμμονές, κρυφές ματιές και μια σχεδόν διεστραμμένη περιέργεια για το κακό, η εντυπωσιακή αυτή εικόνα απέχει αρκετά από την αλήθεια.
Η φήμη του Χίτσκοκ για την ψυχολογική του πολυπλοκότητα είναι πραγματική. Από μικρός είχε έντονο φόβο για την αστυνομία και αίσθημα ενοχής που μετέτρεψε αργότερα σε κινηματογραφικό μοτίβο. Η επιμονή του στην παρατήρηση των ανθρώπων και στις αντιδράσεις τους τον έκανε δάσκαλο του θρίλερ αλλά και αντικείμενο φημών για ιδιορρυθμίες.
Ήταν ο Χίτσκοκ ματάκιας και περίεργος όπως τον παρουσιάζει το Monster: The Ed Gein Story;
Στο έργο του, ο θεατής λειτουργεί κι αυτός ως «ματάκιας». Στο Rear Window ο θεατής παρακολουθεί έναν άνδρα να κατασκοπεύει τους γείτονες, στο Psycho ο Νόρμαν Μπέιτς στρέφει το βλέμμα του μέσα από μια τρύπα και στο Vertigo ο ήρωας καταδιώκει τη φαντασίωσή του. Ο Χίτσκοκ έλεγε πως όλοι κοιτάζουμε τους άλλους από περιέργεια. Ο ίδιος παραδέχτηκε πρώτος ότι οι άνθρωποι εκδηλώνουν φυσική περιέργεια χωρίς να δείχνουν καμία διαστροφή.
Η σειρά όμως πηγαίνει παραπέρα. Τον δείχνει να ξεναγεί τον Άντονι Πέρκινς σε ένα υποτιθέμενο οίκημα του Έντ Γκέιν και να παρακολουθεί ηθοποιούς πίσω από τοίχους. Η σχέση του Χίτσκοκ με το Monster Ed Gein Story αποτυπώνει μια διαφορετική αλήθεια. Οι ιστορικοί δεν κατέγραψαν ποτέ ότι ο Χίτσκοκ επισκέφτηκε ή αναπαρήγαγε το σπίτι του Γκέιν. Η Χίτσκοκ Monster Ed Gein Story δεν καταφέρνει να συλλάβει αυτή την αλήθεια. Ο Χίτσκοκ γύρισε το «Psycho» σε στούντιο και το βάσισε στο βιβλίο του Ρόμπερτ Μπλοχ, όχι σε δική του έρευνα εγκλήματος.
Δεν ήταν Άγιος
Ωστόσο ο Χίτσκοκ δεν ήταν άγιος. Οι καταγγελίες της Τίπι Χέντρεν αποκάλυψαν μια εμμονική πλευρά. Την απομόνωσε, την παρενόχλησε και την τιμώρησε κινηματογραφικά όταν τον απέρριψε. Την ανάγκασε να γυρίσει σκηνές με αληθινά πουλιά που την τραυμάτισαν. Αυτές οι συμπεριφορές δείχνουν έναν άνθρωπο με ανάγκη ελέγχου, όχι απαραίτητα έναν ματάκια αλλά έναν εξουσιομανή δημιουργό.
Πολλοί ηθοποιοί περιγράφουν πως ο Χίτσκοκ έκανε σκληρές φάρσες, χρησιμοποιούσε σαδιστικό χιούμορ και έλεγε ότι οι ηθοποιοί είναι βοοειδή. Ο ίδιος δούλευε με ψυχρότητα, πειθαρχία και μεθοδικότητα. Το Monster Ed Gein Story τον παρουσιάζει διαφορετικά. Ο Χίτσκοκ επέλεγε προσεκτικά τις γυναίκες του κινηματογράφου του, πάντα ξανθές και πάντα απόμακρες. Η εμμονή του με τον έλεγχο της εικόνας τους έγινε εμμονή με την τελειότητα.
Η συνεργάτης γυναίκα του
Η γυναίκα του, η Άλμα Ρέβιλ, δεν υπήρξε θύμα αλλά συνεργάτης. Ήταν δίπλα του στα μοντάζ και στη σκηνοθεσία, και δεν τρόμαζε από τις εμμονές του. Η σειρά που τη δείχνει τρομοκρατημένη υπερβάλλει για δραματικότητα. Η Χίτσκοκ προσέγγισε το Monster Ed Gein Story με καλλιτεχνικό ενδιαφέρον. Αν και ο Χίτσκοκ ζούσε μέσα στις φοβίες του, κατάφερε να τις μετατρέψει σε κινηματογραφική φόρμα και όχι σε πράξη βίας.
Στην ουσία, ο Χίτσκοκ ήταν ένας πειραματιστής με την ανθρώπινη περιέργεια. Ο Χίτσκοκ παρατηρούσε για να κατανοήσει, όχι για να ικανοποιήσει τον εαυτό του.. Η σκιά του «ματάκια» είναι περισσότερο μεταφορά για τον καλλιτέχνη που ψάχνει την αλήθεια μέσα από τις ρωγμές της ιδιωτικότητας.
Η απεικόνισή του στο Monster είναι καλλιτεχνική υπερβολή. Αν και πολλοί τον θεωρούσαν διεστραμμένο, εκείνος καταλάβαινε πως το κοινό απολαμβάνει να βλέπει πράγματα που του απαγορεύουν. Και η Χίτσκοκ Monster Ed Gein Story το έκανε τέχνη.
Η αλλαγή που έκανε ο Χιτσκοκ στον δολοφόνο του Ψυχώ για να τον κάνει πιο συμπαθητικό
Τι είναι το καμέο που έκαναν ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Σταν Λι;